SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Sari - 11 augusti 2009 21:17

NU SKALL JAG FÖRSÖKA GÖRA EN DÖRRSKYLT MED BABY-BODY-MALLEN


Ni som har följt bloggen vet att jag blev lite förtjust i baby-body-kortet...

Jag gillar också att göra dörrskyltar, varför jag tänkte förena dem båda... :-).

Just nu gör jag en prototyp, d v s en mall, så att d är bara till att rita av och klippa ut den sen :-).


Papper har jag ju gott om, så d r verkligen på tiden att jag använder dem!


Av Sari - 11 augusti 2009 21:15

HEMMABYGGE-UGGLA


Jag som är så uggle-förtjust vill gärna hitta ett sätt att skapa mina egna...

Så här ser den ut så här långt...

Jag har använt mig av olika stansar för att få fram ögon, kropp, fjäderskrud (ugglepapper :-)) och fötter...

Vingar och öron kvarstår... 

Jag måste bara komma på ett genialt sätt att göra det på... :-).

Av Sari - 11 augusti 2009 17:07

2 PEAS IN A BUCKET


Jag har inte riktigt fattat att Two peas in a bucket r en affär... Jag trodde bara att d var 1 gäng tjejer som satt o pysslade... :-(.



Av Sari - 11 augusti 2009 16:29

U R MY CUP OF TEA - NOCTURNE - PENNY BLACK-UGGLA

Den här underbara ugglan har jag väntat på att få hem!

Och äntligen blev d av igår!

U r my cup of tea är ett av mina favoituttryck - så givetvis fick de samsas på kortet.


Inspirationen till kortlayouten har jag snott från Kristina Werners 2 peas in a bucket-alster! Se hennes video här nedan.



Av Sari - 11 augusti 2009 15:04

THINKING INKING - PERFECT PEARLS 3


Blanda perfect pearls med embossingpulver! Väj mellan att lägga i mycket eller lite perfect pearls, för att antingen få mycket glans eller lagom embossinghöjd.

Du kan också använda perfect pearls på blommor eller dekorband. Dutta på ordentligt för att få mycket glans. Spraya på med lite vatten efteråt för att få pulvret att fästa.

Stämpla upp ett motiv med distress-dyna, täck över med perfect pearls och spraya sedan på med vatten för att få fram både stämpeldynans färg och pärlskimret.

Emboss-stämpla ett motiv på vitt papper och låt torka. Blanda perfect pearls-pulver med vatten till en vattnig lösning och pensla över motivet. Kom ihåg att du kan blanda på flera olika färglager!







Av Sari - 11 augusti 2009 14:57

THINKING INKING - PERFECT PEARLS 2

Blanda lite perfect pearls-pulver med vatten och skapa din egen glitterfärg som du kan måla ditt motiv med.

Lifta några detaljer genom att dutta på med bara pulver på motivet.

Prova att använda ljusa perfect pearls-färger på mörka papper.

Testa att göra egna bakgrunder. 

Skapa en bakgrund med distress-dyna och dutta sedan över perfect pearls-vattendroppar på bakgrunden för en häftig effekt, eller passa på att göra olika doodles med en pensel på bakgrunden för att få ett unikt mönster.



Av Sari - 11 augusti 2009 14:48

THINKING INKING FAVORITES PART 1


Sista veckan som Jennifer McGuire guidar oss bland Hero arts- och Tim Holtz-produkter. 

Ett tips på hur man får kardborrebandet att sitta kvar på inking tool-verktyget...

Vit crayon-krita under distress-dyna. Härlig effekt!

White pigment resist.

Inked creased coloring. Distress-dyna tillsammans medvatten...

Färgläggning av stämplat motiv med distress-dyna.




Av Sari - 11 augusti 2009 09:30

MAKALÖS MÅNDAGSREA HOS KORTMAKAREN


Jag tog mig till Kortmakaren igen, igår...

Och jag fyndade en massa goa stämplar!

Om du har möjlighet att ta dig digt, så rekommenderar jag ett besök.

Inför varje vecka plockas det fram nya saker.

Rean fortsätter under veckan också... Så den som kommer först till kvarn...

Sista måndagen nästa vecka..

Passa på nu!


Jag fick med mig, inte mindre än 5 Penny Black-kloss-stämplar med härliga djurmotiv:

longing - en härligt goofy giraff

sunrise - en uppkäftig liten tupp...

nocturne - en härligt rund uggla...

got love? - en kärleksfull kossa

xmas in pond - söta grodor


Därtill fick lite hero arts-clear stamps (so sweet och adorable baby girl) följa med samt en i love u-kloss-stämpel.


Och så en massa blommor...

Och embossingpulver i härliga höstfärger!


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards