SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Sari - 23 februari 2009 13:17

OMORGANISERAD BOKHYLLA


Japp!

Jag bara kände att;

--Näe! Såhär kan jag inte ha det! (efter cybercropen) Något måste göras. Jag kan ju inte bara skyffla sakerna fram och tillbaka när jag rör mig i pysselrummet...


Så jag beslutade mig för att flytta på pappersrullarna... (visar bild senare).

Och sen skulle ju småförvaringshurtsarna bara in någonstans... Och den bästa lösningen måste ju vara en av de två hyllorna i hörnet...!


Så ut med den - krångla, stånka, stöka.... Flytta på hyllplanen och omorganisera innehållet... In med förvaringshurtsarna och klart!



Det känns genast bättre!

Det enda som stör är de blå småhurtsarna... Jag får nog köpa in flera röda... så att mitt estetiska sinne inte störs... höhhöhhhö

Av Sari - 23 februari 2009 11:11

HILDAS RUM HAR EN FEMKAMP!!!

Blir givetvis sugen på att testa...


Lånar informationen från Hildas rum... http://hildasrum.blogspot.com/

  

FEMKAMPEN - VECKOTÄVLING 1 - LO - LAYOUT

Femkampen - veckotävling 1: layout.


Nu sparkar vi gång Femkampen med första deltävlingen!


Den här veckan ska ni skapa en layout enligt bingobrickan nedan.

Välj en rad (lodrät, vågrät eller diagonal) och använd det som står på den valda raden. Utöver detta får ni lägga till vad ni vill.
Ange vilken rad ni använt när ni mailar in ert bidrag.



Veckans bonusprodukt är NABBIPÄRLOR - alltså sådana pärlor som man gjorde pärlplattor av när man var barn.

Använder ni denna produkt på ert bidrag så får ni 5 extrapoäng!

Förminska ert bidrag till max 600x600 pixlar och maila in till hildasrum@spray.se senast lördag 28/2 kl 23.59






TÄVLINGSINFORMATION, REGLER OCH FRÅGOR: 


  • Femkampen pågår under 5 veckor med en deltävling varje vecka.
  • Vecka 1 är det endast layouter,
  • vecka 2 endast kort,
  • vecka 3 alter,
  • vecka 4 minialbum och
  • vecka 5 en överraskning som på något sätt knyter ihop de tidigare veckorna.

Här gäller det att samla ihop så många poäng som möjligt för att ha chans på de slutgiltiga gäst-DTplatserna!

Veckotävlingarna presenteras under måndagarna och man har till följande lördag kl 23.59 på sig att maila in sitt bidrag.


Under söndagen kommer vi fram till en veckovinnare, denna vinnare presenteras på måndagen i samband med att nästa tävling läggs ut.

Veckovinnaren får ett litet pyssligt hemligt paket och 30 extrapoäng. Men även den som kommer 2:a och 3:a varje vecka får lite extrapoäng.

Det lönar sig även att vara med på alla veckotävlingarna, för den som deltar varje vecka får också deltagandepoäng.




Poängen räknas såhär:
Deltagande i veckotävlingarna:


15 poäng per vecka


Veckovinnare: 30 poäng


2:a i veckotävlingen: 20 poäng


3:a i veckotävlingen: 10 poäng


Användande av bonusprodukt: 5 poäng


Utöver veckotävlingarna kommer vi även att ha bonustävlingar varje vecka där man kan skrapa ihop extrapoäng - hur mycket bestäms från gång till gång.

Dessa vinnare kommer att lottas fram så alla har chans att vinna!


När de 5 veckorna är slut kommer vi kora 3 stycken vinnare (de med flest poäng), som får varsin gästDT-plats i april, maj resp juni.


Endast ett bidrag per tävling är det som gäller samt en bild per alster (vill ni ha någon närbild med på ert bidrag så ska det vara infällt i huvudbilden).

När det så småningom gäller minialbumet så kan man få skicka in fler bilder för att få en rättvis bedömning, vi återkommer om detta!


Förminska ert bidrag till max 600x600 pixlar och maila in det till hildasrum@spray.se.

Vi vill att ni väntar med att lägga upp ert bidrag i bloggar och liknande tills vi har lagt upp bidragen på butikens blogg.


Internationella tävlande är välkomna, men då står ev vinnare för fraktkostnaden.

Hoppas ni tycker det här låter lika kul som vi tycker och att många vill vara med!


Lycka till!

Av Sari - 23 februari 2009 09:29

SARI UTMANAR MIG ATT VISA MITT PYSSELRUM EFTER CYBERCROPEN...


Och jag är väl inte den som är den...

Här är det...

Få nu inte en chock...

Det mesta går i rött...

Kärlekens färg... eller passionens... eller blodets... eller rosens...., ja, välj själv :-).


Men det lustiga är, att när jag lägger in bilderna, så hamnar de i bakvänd ordning...

Well, well - vi börjar väl bakifrån... :


11 =

några av mina alster


10 =

sektion 3 och 2 i min bokhylle-arbetsyta... den med pappersrullarna framför brukar bli den avdelning som jag avlastar mig på... pappersrullarna har jag tyvärr ingen bra plats för, så de flyttas runt... och inte får de plats under datorbordet heller... :-(


9 =

närbild på bokhyllesektionen del 3 - ja, ni ser ju själva... :-(


8 =

cuttlebug-avdelningen... den håller sig någorlunda... de svarta cd-väskorna innehåller mina dies och embossingkuvert... smidigt, praktiskt och bättre än blädderfunktionskorgar... psst - jag har fäst magnettejp på svart cardstock och sätter diesen på dem... :-)


7 =

sektion 1 i bokhyllan, där jag stämplar, embossar och fotar mina alster


6 =

avståndsbild på sektion 2 och 1


5 =

bild över rummets högra del - sektion 3 syns något... OBS! där syns också de nya förvarings-sakerna... en röd tote från biltema och två röda små prylhurtsar från bauhaus... - jag blev jätteglad att jag hittade röda sådana... för de passar ju bättre in i rummet - när det blir städat... :-)


4 =

översiktsbild över rummets högra sida...


3 =

avslutning på vänstersida


2 =

stämpelförvaring - i blå hurts under makin memories-förvaring


1 =

översiktsbild över rummets vänstra sida



Av Sari - 23 februari 2009 08:25

KATTER HOS ALIEN BLING...

alien bling har underbara kattfilmer på sin blogg…

 

http://alienbling.blogspot.com/2009/02/bloggparty.html?showComment=1235373540000#c8188252889165767700


Finns det någon som kan hjälpa mig att få upp dem på min blogg..?

Av Sari - 23 februari 2009 08:00

BLOGG-PARTYN ÖVERALLT...

När jag började bläddra i några bloggar, såg jag att flera av dem hade utmaningar...

Det verkar skoj!

Jag tror att jag skall försöka delta!


MAHLIN: http://mahlin.blogg.se/

SILWERSTAR: http://silwerstar.blogspot.com/


Av Sari - 23 februari 2009 07:53

DU INSPIRERAR...

SILWERSTAR... http://silwerstar.blogspot.com/


En ny bekantskap från Scrappiz-Cybercropen!

Helt fantastiska alster!

Imponerande.

Inspirerande.

Intensivt.

Helt fantastiskt!

Av Sari - 23 februari 2009 07:06

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards