SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Sari - 22 februari 2009 23:45

INKIDOS UTMANING HOS SCRAPPIZ

Jag bara var tvungen att försöka hinna bli klar med ett tolfte kort!

Jag hade en ordlek i huvudet...


Do U promise 2 devote yourself 2 INK?

I DO.


Om man läser de tre sista orden - d v s det sista i första raden och de andra - så blir det ju ink-i-do... med engelskt uttal givetvis...


Jag tyckte att det var lite halvskoj... :-). Kanske dillar jag nu... alldeles yr efter tolv kort! :-)


En jättefin hjärtstämpel har jag i alla fall använt, förutom en massa papper - lager på lager...

Av Sari - 22 februari 2009 22:54

APIDAE/SYKOMPANIET HAR EN UTMANING HOS SCRAPPIZ

Den går ut på att göra allt själv - d v s inte använda färdiga bokstäver eller maskiner för att stansa fram dem... Samma sak med dekorationer...

Jag klippte ut några blommor ur ett magnoliapapper och klippte till resten... mer eller mindre på fri hand...


Av Sari - 22 februari 2009 19:55

ANGÅENDE SCRAPPIZ-UTMANINGARNA...

När jag räknade igenom dem, fick jag det till tio stycken:


  • Wilmas vårskrik - Motivet 
  • Vårfärger - Scrappakalja 
  • 7... - Skaparlusten 
  • Mimo säger Hej - Pysselmyran 
  • Bi-kram - Forma Hantverk 
  • Bastuved - Hobbyhuset 
  • Blommigt kort - InkyWings 
  • Jag 29 år - Designat 
  • Katt som dricker vatten - Handarbeta
  • Katt med Robert De Niro-komplex - Grodans scrapgarden

Det var inte illa pinkat... :-).

Och det bästa av allt är, att jag själv känner hur jag utvecklats under processen!


Av Sari - 22 februari 2009 19:49

GRODANS SCRAPGARDEN HAR EN UTMANING HOS SCRAPPIZ

När jag såg fotot på den här lite halvgalna katten - åtminstone utseendemässigt på det här fotot... - tänkte jag - u talkin' 2 me... och vips var tankarna på Robert De Niro och -Taxi Driver- där...


Det var dock inte det allra lättaste att bli klar med denna...

Först lekte jag med både gult, grönt, rött och blått... Men när jag mindes min ursprungstanke... att hålla det lite rått..., så kände jag att gult, vitt och svart fick bli de dominerande färgerna...

Att sedan själva frasen U talkin' 2 me? syns superbra på det blåa, får vara en sak som avviker...

Av Sari - 22 februari 2009 13:02

OM ATT FOTOGRAFERA SINA ALSTER...

Det har sagts tusen gånger förr... kanske inte av mig... :-) - men det tål att sägas igen...

Fotona blir sååååå mycket bättre i dagsljus!

Så jag beslutade mig för att ta om bilderna på mina senaste scrappiz-bidrag!

Jag kände att jag ville att alstren skulle komma till sin rätt på riktigt!

Så jag slängde fram allt framför fönstret och försökte ställa mig på ett sätt som möjliggjorde att fotona skulle bli detaljrika.

Kanske lyckades...

Kanske måste jag tänka ut ett riktigt bra sätt att få till det i framtiden! Kanske ett staffli som kan stå i fönstret... För inte ids man väl ställa sig på balkongen... nu... ? ...


Av Sari - 22 februari 2009 12:59

HANDARBETA HAR EN UTMANING HOS SCRAPPIZ


Och den går ut på att inte använda sig av mönstrade papper...

Jag valde ett härligt kort på en katt som dricker vatten. Jag har inte tagit bilden den själv, utan hittat den någonstans på nätet.



Jag valde de färger som finns i fotot och skar ut papperena i lite olika storlekar. Jag ville få ett bra djup i LO:n.



Jag skrev ordet vatten med bruna filt-thickers.



Jag dekorerade sparsamt med punchinella och knappar.



Av Sari - 22 februari 2009 02:36

DESIGNAT HAR EN SKISSUTMANING....

Jag bläddrade igenom mina foton och fastnade för det här kortet, på mig själv.

Jag tänkte att jag blir lite ego för att få fram de starka färger jag gillar. Jag tycker mycket om LO:n som sådan!




Konstigt nog kommer inte de starka färgerna till sin rätt nu... Kanske tar jag om fotot i dagsljus, något senare...

Klockan är ju redan tjugo i tre på natten :-)!!!!

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards