SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under augusti 2009

Av Sari - 26 augusti 2009 22:36

TIM HOLTZ ROCK CANDY DISTRESS CRACKLE PAINT

Han gör d igen.

Och igen.

Och igen.


Visste ni om att hans stämplar numera finns som clear stamps?

Heeeeeelt fantastiskt!

O jag har redan två paket.


Jag har svårt för att låta bli att jobba med dem.

Men först skall jag kolla in So u think u can dance.

Av Sari - 26 augusti 2009 05:55

WOE ME...


Snacka om att tycka synd om sig själv.

Men jag hade världens ryggont i morse.

Jag hade svårt för att sova och beslutade mig för att gå upp.

....

Klockan halv sex på morgonen.

...

På en ledig dag!


...


Huuuuga!



Men så illa var det.

Och det höll i sig.


Jag kände mig som en krokig 90-åring.

Redan.

Hur skall d inte kännas när jag verkligen är en krokig 90-åring?

Kan det bli värre?


Så nu vågar jag inte lämna stolen...


Av Sari - 26 augusti 2009 05:54

KRABBKORT MED STANSAR



Av Sari - 25 augusti 2009 11:05

JAG FICK ETT ARK MED DOODLEFACTORY-STÄMPLAR FRÅN SCRAPADDICTED...

Nåja, fick kanske inte är rätta ordet...

Det kom med i beställningen...

Arket heter country.

Det var roligt.


Vi får väl c vad d blir av dem i framtiden...


Även om jag borde plugga i hela två dagar framöver - ons och tors - så måste jag nog pyssla lite grand däremellan...

Av Sari - 25 augusti 2009 10:54

IBLAND KÄNNS D BARA SÅ RÄTT...


Maria hittade till min blogg.

På något sätt!


Välkommen hit, säger jag då!


Jag tycker att det är lika roligt varje gång jag får en kommentar på mina alster.

Allra helst från nya besökare.


Och jag är inte sen med att göra mig nya bekantskaper... 

Så jag tog mig en tur hos henne. Det visade sig att jag aldrig varit där förut.


...


O så fick jag syn på några filuren-kort.

Och superfina tags.


...


Inte alls ett dumt besök.


...


Det känns som om vi delar samma smak...


D blir till att lifta några av hennes tags, det erkänner jag :-).


Av Sari - 25 augusti 2009 08:57

THE GREETING FARM-UGGLAN I FARTEN IGEN - SYKSY ON TULOSSA - HÖSTEN ÄR PÅ VÄG


Jag fick en idé en kväll, precis när jag skulle lägga mig. Och sen hade jag glömt av det på morgonen. Men jag mindes att jag tyckte att det var en väldigt bra idé :-).


Och så i ett obevakat ögonblick kom jag på det igen :-)..


Jag ville lifta mig själv med den första the Greeting farm-uggle-tagen :-) - men göra en finsk variant och skicka till min morbror i Somero.


Så, här är den!


Jag har använt Quickutz Blossoms mellanstora bokstäver i glitter-cardstock i olika färger.


Bakgrunden till tagen har jag först sprayat med olika distressfärger.

Sedan har jag arbetat in olika färger från distressdynorna.


Därefter har jag använt lövstämpeln som jag köpte hos Papermaze.

Och för att lyfta löven från bakgrunden har jag glittrat till dem lite.


Några blingstenar för att piffa till det lite. Tack för dem, Åsa Merving!

Du rockar!


Men det var värst vad bilden blev mörk...





Av Sari - 24 augusti 2009 22:15

NUTS ABOUT YOU - GREETING FARM-EKORRAR


Jag ville testa mitt nyinköpta blossom-alfabet på ett kort. Eftersom bokstäverna är rätt så stora, fick jag välja ut ett kort ord som huvudrubrik. Jag hade känslan av att jag ville sätt dem på tags, och så fick det bli.

Jag verkar ha fastnat i label-träsket!

Men det känns bara fint.

Flera labels hit tack :-).


Av Sari - 24 augusti 2009 09:24

LITE QUICKUTZ-COOKIE CUTTER-INSPIRATION HOS KORTMAKAREN Jag började med att välja alfabeten.
Här ser du Bright.


Sedan stansade jag ut dem i den nya Quickutz-maskinen Epic6.
Efter det så limmade jag bokstäverna på ett papper.




Till sist dekorerade jag kortet med lite blommor.


Bara fantasin sätter gränserna...
Testa du med!/ Sari

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards