SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under september 2010

Av Sari - 30 september 2010 16:18

När jag skulle ge mig i kast med att göra ett stort halloweenalster, var jag ju tvungen att lära mig att göra pappersrosor. Sagt och gjort. Här är min video, morgonen efter att jag limmat mig själv superklistrig med Crackle Accents.




Den observante ser att jag står där - i mitt Lilla My-nattlinne... Höh höh höhhööööö.

Av Sari - 30 september 2010 07:00

Här är några hålltider i oktober:


1 oktober - vegetariska världsdagen


3 oktobergräddtårtans dag

 

4 oktober - internationella barndagen / kanelbullens dag / djurens dag


10 oktober - tacksägelsedagen


12 oktober - civilkuragets dag, äggets dag


24 oktober - FN-dagen


27 oktober - internationella nalledagen, en köpfri dag


31 oktober - halloween/ sommartid slutar - klockan ställs en timme bakåt

Av Sari - 28 september 2010 07:40

Jag hittade en youtubelänk som visade mig en häftig snurra att ha smådekorationer i. Här är länken till affären som hon pratar om.




Av Sari - 28 september 2010 07:31

Om du är sugen på att ta del av en härligt kreativ atmosfär, tycker jag att du skall besöka Papperskraft-mässan i Partille den 2-3 oktober.



Följande information har jag lånat direkt från deras hemsida:


PLATS:

Skolmatsalen, Forellen, Partille
Gamla Kronvägen 82


Vägbeskrivning från Eniro.

 

Lördag 2 oktober kl. 11.00 - 18.00
Söndag 3 oktober kl. 10.00 - 15.00

 

Entré: 20:-/person & dag
Du får en biljett som ger dig möjlighet att komma och
gå som du vill under dagen.
Barn under 10 år kommer in gratis i sällskap med vuxen.


Alla som betalar in sig har chans att vinna dagens "dörr-pris". När du löser entréavgiften får du en biljett med ett nummer på. På lördag kl. 17:00 samt söndag kl. 14:00 drar vi en lott. Vinnaren får då vinster som är skänkta av medverkande företag.
OBS! För att vinna måste lotten vara på plats.

 

För nionde året i rad (Papperskraft firar 10 år!)
inbjuder vi till en stämpel- & scrapmässa i Partille.
På mässan får besökarna ta del av inspiration, försäljning,
massor av stämpel/scrapsnack annat kul!


****** Vad händer på träffen??? ******

Försäljning från deltagande företag (se nedan).
Demos vid borden hos några av företagen.
Café med lätt mat, kaffe, läsk, fikabröd m.m

**********

ANMÄLDA FÖRETAG: Osmil Motivstämplar




InkyWings

Engströms

Vilda Stamps

Scrap & Hobby

MyCards

CiLi in Papers

Arkivet

Av Sari - 27 september 2010 11:38

Ni som inte hade tillfälle att besöka oss under marknadshelgen och lära er att vika pappersrosor har en ny chans på tisdag kväll mellan kl 18:00-20:00.


Om det finns andra produkter som du är nyfiken på - som t ex Tim Holtz olika distressprodukter, Sizzix Big Shot-maskin, olika typer av stansar med mera - så finns det gott om tillfällen att prova på dem under denna kväll.


Kvällen efter (onsdagen den 29 september) är det kortkurs med vintage-inriktning. Mim (vårt senaste inspiratörstillskott) och jag (Sari) håller i den kursen.

Än finns det några platser kvar, så om du är sugen på att vidga dina vyer, hälsar vi dig välkommen till oss.

Läs gärna mer om våra kurser under fliken kurser i webbshopen.


Om du vill lära dig att vika kort på sju olika sätt - finns det två kurstillfällen att lägga på minnet, nämligen onsdagen den 6 oktober och onsdagen den 10  november.

Båda kurserna passar för både nybörjare och vana kortmakare, eftersom det blir en blandad kompott av härligt vikta kort. Om ni har specifika kort ni vill lära er att vika, går det givetvis bra att önska sig detta i samband med anmälan :-).


Vill du veta mer om vårt kursutbud, kan du följa länken ovan :-).

Av Sari - 26 september 2010 08:39

Äntligen har nyheterna från Tim Holtz börjat ramla in i butiken. Här är en video på en lång stans som heter Paper Rosette.



Glöm inte att även följande produkter finns hos Scrap & Hobby:



on the fence

embossing folders - branch tree - tall pines

branch tree

bewitching hour

paper rosette

alfabets-stans - upon a time

tattered leaves

alfabets-stans - chip block

scaredy cat


rickety house



stämpelset - winter sketchbook


tissue tape - hobgoblin

wellpapp i stora och små bitar

...och... svenska clear stamps från you do...


  



Av Sari - 26 september 2010 07:15

För att illustrera hur det kan se ut när man torrembossar med olika embossingkuvert - valde jag att göra en hel sida med olika strukturer och färger.


In order to show you how different texutres - embossed with different kinds of embossing folders, I thought that I'd make a whole page with different structrures and colours.

  

  


Jag har använt mig av alla Tim Holtz / Sizzix olika "Texture fades" som finns hos Scrap & Hobby. Eftersom jag fick några rutor över, tänkte jag också bjuda på några andra strukturer från Cuttlebug.

Nedan ser du också några utstansade "steel rule"-former:

Fanciful Swirls

Gadget gears

Hardware findings


Jag har också stansat ut ordet distress med Tim Holtz alfabetsstans "Vintage Market".

Bokstäverna i ordet ART har jag valt från Timpans grungeboard-set.

I've made use of all the different texture fades from Sizzix / Tim Holtz that we carry at Scrap & Hobby. When I saw that there were four empty squares, I decided on embossing with the Cuttlebugs embossing folders as well.

Further down you can see some die cut forms from steel rule dies by Tim Holtz:

Fanciful swirls

Gadget Gears

Hardware findings

I've also die cut the word distress with Tim Holtz's Vintage Market alphabet die. To the word ART I've used some grungeboard letters.

  

  

  


Avslutningsvis har jag monterat dit tre stora rosor på Gadget Gears-formerna - bara för att ge dem ett slags löv-substitut.


Just to finish things off, I've mounted three big roses on the Gadget gears die cuts - just to give them a sort of leafy look.


  

  

Av Sari - 25 september 2010 17:04

Trots regnigt väder, kom det härligt många besökare till oss på Scrap & Hobby - vilket vi givetvis är jätteglada för!!!



Om du inte redan bokat upp dig imorgon, rekommenderar jag ett besök hos oss på Scrap & Hobby! Kom till Sävedalens köpgata för att insupa lite höstatmosfär.


Arvingarna kommer att sjunga för er någonstans på gatan. Jag såg också ett Langos-stånd snett emot oss. Det finns säkert en massa annat trevligt att ta del av.


ERBJUDANDEN I BUTIKEN:

Vi erbjuder fem distressdynor till priset av fyra.


Om du inte känner dig varm i kläderna på just dynorna, kan du ju komma till vår distress-skola - som hålls flera gånger under dagen. Jag visar er mer än gärna flera olika sätt att jobba på, med dessa härliga distressdynor :-).


Therese - en annan av Scrap & Hobbys inspiratörer visar er hur man gör pappersrosor. Kom och testa du med!!!


Därtill har vi 10 % rabatt på stansmallar från Spellbinders.


Passa samtidigt på att ta del av våra sköna nyheter från Sizzix / Tim Holtz, med både stansar, tissue tape och annat smått och gott. Nu finns det ju också två nya alfabetsstansar samt en egen stans för att göra veckade blommor. Supersmidigt.


Jag hoppas att vi ses imorgon.


Vi har öppet mellan 11:00-16:00.

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards