SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under augusti 2009

Av Sari - 21 augusti 2009 21:16

JAG HÅLLER PÅ ATT KOKA IHOP NÅGOT RIKTIGT HÖSTIGT ÅT KORTMAKAREN...

Jag fick äntligen mitt brev med höstnyheterna från Kortmakaren och skrider genast till verket...

Pysselkompisen kom förbi, men vi gjorde inget nämnvärt...

Jo, visst gjorde vi det...

Vi gick igenom våra fynd och tjööötade lite... :-).


Hon gav mig riktigt bra tips på vad jag kan göra med stämplarna...


Så vänta lite till...

Så blir nog höstgrytan riktigt - om inte god - så trevlig att titta på... :-).



Av Sari - 21 augusti 2009 12:48

ÄNTLIGEN KOMMER PAKETET FRÅN SCRAPADDICTED!!!!


Det har varit en låååååång väntan på sakerna från Scrapaddicted. Jag antar att det varit värt väntan, då man kunde handla med 60 % rabatt om man betalade med kort.

Och det gjorde man ju givetvis...


Vad har jag beställt?


Well... 


Vad tror ni?


Mycket halloweenrelaterade saker givetvis... :-) - papper och inspirationslitteratur...


Jag hoppas bara att jag får allt jag beställde...


Hon fick ju över 500 ordrar...


Ja, just d...


Jag väntar också på DoodleFactorys farm-stämplar.


Jippii!

Av Sari - 21 augusti 2009 12:45

WHO HOO-UGGLA MED THE GREETING FARM-UGGLAN

På något sätt växte idén fram till det här kortet när jag testade att klippa ut olika labelformer samt såg hur fint ugglan lyfte från det rutade papperet...


Lill-Annika på Stämpelboden sa ju till mig igår att det är bra att jobba med färger som man vanligtvis inte jobbar med...

Och eftersom jag hade ugglan färdig-färglagd var det ju bara till att försöka få färgerna att passa...


Så givetvis var jag ju bara tvungen att lägga till lite orange... Bara för att.


Det vackra papperet bakom label-dekorationen gick sönder när jag skulle till att knyta bandet runt det, vilket resulterade i att jag ville riva kanterna lite lätt...

Och då gick papperet sönder ännu mer...

Snacka om skört...



Av Sari - 21 augusti 2009 07:32

OWL TREAT BAG


Ett käckt sätt att ge bort lite godis på...

Och givetvis r d n uggla som fångar mitt intresse...

Ho Hoo!

Av Sari - 20 augusti 2009 23:41

INTE MÅNGA DAGAR KVAR ATT FÖRSÖKA VINNA EN MARTHA STEWART-PUNCH HOS SCRAPBRUKET... PASSA PÅ!

Bara genom att gå till bloggen och skriva en kommentar samt göra det samma på din egen blogg har du en chans!


Ta en lott du med på Scrapbrukets blogg

Av Sari - 20 augusti 2009 16:33

CUTTLEBUGS TORREMBOSSADE UGGLA


Jag har sett det här embossingkuvertet för länge sen...

Och när jag av en händelse fick syn på den hos Stämpelboden, var jag bara tvungen att ha den!


Jag har färglagt bakgrunden med distressdynor.


Jag har också dragit med stämpeldynan på embossingkuvertets präglade sida, så att jag skulle kunna få en stämplad effekt samtidigt som motivet embossades.


Jag hade en idé i huvudet, som jag var tvungen att testa...


I praktiken kan man ju göra hur mycket skoj som helst med den här...

Blinga till ögonen, eller swirlarna... 

klippa ut ugglan...



Ett enkelt och snabbt kort...

Av Sari - 20 augusti 2009 09:21

SÖTA HALLOWEEN-DETALJER...


Jag letar efter underbara halloweenpapper av olika märken... 

Och i min jakt hittar jag en massa annat trevligt...


Här är t ex några söta halloween-dekorationer.


Bläddra ned på sidan så kommer d mera.


Av Sari - 19 augusti 2009 22:42

ROLIG JULTOMTE...


Här är ett kort med en fulsöt tomte från Scrappakalja - med Skogstokiga-design!



PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards