SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under februari 2010

Av Sari - 28 februari 2010 07:00

Här kommer fler hålltider inför mars månad:

 

 

 

6 mars - melodifestivalen - andra chansen i Örebro


8 mars - internationella kvinnodagen


12 mars - kronprinsessans namnsdag


13 mars - melodifestivalen - final i Stockholm


20 mars - vårdagjämning


21 mars - jungfru Marie bebådelsedag / internationella sömndagen

 

22 mars - internationella vattendagen


23 mars - Nordens dag


25 mars - Marie bebådelsedag / Våffeldagen


28 mars - sommartid - klockan flyttas fram en timma

Av Sari - 27 februari 2010 08:38

Jag försöker komma i någon slags Tim Holtz-känsla...


Kanske kan det här hjälpa...


Av Sari - 25 februari 2010 10:40

Yes! Äntligen skall det ske! Scrap & Hobby skall få in stämplar från the Greeting Farm!



Leveransen skall gå från USA vilken dag som helst nu!


Här är en av de härliga karaktärerna som kommer att finnas i butiken, troligtvis i mitten av mars månad.


  




Den här godingen heter Edward och han tillhör Wild Sprouts-serien.


Den här kortvikningen kallas för JOY FOLD CARD, och var riktigt rolig att göra.


Jag satte sedan kortet på ytterligare en kortbas, bara för att kunna ha den stående, istället för att liggande på bordet.

Pappersmaterialet är till mestadel A4-ark.


  


MATERIALLISTA - allt från Scrap & Hobby:

Den blå ovalen som Edward står på, har jag stansat ut med Spellbinders Nestabilites large oval, och mattan bakom den, med Nestabilities scallop oval.

Edward har fått stickles-glitter i håret och på de orange ränderna på byxorna.


Den lilla octagon-scallop-grejen och den lilla octagon-grejen (Spellbinders, Nestabilities) på vänster sida fungerar som en låsmekanism, så att man kan vika upp flärpen med Edward, och se hälsningen inuti... Jag har fäst den med dubbla lager fästkuddar.



Fiffigt va?


     


Och den som vill, kan givetvis sätta in en hälsning till på insidan av den andra kortbasen... Massa plats blir det :-).


Av Sari - 24 februari 2010 07:00

Jag har kombinerat veckans utmaning hos Scrapbruket med den hos Mojo Monday 127.

Här är skissen hos Mojo Monday.




På kortet har jag använt mig av stämplar från the Cat's Pajamas. En glad liten pingvin som skall iväg o bada och frasen "Make A splash!". De kommer från samma paket med clear stamps, med namn By the sea.



Den vinröda kortbasen är utstansad med Spellbinders Octagon scallop. Det randiga orange papperet (My Mind's Eye - Bloom and grow) är utstansat med Spellbinders Octagon. Du hittar dem i ett fyrpack till ett suveränt pris hos Scrapbruket.


Mattan bakom stämpelmotivet är framstansat med Martha Stewarts around the page-stansar Topiary.

Därtill har jag limmat fast tre rhinestones från Anita's snurra med massor av blingstenar.


     


 

mybg01 My Mind's Eye - Bloom and Grow Paper Pack (12x12)

Cats Pajamas Clearstamps stämplar katz katt hund cowboys indians

Av Sari - 22 februari 2010 23:38

Kortmakaren hade en kul idé för dagen... Man kunde åka dit och göra en LO - layout - helt gratis. Man hade fokus på wellpapp och det var toppenkul!

Och de hade en gäst-handledare idag... Fantastiskt duktiga Nicola (redaktör hos webbtidningen "Allt om Scrap")!


Jag hade med mig några svart-vita foton med lite roliga ansikten - eller kanske lite tok-roliga ansikten...

Jag gjorde basen (wellpapp, rosa och svart papper) hos Kortmakaren, och fortsatte göra färdigt den när jag kom hem.

Väl hemma, bestämde jag mig för att göra en LO med titeln Goofy faces (knasiga ansikten).


Längst ned i detta inlägg hittar du en film om hur jag gjorde den.  



Ordet faces har jag stansat fram med Quickutz största Blossom-alfabet (det finns ju i tre olika storlekar).

Ordet goofy har jag stämplat med vitt på svart och sedan stansat ut rosa småcirklar. Jag har monterat dem med dubbelhäftande skumtejp.


Här är några närbilder...

Jag har gjort ett "vanligt" ros-montage med utstansade blommor och kvistar med Martha Stewart-stansar.



Den vita hjärtbården har jag klippt ut från ett papper med massor av svart-vita dekorativa bårder.


   


Och slutligen de helt underbara goofy ugglorna... I just love them! Du hittar dem hos Scrap & Hobby.


  


Till blomarrangemangen har jag använt två olika stansar från Martha Stewart.


Av Sari - 22 februari 2010 20:59

POW! BAM!

 

Oh boy, oh boy, vad roligt jag har med mina stämplar från the Greeting Farm!!!


  


Cheeky Shooter - special edition


Det finns en ny serie på tre olika Cheeky Cherry-stämplar.


Den här heter Cheeky Shooter.


Först så tänkte jag att jag har ju redan så många TGF-stämplar, så jag kan nog stå över dem... Men men...

Det gick visst inte... :-).

För de är ju så vaaaaansinnigt söta.

 

Här är de andra två. Cheeky Rockabilly och Cheeky Glamour heter de:

 

Cheeky Rockabilly - special editionCheeky Glamour - special edition



  


Typiskt nog funkar inte THE GREETING FARMs server just nu, men kolla in deras härliga stämplar när du får tillfälle. Orden POW! och BAM! har jag hittat i deras AMAZING DUO-set med Anya och Ian som seriefigurshjältar. De är ju bara ett måste! Jag hittade dem på Arkivet förra veckan...


Amazing Duo


 


Jag har använt mig av nya dies från Spellbinders. En stor rektangulär scallop och en stor oval scallop die.


Big Scalloped Rectangles LGBig Scalloped Ovals LG


Du hittar dem hos Scrap & Hobby, även om du inte ser dem i deras webb-shop! (psst... om du vill köpa något som du sett som nyhet, var inte rädd att skicka iväg ett meddelande om att du vill köpa det... Maria fixar det ändå :-) )


Och visst har jag gjort ännu ett stafflikort. Jag bara ÄÄÄÄÄÄLSKAR det formatet!


     



Av Sari - 22 februari 2010 19:35

Kolla in de härliga skisserna till Mojo Monday 127!

I just love them!


Av Sari - 21 februari 2010 10:19

Här är en serie på 5 delar som visar hur du kan använda dig av distress ink-dynorna från Tim Holtz och Ranger.






PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards