SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under september 2009

Av Sari - 29 september 2009 20:15

Jag har ju tidigare nämnt att bloggen fyller ett år.

I slutet av oktober har jag bloggat på - med både hallowen-, jul- och andra kort.


Det har varit en rolig tid.


Jag har inspirerats av mängder av människors bloggar, alster och idéer och därtill har jag lärt mig mycket om olika tekniker, verktyg och stämpelmärken.


Tänk vad man kan lära sig på ett år!


Jag har också blivit tillfrågad om jag vill bara med i två designteam, vilket känts väldigt ärofyllt.


NU TILL BLOGG-GODIS-UTMANINGEN MED HALLOWEENTEMA!

Jag har blivit utmanad av Christel att göra något med score-pal-verktyget. Jag föreslog en halloweenask.

Eftersom jag bara älskar halloween - så tänker jag knyta an denna utmaning till min blogg-godis-utmaning.


Jag vill att du gör något med halloweentema. Det kan vara ett kort, en ask eller något annat.


Jag kommer att lotta fram vinnarna med hjälp av en slumpmässig sifferutnämnare.


Jag har blivit lovad vinster från både Kortmakaren, Scrapbruket och Cards of Maria, vilket möjliggör att jag kan dela ut tre vinster.

De är hemliga, då inte ens jag vet vad de olika företagen kommer att skicka till er :-).


Ni har gott om tid på er. Jag började att blogga den 28 oktober förra året, och tänkte ha slutdatumet den dagen kl 18:30. Men du får givetvis lägga in ditt bidrag så fort du är klar :-).


Lämna en kommentar under detta inlägg.


Jag kommer att informera er om vinnarna innan halloween!


Av Sari - 28 september 2009 15:52

Jag måste bara berätta om hur positivt överraskade pysselkompisen o jag blev förra veckan när vi beställde pizza hem till mig.

Det fanns en ny tjänst som jag aldrig provat på, nämligen att beställa över nätet.

Man kan på så sätt skräddarsy sin pizza, lämna meddelande till pizzerian o s v.

Och så kom pizzorna säkert en kvart före utsatt tid!

Snabb service!


Och d gillar vi ju när vi pysslar.

Man vill inte förlora värdefull tid på att laga mat eller stöka i köket.

Näe, snabbt o lätt ska d vara!


Av Sari - 28 september 2009 08:56

Hos Mians Scrap & Design hittade jag roliga minialbum. Jag tror att de kommer från KaiserKraft.

Det ena var i form av en döskalle.


  

Och den andra var som en julgran på ena sidan.


  

Därtill hittade jag en söt liten handväska med ask inuti.


Roliga saker att kopiera och scrappa med!

Jag skall försöka binda ihop dem med bind-it-all-maskinen.

Så nu gäller det bara att hitta lämplig wellpapp som är lätt att klippa i samtididigt som det är stabilt och bra...

Det är vad jag tänker på just nu.


Jag tänker framför allt att jag skall förena The Greeting Farm-stämplarna ur MATEY-setet med döskallealbumet. Då blir d så där lagom piratigt och gulligt.

Hoppas jag :-).


Här hittar du lite mer inspiration - i form av album...

Och här finns ännu fler.


Kolla in d här döskallealbumet! Flera sidor följer

2

3

4



Här hittar du gratis workshop-sidor från Kaiser. Där finns tips på olika projekt.


Tips på hur man kan dekorera julgransalbumet. Varning för att d kan ta lite tid att ladda upp sidan...

Av Sari - 27 september 2009 22:53

  


Jag hittade bilden hos Bitte71...

Av Sari - 27 september 2009 22:49

Jag har inte riktigt inspiration för att pyssla själv, så jag tar en lååååååång bloggrunda...


Kolla t ex in den här tjejens halloweenkort...


En vansinnigt snygg blogg hos Chalins pyssel.


Christel scrappar - en massa härlig inspiration...





Av Sari - 27 september 2009 21:14

Jag har sett amerikanskorna på youtube använda scor pal som den mest självklara sak i världen.

Och när jag fick syn på den hos Inkywings igår, kunde jag inte låta bli, även om den var lite i dyraste laget.

Så nu skall d vikas kort och askar!

Yes!

Jag gillar brädan främst för att den har måtten till ett helt 12*12-tums-ark samt en massa andra småmått...


Här hittar du mera info om scor-pal.


Av Sari - 27 september 2009 17:53

Men så käckt att samla alla pysselbloggar... Härligt!


Av Sari - 26 september 2009 06:08

Bara kolla så fint hon gör - med ett motiv stämplat i brunt samt vita detaljer...

Superläckert!


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards