SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under oktober 2008

Av Sari - 29 oktober 2008 21:39

När jag såg den här reklamen tänkte jag direkt på att skrappa eller göra ett kort. Jag valde att inte använda ett foto som i originalet, utan testa Mona Lisa-stämpeln. Jag testade lite olika varianter, och valde till slut den här att visa upp.

Jag har inkat en bakgrund, stämplat med svart färg och sedan stämplat på ordet mona och embossat det.

Jag tror att resultatet hade blivit bättre med genomfärgade bokstäver, men jag hade inga som passade storleksmässigt.

Av Sari - 29 oktober 2008 11:51

Detta är ett försök att arbeta med olika tekniker; distress ink, stämpling och embossing - alla tre på varandra. Jag misslyckades med två, men med denna lyckades tekniken i alla fall, utan att motivet gled eller blev ojämnt.


Av Sari - 29 oktober 2008 10:45

This is my attempt 2 participate in the challenge Kristina Kwerner has on her blog.

I used Tim Holtz's Mona Lisa stamp and played with the words smile, laughter and giggle.

I was dying 2 try out Tim Holtz's Mona Lisa stamp.


Här har jag försökt att ta mig an utmaningen som Kristina Kwerner gett på sin blogg http://kwernerdesign.com/blog/. Jag ville så gärna använda Tim Holts-stämpeln med Mona Lisa.


Av Sari - 29 oktober 2008 00:54

När jag kollade upp vilka stämpelmärken jag hade flest utav, blev jag överraskad av att Hero Arts var så överlägsna!

Jag har på senaste tiden köpt en hel del stämplar, akvarellpennor med mera, i hopp om att lära mig en teknik som jag kan vara nöjd med.

Jag har dock inte känt mig nöjd med akvarelleffekten, utan övergått till att skapa bakgrunder med Ranger-Tim Holtz Distress ink-dynor.

Några av mina Hero Arts-alster kan ni se under kategorin kort, tags och scrapbooking

Av Sari - 28 oktober 2008 20:11

Det här är ett album jag gjort med en gammal pekbok.

Jag var ute efter något som var stadigt och, så att säga, kunde stå på egna ben. Jag letade fram en på loppis och började att leta fram passande papper. Det blev DCWVs halloweenpapper som fick stå för inspirationen.

Jag har själv inspirerats av en tjej som kallar sig för madscrappergirl på youtube.



Av Sari - 28 oktober 2008 20:05

Här ville jag leka med det faktum att nyckelpigan hör till rovdjurssläktet - även om det är så litet och av vissa kan anses vara gulligt…

Jag ville också fram de olika namnen jag upptäckt på olika språk för detta lilla kryp.

Jag har använt olika rub-ons-typsnitt i ordet rovdjur, helt enkelt för att jag ville skapa dynamik i layouten.  Även den svartprickiga blomman är en rub-on. Tanken var att jag skulle knyta an till nyckelpigans prickar :-).


Av Sari - 28 oktober 2008 20:04

Här jag har använt distress ink som bakgrund och stämplat på en jättefin stämpel och sedan dekorerat en del av motivet och kanterna av tagen. Därefter har jag dekorerat med några pärlor samt ritat av och klippt ut Tim Holtz grungeboard-krona för att skapa lite dynamik i tagen. Jag har även färgat kronan med guldfärg.

Av Sari - 28 oktober 2008 20:02

Här har jag återigen jobbat med distress ink i olika färger för att få till de fina stämplarna på ett bra sätt.

På varje höger sida finns det en fin sida och till vänster om den finns det en neutralare sådan, med plats för anteckningar och mer pynt, om man så skulle vilja.

Jag använde mig av well-papp för att få en stadig bakgrund. Jag målade alla delar svarta, för att få tagsen att synas bättre. Jag har i vanlig ordning glittrat och pyntat med olika pärlor.

Nackdelen med wellpappssidor är att albumet blir väldigt tjockt, och inte går in i en vanlig bind-it-all-spiral... Så det blev till att använda sig av ringar för att hålla ihop det. Inte förrän senare slog det mig att jag kunde använt en gammal pekbok för att fästa tagsen på... :-). Man blir visare för varje misstag, hehhe.

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards