SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under februari 2009

Av Sari - 21 februari 2009 09:26

KORTMAKAREN ANORDNAR NORDISKA STÄMPEL- OCH SCRAPMÄSSAN:


Mässan pågår mellan den 7-8 mars 2009 - det är alltså exakt två veckor dit!!!

Följande företag kommer att komma dit (med reservation för förändringar):


Arkivet
Ateljé Lektyg & Hantverk
Bildmålarna
BumbleBee Scrapbooking
Designat
Forma Hantverk
Grodan Scrapgarden
Kortmakaren
Landstoken
Magnolia
MiMa´s Scrapbooking
MultiScrap
My cards
Papermaze
Pappersbiten
Prickiform
Pysselmyran
Scrapgalen
Scraplyckan
Scrapnet
Scrapperiet
Slöjd-Detaljer
Stämpelboden
Stämpelstudion
Tim Trading
Tingtura Design



Jag kommer att kunna lotta ut några biljetter här på bloggen. Så se till att återkomma för närmare information!


Jag kommer att vara där och hjälpa till under båda dagarna. Mina tider är inte bestämda ännu, men jag kommer troligtvis att vara där stora delar av dagarna, eftersom jag vill passa på att gå runt lite själv!


Det kommer att vara ett jättebra tillfälle att träffa andra medpysslare och samtidigt köpa på sig saker som man kanske inte hittar här i Göteborg!





Av Sari - 21 februari 2009 09:06

FORMA HANTVERKS UTMANING HOS SCRAPPIZ

När jag såg skissen och när jag kom på att jag hade det här söta biet (nr 4) (forma hantverks egen :-)) - så tänkte jag att det kanske skulle kunna funka!



Starka färger, som vanligt :-)!

cerise

turkos

brandgul

vit

svart



Av Sari - 21 februari 2009 08:05

PYSSELMYRANS UTMANING PÅ SCRAPPIZ

Utmaningen går ut på att lyfta fram motivet och inte ha för mycket dekorationer...

Jag gjorde mig en Doodle Factory-Mimo (tack Agneta för lånet av stämplarna... :-).

Jag bara älskar hans slöa uttryck... -Umhmmm - Vad?, tycks han säga...



SJU

Av Sari - 20 februari 2009 23:53

DET HÄR ÄR EN LITE KNASIG SAK...


SKAPARLUSTEN har en utmaning på Scrappiz att man skall låta siffran sju på representeras på något sätt... antingen genom rätt antal band, knappar eller något annat...


Jag tänkte göra det riktigt konkret... dekorera en sjua...

Jag skrev sju på sju olika språk;

  • sju
  • seitsemän
  • sette
  • sieben
  • sept
  • septem
  • seven



Jag har också

  • sju gula knappar
  • sju vita snören
  • sju häftklammer
  • sju olika papper

Av Sari - 20 februari 2009 22:06

QUICKUTZ NYA ALFABETEN...

Kortmakaren http://kortmakaren.se/shop/ har fått in en del nya alfabeten...

Och en del av dem är RIKTIGT snygga!!!


Så pass snygga att jag inte kunde låta bli att köpa hem några idag...

Nämligen två stycken!





















QuicKutz Yogurt - Click to enlarge



Supermarket är superduperfint, tycker jag!

Till och med sambon tycker att det är fint!!!

Jag har inte provat yogurt ännu...







Av Sari - 20 februari 2009 21:43

SCRAPPAKALJAS UTMANING - VÅRFÄRGER

Här har jag verkligen kommit loss i färgerna gult, rosa och ljusgrönt!

Jag valde Forma Hantverks supersöta kanin till denna vår-tag!

Jag har också använt quickutz alfabet -supermarket- - som jag bara älskar!!!!


Jag har också lagt dit några knappar, ett vågigt rosa dekorband, och skrivit orden -my little honey- på svart dymoband.





Av Sari - 20 februari 2009 20:02

WILMA SKRIKER - JIPPII DET ÄR VÅR-

Jag har ju ingen Ronja Rövardotter-stämpel, så Wilma Långstrump får överta rollen...
Jag deltar i Motivet-cyber crop-tävlingen hos Scrappiz...

Jag följer en skiss, rätt så noggrannt.

Vår skulle vara det centrala i kortet.


Så även om det är snö här och var i Göteborg, skriker Wilma:

-Jippii, det är vår!


Det nya alfabetet från Quickutz, vid namn SUPERMARKET används här...

Som jag längtat efter ett typsnitt som det här!

Helt underbart!

Av Sari - 20 februari 2009 17:24

KORTMAKAREN HAR EN MASSA NYHETER PÅ GÅNG...


Men jag får inte visa dem på min blogg förrän tidigast nästa söndag - d v s den första mars!

Både ni och jag måste ge oss till tåls :-). Kanske kan jag lägga ut något när jag kommer hem från scrapkryssningen...

Men jag tror att ni kan få en s k sneak peak hos Kortmakarens blogg någon utav de kommande dagarna... http://kortmakarensblogg.blogspot.com/



PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards