SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Sari - 20 december 2009 21:50

Jag fick dille på att göra kalenderar. Jag gjorde ju en prototyp till någon annan och så ville jag helt plötsligt ha en för mig själv :-).

Jag hade också en annan idé som jag ville testa.

Istället för att ha varje vecka för sig, ville jag kunna dra ut hela månaden på en gång. Så det blev till att räkna och fundera på hur jag skulle klura ut det.

Sen hade jag en idé till, och det var att använda så många som möjligt av mina stämplar från the Greeting Farm.

Jag såg ju rätt så snart att många av stämplarna skulle kunna passa till de olika högtiderna och bemärkelsedagarna.

Efter en hel dags arbete, är jag ganska trött på att jobba med denna. Så jag tänkte att det får bli så här nu. Kanske fortsätter jag med den mera under nästa år. På så sätt kan den ju vara aktiv under hela året.


Förbered er på ett lååååååångt inlägg :-).


FRAMSIDAN

När man pysslar, lär man sig snabbt att bli kreativ. Speciellt när något misslyckas. Här har jag gjort hålen på fel sida, varför jag tänkte dölja det med en massa olika fiber-garn.


    


Det nya året börjar med 1 januari.

  


Som ni ser har jag gjort sidor med fickor (den blå flärpen som ugglan sitter på, tjänar som en ficka). I dessa kan jag stoppa in en massa smått och gott. För säkerhets skull kan jag ju fästa dem med färgglada gem.


...


Efter januari kommer februari, och då tänker jag givetvis på Alla hjärtans dag, men också den svenska Melodifestivalen.

Den här gången tänker jag inte missa att blinga till min o-glamourlösa vardag :-).


  


Och sen är det givetvis lite mysigt med Valentindagen.


  


Här är ett uppslag på hur månadsbladen är uppbyggda. Jag har en månad på var sida av den långa flärpen.


  



I mars firar vi Internationella kvinnodagen.


  


För att påminna mig om vilka figurer som passar till respektive högtid och bemärkelsedag, har jag infogat dem i veckouppslaget :-).



Internationella världshälsodagen i april.


  


Och därefter kommer Arbetsmiljödagen.


  


I juli kan det ju vara kul att fira Kronprinsessans födelsedag :-).


  


I september är det Internationella piratdagen.


  


Och i avvaktan tills jag hittar lämpliga halloweenstämplar att sätta in under oktober månad, får denna orange uggla från the Greeting Farm duga :-).


  


I november firar vi Fars dag.


  




PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards