SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under augusti 2009

Av Sari - 31 augusti 2009 21:00

PYSSELTRÄFF IMORGON...


Nu r d dax att pyssla med Agneta igen...

Vi får väl c vad jag gjort när jag kommer tillbaka...

Men visst r d svårt att resa med lätt bagage...?

Av Sari - 31 augusti 2009 18:39

ACRYLIC PAINT DABBER-RESIST-TEKNIK

Jag försökte mig på att jobba med Acrylic paint dabber-duttarna för att få fram en maskteknik.

Och det funkade!

Jag valde den vita färgen som jag duttade på hörnstämpeln och de andra stämplarna. Därefter smetade jag dit olika färger med distressdynorna.

Jag tog bort distressfärgen från områdena som jag stämplat med akrylfärg och fick fram en ljusare nyans.

Jag tycker att effekten är ganska snygg!

Att sedan bläcket inte tog första gången och hamnade snett andra gången bjuder jag på.

Jag vill främst visa upp att det går att stämpla med akrylfärg också!

Helt fantastiskt!


Av Sari - 31 augusti 2009 18:26

VISKELI VISKELI VISK...


Pssst...


Jag är på ett uppdrag... precis som James Bond...

Nja, kanske inte riktigt...

Men ändock ett uppdrag...


Kortmakar-Tina frågade om jag ville ta på mig att göra kort till kortmakarbloggen en av veckorna framöver.


När jag hörde temat, kunde jag givetvis inte tacka nej...


Ni kommer att få c mera vecka 43...


Jag ville bara retas lite...


Av Sari - 31 augusti 2009 18:19

GEL-Ā-TINS-STÄMPLAR...


Visst är stämplarna dyra, men ack så fina...

Kolla in deras produkter själv...

Av Sari - 31 augusti 2009 18:10

KORTMAKARENS FORMEX-BOARDS MED HÖSTTEMA


Här är mina höstkort för årets Formex-mässa.


Av Sari - 31 augusti 2009 07:20

SNÖGUBBE...



Av Sari - 30 augusti 2009 23:37

GEL-A-TIN-FÅGEL O UNDERBAR HÖRNSTÄMPEL-TAG


Jag försökte mig på att göra en enkel tag...

Men se så d blev...


Jag älskar hörnstämpeln...

Och fågeln är oxå fin...


Men c så tråkigt d blev när jag använde stickles på fågeln... Den började blöda...


Men så fortsatte jag att blinga till d med röd pearl maker-färg...


D får'la duga som en mall till ngt... :-).


Alle frågade vilka stämplar jag använt mig av...

Fågeln och de små swirlarna är från Gel-ā-tins - Birds of a feather och hörnstämpeln finns bland annat hos fancy pants i en större variant...

Jag minns inte riktigt vad det här märket heter ...





Av Sari - 30 augusti 2009 18:40

BOO! - HALLOWEENSPINDEL

Tim Holtz-febern drar mot halloween...

Jag gillar bakgrunden, men är väl så där nöjd med resten...

Det känns som om jag är utanför min egen komfortzon (som d så populärt nu heter... )...

Blått till halloween, tänker jag mig... 

Well, varför inte...?


Spindelnätet, spindeln och boo-ordet kommer från halloween-skumstämpelsetet från Making Memories. 

Hörnstämpeln är kommer från Tim Holtz. 

Döskallen kommer från Kortmakaren.


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards