SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under november 2009

Av Sari - 30 november 2009 07:56

Jag fick ett ryck igår när vi var på stan, sambon och jag. Vi gick till Papeterie och plötsligt fick jag syn på en burk med små små ugglestämplar. Jag blev genast ivrig.

...

När jag sedan såg att det fanns en annan burk med små grodor hamnade jag vid ett vägskäl.

...

Men ångesten gick snabbt över. Jag lade bort några andra saker jag plockat till mig från början och köpte båda burkarna :-!


  


Och  när jag vaknade i morsen kom jag ihåg dem...

...

Och nu var det ju dags att bestämma sig för hur man skulle förvara dem...

Hmmm...

Lämpligt nog fanns det två Noblesseaskar på bordet. Rester från festen i lördags...

Jag började mata in dem där. Och hör och häpna. Noblesseasken var som gjuten! Alla fick plats - hur lätt som helst.


  


Det som återstår nu, är att dekorera asken :-).

Och det gör jag ju så gärna så...


Av Sari - 30 november 2009 07:55

Jag glömde ju fota min härliga uggla och det ljus den sprider.

  

Av Sari - 29 november 2009 21:00

När jag tog mig till en härlig affär i stan idag - Filipiana på Drottninggatan, blev jag återigen påmind om hur mysigt jag tycker att det ser ut med pynt hängade uppifrån taket...

Nu har jag inte samma möjlighet att hänga från taket, men sambon o jag har varit kreativa på ett annat sätt.

Vi har använt oss utav både vanlig lampa + stearinljus-ljusstake för att kunna hänga lite härliga juldekorationer över bordet.



                   

Av Sari - 29 november 2009 20:59

En liten juleljus-grupp finns oxå färdig...

  

Av Sari - 29 november 2009 20:57

Jag har pyntat lite inför julen.

Jag köpte en käck metall-rings-gran-bas för några år sedan på Stajl på Linnégatan - en helt underbara affär med massor av härliga inredningsdetaljer :-)...

Jag har sedan satt dit x antal juldekorationer.

Så här ser det ut:


        


    


Det är väl ingen som missat att jag gillar elefanter :-)?


Av Sari - 28 november 2009 13:33

Här har jag gjort ännu ett runt scallop-kort.

Jag var så sugen på att göra något annat än julkort, så det fick bli ett syrligt citruskort.

  


Kjolen är puffad med 3D snow.

Jag bara älskar den effekten!


Jag tänkte att jag håller temat inom lime och citron. Pearl maker-dropparna var fina, tills jag daskade till papperet en sista gång. Det blev väl lite för hårt, och så plattades alla ut istället... :-(.

Men jag tänkte att d får duga ändå!

Av Sari - 27 november 2009 21:15

Här är ännu en ny Tomas-stämpel.

Jag gjorde ännu ett enkelt kort. Jag visste i ärligehtens namn inte vad jag skulle göra med den mera...

  

Av Sari - 27 november 2009 21:15

Kortmakaren kommer att släppa nya stämplar i dagarna...

Jag fick hem några smakprov...


  


Det här är det första kortet, i all sin enkelhet...

Och visst skall den väl heta "Livet på en pinne"... ??? :-)

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards