SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Sari - 8 augusti 2009 21:57

HALLOWEEN-BABY-BODY


Jag gillade baby body-kortet så pass mycket att jag ville testa att göra ett själv.

Jag grabbade tag i ett papper och det råkade bli orange. 

När jag tänkte ut en lämplig bakgrund att stämpla på bodyn, lät jag mig utmanas av lite större prickar.

I svart.

Orange och svart... 

Hmmm...

Halvvägs till Halloween...

Yes!

Varför inte göra en Halloween-baby-body?

Datumet 31 oktober poppade upp... Det vill jag få dit på något sätt...


Vad skall barnet heta?

Drak-Ulla?

Eve? (All hallows Eve ... hahhahhah )


Vi får c...


Eftersom mina stansar inte tuggar sig igenom kartongark, allra minst i dubbla lager, fick jag improvisera...

Jag tog Quickutz blom- och cirkeldies och fick till en blomram...

Jag kände att de svarta prickarna tog över och gjorde kortet lite väl mörkt, varför jag matade in stora gula knappar och duttade dit lila och gröna pearlmaker-duttar.

Ett grönt band runt magen för att förstärka halloweenfärgerna...


Jag får låta kortet torka tills imorgon, innan jag gör något mer med den...

Nu har jag i alla fall en prototyp... 

Nästa gång kanske jag kan rita av bodyn för att spara lite tid... :-).



Av Sari - 8 augusti 2009 16:50

ALLT-I-ETT-SKRIVARE INKÖPT...


Folk som känner mig vet att jag inte ligger på lagrarna...

Har jag fått en idé i skallen, måste jag fullfölja det innan jag kan släppa tanken på d... Annars ligger d där o mal...

Så så blev d idag...

Jag ringde sambon o sade att vi skulle ut o titta på skrivare...

Och här sitter jag nu och väntar på testutskriften...


Just d...

D blev en HP Photosmart C6380 All-in-one.

Ingen värsting, men jag hoppas att den duger för lilla mig...

Av Sari - 8 augusti 2009 09:29

PÅ JAKT EFTER EN ALLT-I-ETT-SKRIVARE MED BRA FOTOUTSKRIFTSKVALITET


Jag funderar på att byta ut min gamla trotjänare, färglaserskrivaren, mot en allt-i-ett-maskin.

Jag skriver inte ut så många utskrifter som jag gjorde när jag undervisade i mitt modersmål, varför d känns onödigt att lägga ut ca 4000 pix på nya tonerkassetter, som lämpligt nog börjat ta slut sedan en tid tillbaka.


Jag vill ha en apparat som man främst kan skriva ut bra foton på! Därtill kan jag tänka mig att det är bra om man även kan skanna och kopiera med den förutom att skriva ut enstaka dokument.


Om det finns någon därute som gillar sin skrivare, som är tyst (för min Minolta Magicolor 2300 väcker de döda) och suverän, så hör gärna av er!


Den skall givetvis också var billig i drift, d v s ha alternativ för value pack-färger...


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards