SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Sari - 15 augusti 2009 22:43

PENNY BLACK-KOSSA - BE MINE

Och så fick jag äntligen användning för den härliga penny black-kossan...

Bara för att hålla kortet enkelt, hade jag först tänkt att fokusera på motiv och diverse i vänster nederhörn...

Men det blev inte så i slutändan...


Eftersom jag hade mera prickigt papper kvar, tänkte jag använda det så att det inte skulle samla sig till spill-lådan helt i onödan :-).


Jag har ett uppdrag...

Att minska spill-lådornas innehåll...


För- och nackdelar med detta givetvis...

Att man är sparsam...


Men å andra sidan dröjer det ju innan jag kommer åt att använda mina andra papper... :-(.


Och de kanske känner sig lite ledsna för det... :-(.


Av Sari - 15 augusti 2009 21:44

KORTMAKARENS FILUR KÖR BIL - GRATTIS TILL KÖRKORTET


Jag började med att följa en skiss. Tanken var att jag skulle montera dit en Tomas... Men det ville sig inte riktigt med de papper jag valt. 

Och så fick jag syn på den färgglatt färglagda filuren som kör bil...

Så det fick bli ett grattis till körkortet-kort.


Av Sari - 15 augusti 2009 19:32

KORTMAKARENS TOMAS LUSSAR - 13 DEC

Som sagt, d r n Tomas-dag idag!

När jag såg den här stämpeln hade jag bara siffran 13 i huvet!

På ngt sätt var jag bara tvungen att få till d...

I en inspirationsbok bläddrade jag slumpvis mig fram till ett kort som hade en tag på sig...

Så d kunde ju inte bli bättre...

Och så fick jag använt en fin blomma också... :-).

Av Sari - 15 augusti 2009 18:05

NU TÄNDAS 1000 JULELJUS - KORTMAKARENS TOMAS

Mera Tomas!

Jaa!

Jag passade på att stämpla upp de Tomas-julstämplar jag hade, så har jag det gjort :-).

På så sätt kan d vara smidigt att bara ta med motiven när man skall iväg o pyssla - antingen hos pysselvänner eller på scrapträffar.


Jag tänker på mig själv när jag ser Tomas med julgransljusen...

Men i mitt fall handlar det om värmeljus och lyktor.

Det börjar ju bli lite mörkare på kvällarna, och i mitt tycke r d läge att ta fram lite ljusförstärkningar.

Samtidigt som jag vill minska på lagren.

Jag köpte ju på mig stearinljus i olika format och färger som en besatt för några år sedan. 

Jag trodde väl att de skulle ta slut i affärerna...

Hahhahhah.


Av Sari - 15 augusti 2009 14:32

3 x JINGLE BELL ROCK - KORTMAKARENS TOMAS


Jag bara kände för lite Tomas idag...

Och när jag såg boom boom-boxen, kom jag att tänka på låten jingle bell, jingle bell, jingle bell rock...

Och ordet ROCK ville jag framhäva på något sätt.


Av Sari - 15 augusti 2009 08:43

EN ROLIG VIKNING - NÄRBILD PÅ HÄXAN!


Jag glömde ju att visa upp den hemskt fula och underbara häxan!

Av Sari - 15 augusti 2009 08:28

EN ROLIG VIKNING - MITT FÖRSTA FÖRSÖK


Det här är ett specialvikt kort som jag ville göra med ett halloweentema.

Jag tycker att det blev enna rörigt i slutet...

Men det får vara så.


Ett litet barn kanske tycker att det är roligt att få hem det...


I vilket fall har jag nu testat att jobba med det här formatet.


Jag vet inte om jag är helt övertygad om att det var så roligt...

Jag tror att jag gillade tri shutter fold-kortet mera...

Och diamant-vikningskortet är nog min favorit av dessa tre, även om det blir ganska fladdrigt, på grund av att man måste vika den åt alla håll och kanter.


Om man bortser från alla stickers som kan ge ett rörigt intryck, så kan man ändå få en blick för att man får plats med ganska mycket text om man så vill, foton, stämplar m m, så på så sätt har ju kortet ett roligt format!



Om man har en riktigt stor skärare - d v s för A3 - kan man ju göra större diamant-vikningskort... :-).

Men som det är nu, så begränsas man av det faktum att längden måste delas i tre för att veta hur stor rutan blir...

Ca 30 cm långt och 10 cm brett blir i slutändan en ruta på ca 7 cm, eftersom kortet delas upp tre olika sektioner.

Men man kan säkert ändra på området stämpeln sitter på om man har ett avlångt motiv genom att öka på bredden.



PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards