SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under februari 2009

Av Sari - 27 februari 2009 14:42

NÖJD!


Jag är ta mig tusan supernöjd med bloggens utseende.



Jag vet inte vad ni andra tycker... men det skulle vara skoj att få lite respons... Kanske är min smak inte universell... :-)



Och om den inte är det - så gör det inget... för då sticker jag ju ut i alla fall... höhöhhhö...



Men nu känns färgerna och allt mera JAG!

ORANGE

RÖTT

SVART

VITT

Av Sari - 27 februari 2009 13:08

JAG MÅSTE HA RESFEBER...

Annars skulle jag väl inte pladdra på så här...

Jag är ju klar med allt... och väntar bara på att något skall ske...

Så jag blingar till bloggen, letar efter härliga bilder, inspiration och vandrar på goa minnen-gatan...

Ja, så är det just nu!

Av Sari - 27 februari 2009 13:00

ANG MÄSSAN... LITA PÅ PROCESSEN

SÅÅÅÅÅ himla kul att c sååååå många som vill ha en gratis entrébiljett!

Jag önskar att jag hade fler att dela ut!



Själv kan jag stämma in i kören där många säger att de inte har råd att köpa så mycket saker...,

Jag skall först på scrapkryssning... o d kommer att kosta - tro mig!!!

Och veckan därpå är det mässa... o d kommer att kosta - tro mig!!!


Vad kan man göra...?


Jo, man kan lita på processen...

För det har jag lärt mig på skapande verksamhet-kursen!


Ninni, denna helt underbara rödhätta... (detta hade jag tydligen sagt om Ninni när jag såg henne första gången virvla förbi, enligt min klasskamrat Susann :-) ) - har lärt mig mycket! Så mitt nya mantra lyder:


LITA PÅ PROCESSEN!



Ibland har jag tänkt på att skaffa mig ett extrajobb för att finansiera pysslandet... men jag har inte idits... Jag har tänkt att ja, d kanske ordnar sig...



Och faktum är att igår ringde de från stadsdelsnämnden och frågade om jag inte kunde tänka mig att bli kontaktperson igen...
Det är inga stora pengar, men ändå!

Och jag har litat på processen...



Jag får chansen att lära känna en ny människa... och även mig själv, förutom lite betalt...



DET SKALL BLI SPÄNNANDE!!!

Av Sari - 27 februari 2009 12:40

HALLOWEEN... JAG BARA MÅSTE...

På min jakt efter en ny tapet till bloggen, hamnade jag på en härlig sida... och när jag fick syn på dessa halloweenbilder blev jag tokförälskad!!!!

Jag är helt allvarlig nu :-)!!!!



Så himla fräcka bilder!

http://www.americangreetings.com/wallpapers/category.pd/_/N-80r2#39


Och det bästa av allt är... att om du trycker på bilden, så visas en större variant upp från hemsidan jag hittade den!

Ogling Ogre  Mummy Sees All  Black Cat and Jack  Creepy Peepers

Haunted House  All Hallow's Eve  Scary Little Rascals  Campy and Vampy

Here Come the Freaks  Whoooo's Afraid?  It's Freekin Valentine's Day  Tokens of Fall

Trick-or-Treat!  Nevermore!  Autumn Leaves  Surly Kitty

Silly Smile  Skull and Crossbones  October Calendar  Whimsical Pumpkins

Halloween Midnight  October Calendar  Alternative Menu  Along Came a Spider...

Love Bugs   Jack-O-Lanterns  Ticked-off Kitty  Halloween Lights





Av Sari - 27 februari 2009 08:28

PÅMINNELSE OM ENTRÉBILJETTER TILL STÄMPEL- OCH SCRAPBOOKINGMÄSSAN

Jag vill bara påminna er om chansen att vinna entrébiljetter till mässan nästa helg!

Det börjar dra ihop sig!

Jag åker bort under helgen, och kommer därför inte kunna påminna er mera!

På tisdag kl 15:00 går tiden ut, så att Kortmakaren skall ha en chans att få iväg era biljetter!




Vill också du ta chansen att få en gratisbiljett för två dagar, se till att anmäl dig på inlägget gjort den 24 februari!


Av Sari - 27 februari 2009 08:12

SCRAPKRYSSNINGSDAGEN ÄR HÄR!!!



I eftermiddag skall jag vara på terminalen...

Jag har nästan avslutat nedpackandet.

Bara pysselsakerna tar ju en hel dramaten... + tote - modell större...



Därtill kommer de privata sakerna...



Ja, det blir inte lätt att se snygg ut med all denna packning...!!!



Kommer att tänka på en resa jag och min väninna gjorde till Helsingfors för några år sedan, med buss och båt... och med dramaten och x antal väskor på...



När vi skulle åka tillbaka till Sverige, och gick mot färjan, kom en man gående emot oss. Han sade;

-- Till det där behövs ju draghästar... :-).


Vi skrattade gott!



Det blir ungefär en likadan syn den här gången...


Och ändå har jag dragit ned på vad jag tar med mig på kryssningen - både vad gäller pysselsaker och privata saker... !!!!



Och inte har jag sambon med mig heller som kan assistera mig... Så nu blir det verkligen till att göra allt själv... :-).

En bra KO reder sig själv.


Av Sari - 26 februari 2009 21:15

NYA RÖDA FÖRVARINGS-HURTSAR...



Lönen kom... och gick... till viss del åt för att köpa nya förvaringshurtsar... Som ni såg i bloggen tidigare, var jag inte nöjd med de blå...

Så det blev nya röda... Och det känns genast bättre!



Jag flyttade också papperena till samma höjd som i vänsterhyllan...



Nu gäller det att sortera in småpryttlarna in i lådorna...

Men det får jag nog göra efter kryssningen!!!

Av Sari - 26 februari 2009 20:59

MIMO MIMO MIMO


Mimo i massor...

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards