SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under oktober 2008

Av Sari - 28 oktober 2008 19:58

Jag gjorde en lycka till och tack för allt-tag till en kollega som slutade. Jag hade precis börjat gilla idén att göra tags.

Jag har använt vanligt omslagspapper i s k naturmaterial - och det var lättare att jobba med det sträva matta än det glansiga och glatta papperet.

Jag klippte ut det stora L-et från en annan bokstav och satte på ett dekorpapper. Därtill använde jag mitt favorittypsnitt på stickers från Panduro på framsidans “ycka till”. Jag gillar dem för att de är så snirkliga och härliga!

Jag försökte mig på att stämpla de andra orden med making memories magnetstämplar.


Av Sari - 28 oktober 2008 19:56

Här är två olika utföranden på mina jultags. Här kommer både glittersticker-bokstäver, rub-ons-bokstäver och vanliga stickerbokstäver väl till pass :-).

Av Sari - 28 oktober 2008 19:55

Först försökte jag mig på lite falsk akvarell genom att färglägga stämpeln med tusch och sedan spruta på vatten innan jag stämplade den… men det blev alldeles för blött, varför jag fick överge den tekniken.

Den här tagen är inte riktigt färdig, men jag ville prova på att stämpla den på distress ink-bakgrund. Jag försökte tänka mig att himlen är blå och gräset är grönt… och det lyckades jag väl med någorlunda, med tanke på att jag gjorde den fem minuter innan jag rusade till skolan :-).


Av Sari - 28 oktober 2008 19:53

Detta är ett halloweenkort som  jag blev ganska nöjd med. Jag har arbetat med Tim Holtz distress ink i olika färger som jag arbetat in med en “svamp” för varje färg. Det är ett kletigt men roligt jobb att se de olika färgerna blanda sig med varandra.

Sedan har jag stämplat dit flera motiv och embossat och glittrat dem.

Stämpeln är inköpt på Kortmakaren i Floda.

Av Sari - 28 oktober 2008 19:51

Här har jag duttat olika distress ink-färger på ett bakplåtspapper jämte varandra och sprayat på lite vatten, så att färgen droppat ihop sig något. Jag har doppat vitt papper i färgbadet, torkat det däremellan och doppat igen - för att skapa en spännande bakgrund.

Därefter har jag stämplat och glittrat motivet något.

Av Sari - 28 oktober 2008 19:46

Här har jag inspirerats av aloha Friday-jenntravis på www.youtube.com - som hade gjort ett pojk/flick-kort - med just samma mekanism. Kortet i sig är lite pilligt att göra - så det lönar sig att titta på instruktionsvideon ett par gånger innan man sätter igång. http://www.youtube.com/watch?v=mEaY4hshyn8

Det är bra att använda vitt papper som bas - på det man stämplar… stickers kanske inte funkar så bra på färgat papper - då de kan fastna i själva öppningen som man snurrar fram… se dock till att det vita papperet - om du har någon annan färg under den - inte är större än framsidans papper - i öppningen där “tänderna” sticker fram - då det kan upplevas störande att se den vita kanten sticka upp…

Av Sari - 28 oktober 2008 19:38

Min väninna Maarit tipsade mig om att använda stämpeln This booquet’s for you till en bukett med döskallar… Efter att ha funderat ett tag på hur jag skulle lyckas med den bedriften, satte jag mig ned och började att stämpla.

Jag tog ett vitt papper och stämplade på med olika färger på cirklarna i bakgrunden och embossade dem med genomskinligt pulver för att få en livlig effekt

Jag använde olika färger för att få en blandad effekt av den supersöta döskallestämpeln. Jag klippte ut dem och satte på tunna remsor till stjälkarna. Jag stämplade och embossade texten och satte den på en bit papper som fick tjäna som vas eller kruka. Sedan stämplade jag på för fullt med ordet boo.

På insidan av bukettkortet - ville jag använda mig av pop-up-tekniken… Jag som aldrig nöjer mig med det lilla, ville ha flera bilder att poppa upp med… Jag letade fram några fina bilder på Internet och skrev och klippte ut dem. Därefter satte jag dem på kartong och klippte ut igen. Jag ville att de skulle vara stadiga framför sladdriga…

Jag använde min Cuttlebug för att få fram spökhuset och spindelnätet. Jag använde dock lite färg i embossingkuverten -för att skapa dynamik i motiven, och voilá - här har ni resultatet, pop-up-motiv åt båda hållen… !

Av Sari - 28 oktober 2008 19:33

Detta var den första halloweengrejen jag gjorde i år… Jag hade varit i Alingsås och hittat en häxstämpel… Jag försökte färglägga den så gott jag kunde, men det visade sig ganska snart att jag inte var särskilt duktig på det… Därav distress ink-bakgrundsteknikens framfart… som du kan se nedan… :-).

Här har jag arbetat med de typiska halloweenfärgerna, grönt, orange, svart, vitt och lila… Jag lyfte mallen från tidningen scrapbooking m m.

Jag har också olika färger på chipboard-stickers som jag medvetet satte på snedden ibland - för att skapa extra dynamik…

Det här var också det första projektet jag använde min Cuttlebug till. Jag hittade halloween-stansarna och embossingkuverten i Alingsås och skyndade mig till In-Ex i Göteborg för att köpa Cuttlebugmaskinen, som jag såg var dryga hundralappen billigare där… Även pilarna är utstansade med Cuttlebugen.

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards