SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under april 2010

Av Sari - 30 april 2010 07:51

Jag vill bara låta meddela att jag jobbar med något ondsint :-). Nåja... Det kanske är en sanning med modifikation. Men jag jobbar på ett litet projekt som involverar en störtskön figur från the Greeting Farm. Hon heter Thursday - ett sånt härligt namn!!!! - och ingår i Creepy-serien. Du kan se några inspirerande alster på TGF-bloggen.


Den får börja säljas imorgon, d v s 1 maj och eftersom de flesta pysselbutiker har stängt den dagen, blir den aktuella dagen den 3 maj.

Du kommer att hitta den hos Scrap & Hobby.


Jag bara älskar den!!!

Och jag passar på att väva in lite Tim Holtz-tekniker i projektet, vilket känns störtskönt! Äntligen får jag användning för alla mina härliga saker :-)!!!

Av Sari - 30 april 2010 07:00

Här kommer några hålltider i maj månad:


1 maj - Valborg / Första maj


5 maj - världsskrattdagen

 

12 maj - gamla vänners dag


13 maj - Kristi himmelfärds dag


17 maj - Norges nationaldag


22 maj - pingstafton


23 maj - Pingstdagen


24 maj - annandag pingst


25 maj - eurovision song contest, handduksdagen


27 maj - eurovision song contest


29 maj - eurovision song contest - FINAL


30 maj - mors dag

Av Sari - 29 april 2010 06:10

Den här tjejen är min favorit på YouTube. Så jädra begåvad!




Av Sari - 29 april 2010 06:02

Jag vill så gärna lära mig att färglägga med copicpennor så att det liknar distresseffekten från Tim Holtz-färgerna.


Här är några videor som kan vara värda att studera:


Samara Gugler

Feathering

Colorless blender

Shadowing

Coloring skin




Av Sari - 26 april 2010 21:17

Jag har testat på att göra ett armband med Tim Holtz LINK CHAIN och TYPE WRITER KEY CHARMS (du hittar dem båda hos Scrap & Hobby).



Ego som jag är :-), skrev jag mitt eget namn på bokstavsbrickorna. Jag lade till några halloweenrelaterade metalldekorationer bara för att testa på det hela. Därtill har jag lagt till en ängel och en groda - bara för att busa till det lite :-).


Så här ser armbandet ut i sin helhet.



Och här kommer några närbilder:



Jag får nog säga att jag är glatt överraskad över hur fina TYPE WRITER KEY CHARMS-dekorationerna blev. Jag har tyckt att de var lite för dyra för min smak förut, men slutresultatet är superfint!


        


Som avslutning på det hela, har jag satt dit en härlig grod-dekoration.


  


Jag som blivit förtjust i att filma mina alster, kan också se mig jobba lite på armbandet här:


Av Sari - 26 april 2010 18:46

Äntligen kom stämplarna från the Greeting Farm. Nu har vi fyllt stället med gamla godingar och nya sköningar.

Det kommer kanske att dröja någon dag innan de hittar in till webbshopen. Om du är riktigt sugen, kan du säkert skicka ett mejl och be Maria göra en specialorder för dig :-).


Forest friends

Forest Friends

Miss Anya - Love

Miss Anya Love

OA -Buddies

OA - Buddies

Flapper Anya

Flapper Anya - lmtd edition

Flutter Anya

Flutter Anya

Mermaid Anya

Mermaid Anya

Stamping Anya

Stamping Anya

Izzy

TT - Izzy

Max

TT - Max

Ebony

WS - Ebony

Eric

WS - Eric

Stella

WS - Stella

Dee Dee

WS - Dee Dee

Sweet tooth

MN - Sweet Tooth

...

Och som det inte var nog med dessa, så släpps det fyra nyheter till på lördag den 1 maj.



Nyheterna från Inkido ser ut så här:


Nyponrosor

nyponrosor - h


kolibri-kollage


text:



PYNTEBÄR:

blå

Pyntebär blå 0415


rosa

Pyntebär rosa 0477


röda

Pyntebär röd 0439


grå

Pyntebär grå 0507


Av Sari - 26 april 2010 07:40

Efter mässan brukar jag vara trött. Så även efter denna mässa.

Jag får, vad jag kallar, mässbaksmälla.

Jag vill pyssla, men det vill sig inte riktigt. Jag är helt enkelt trött. Så det blir till att vila under större delen av dagen.


Men innan jag insåg att jag var för trött för att pyssla, ville jag i alla fall få ordning på mina stansar från Martha Stewart. Jag satte sambon i arbete och vips så var det färdigt.

Jag tog vara på mina gamla tavellister som vi hade i sovrummet tills vi ändrade om det till ett pysselrum :-). Eftersom jag har svårt för att slänga saker, så hade jag sparat dem, och äntligen kom de till användning igen. 


Jag började i o f s med att leta efter nya tavellister på nätet, för jag mindes inte riktigt hur långa de var. De som fanns på IKEA nu, var inte mer än 50 cm breda, och jag behövde upp till 82 cm breda.

Genom Blocket fick jag reda på måttet på de gamla listerna... 79 cm.. Så jag tänkte att det får väl duga...

Och det måste medges att det kändes riktigt bra att slippa åka iväg och lägga ut minst 600 kr för tre tavellister som skulle ha varit 1 cm bredare.


Så nu står alla MS-stansar där, prydligt uppradade - utan att de tar flera djupa hyllplan i anspråk. Det gillar jag!


Jag fortsatte att rensa bland mina saker, få undan det som jag inte behövde just nu samt att planera för VAD och HUR jag skall ha med mig för saker till Kortmakarmaran hos Kortmakaren till helgen.

Mycket saker blir det...


Kanske hade hjärnan spårat in på ordning och reda, och inte tillät mig pyssla förrän det var klart :-)!!!


Här kommer i alla fall videon:


Av Sari - 24 april 2010 07:08

Att göra något fint av Tim Holtz saker är mycket svårare än att förälska sig i alla hans produkter. Tro mig! Det krävs både det ena och det andra för att det skall bli ett hyfsat resultat. Men jag tänker inte ge upp. Jag gillar hans produkter så pass mycket att jag tycker att det är värt att anstränga sig lite extra.


Här är först ett halsband som jag inspirerats till att göra från en av hans böcker.


  


Du ser den i videoform här:




Jag har hittat delarna till halsbandet hos SCRAP & HOBBY.


Jump rings:


Philosophy tags:


Word sticks:

Fragments:





   


  

...


Sen har jag också gjort en affirmations-tag för att jag inte skall tappa tron på mig själv!!!!... Ironiskt nog tvivlade jag på att det skulle kunna bli något av denna tag i den första videon :-). Jag lät därför tankarna bli sams under dagen och fortsatte när jag kom hem. Processen visas i tre filmsnuttar.


  


Den första videon är rätt så lågmäld p g a sambon låg och sov när jag spelade in... Efter att ha fått så pass många kommentarer att man inte kan höra mig, tänkte jag att jag måste göra något åt det hela. Sen kom jag på att jag faktiskt köpt en mikrofon för länge sedan till min videokamera... Så när jag kom hem igår, var jag ju bara tvungen att leta fram den och testa...


Hädanefter hoppas jag att ni kan höra mig mycket bättre :).





Följande stämpelset har jag hittat hos SCRAPBRUKET:

Urban Chic:

Tim Holtz Unmounted Rubber Stamp Set - URBAN CHIC

Fairytale Frenzy:

De övriga stämplarna har jag nog hittat någon annanstans.


Metalldekorationerna har jag hittat hos SCRAP & HOBBY.


Metal corners:


Swivel clasps:


Washers:



     



PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards