SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under mars 2010

Av Sari - 31 mars 2010 07:00

Här kommer några hållpunkter i april månad:


1 april - skärtorsdagen / april, april... (skojardagen)


2 april - långfredagen / internationella barnboksdagen


3 april - påskafton


4 april - påskdagen


5 april - annandag påsk


7 april - världshälsodagen

 

23 april - världsbokdagen


28 april - arbetsmiljödagen

 

29 april - dansens dag


30 april - Valborgsmässoafton / Konungens födelsedag

Av Sari - 30 mars 2010 13:55

Jag måste tyvärr meddela att kortvikningskursen hos Scrap & Hobby är inställd på grund av sjukdom.


Jag ligger helt däckad. Orkar ingenting. När jag pratar så låter jag som Kalle Anka - åtminstone i mina egna öron.


Läkaren sa att jag bara skulle vila, dricka mycket och vila stämbanden. Då är ju inte en kursvikning det mest ultimata.


Den flyttas istället fram till den 15 april.


Jag hoppas att jag får träffa härligt entusiastiska kortvikare då istället.

Av Sari - 29 mars 2010 20:00

Här är ett av mina favoritvikningar... Dubbelglidkortet... Jag har provat det i flera omgångar, och varje gång blir jag lika glad när det funkar :-)!


Här ser du några bilder på hur det ser ut:


  


Jag har använt mig av tre olika Miss Anya-stämplar, från olika paket.

Miss Anya Dressy



Miss Anya Love (den verkar inte finnas inlagd i webbshopen ännu):

Miss Anya Love


Miss Anya




Jag har färglagt tjejerna med Copicpennor, och jag har använt mig av samma färger till alla stämplarna, bara för att knyta ihop kortet på ett smidigt sätt.


Av Sari - 28 mars 2010 11:20

Här visar jag några av mina favoritkortvikningar. Jag gillar verkligen att vika kort på många olika sätt. 


Saknar ni några vikningar i videon?

Tipsa mig gärna - med vikningens namn - så skall jag anta utmaningen och förbättra min lista :-).


För den som bor i göteborgstrakten och är sugen på att lära sig att vika kort, kan jag informera om att det finns en kurs med just detta ämne hos Scrap & Hobby på tisdag den 30 mars 2010.


Tiden är 18:15-21:15 och kursen kostar 295:-.


Välkommen!



Av Sari - 28 mars 2010 09:47

Här är återigen ett kort med flera namn. Jag kallar den för ett s-kort. Jag ser det faktiskt som en variant av stafflikortet.


Så här ser det ut när det är uppställt helt fritt.


  


Och så här ser det ut när man försöker hålla ihop det.


Jag har en förkärlek till 12-12-tumpappers baksidor. Det är inte alltid jag får användning för stormönstrade papper, men jag är superfascinerad av alla härliga baksidor med prickar, ränder, rutor och andra härliga mönster. Jag har dessutom gjort mitt allra bästa för att få användning för spillbitar från tre olika mönstrade papper på fyra av mina kort, dels för att det annars blir väldigt mycket spillpapper, och dels för att jag tycker att papperena är jättefina!



Här är en närbild på Madelynn. Jag har färglagt henne med Copic-pennor. Den stämpeln var visst så populär att den tog slut på en gång hos Scrap & Hobby.



Och så här ser kortet ut på insidan.


        


I vanlig ordning har jag dekorerat med rosor från Scrap & Hobby. Jag har också använt mig av tre olika Spellbinders-dies;

Classic ovals large - nestabilities

Classic ovals small - nestabilities

Labels six - nestabilities






Av Sari - 28 mars 2010 01:21

Äntligen fick jag gjort ett blomkrukekort.



Jag har beundrat denna modell ganska länge nu, men inte kommit ihåg att göra något själv. Men nu så :-)!


  


Och istället för att använda mig av platta blommor, slog jag till på stort, och använde mig av fina rosor istället. Hos Scrap & Hobby hittar du rosor i tre olika storlekar; jumbo, vanliga och knoppar.


     


Inuti krukan finns ett hälsningskort. Jag har satt dit en bit snöre som jag satt genom en öljett för att få det lite lättare att dra upp meddelandet.





Av Sari - 27 mars 2010 23:45

Kärt barn har många namn. Se bara på rubriken. Det här kortet har två olika namn, nämligen diamond fold card eller exploding card.


Kortet går att vika ihop och stoppa i ett ganska litet kuvert.



När kortet är helt utvikt, är det en ståtlig syn...



När det ligger så här, tycker jag att det ser ut som en spindel...


     


Och här har vi helhetsintrycket.


  


Härliga Miss Anya från setet rain, snow, shine är färglagd med copic-pennor. Du hittar båda hos Scrap & Hobby.

Cirkeln och den inverterade scallopcirkeln har jag stansat fram med Spellbinders olika stansar.

Av Sari - 27 mars 2010 17:55

Självklart får du ta del av dem... Inga probs!


Skicka mig ett mejl på thenorsugirl@hotmail.com så fixar vi d...

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards