SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Sari - 11 november 2009 23:29

Jag undrar om d finns ngn som vet var jag kan få tag i fluff eller puff - eller vad d nu heter... Jag har fått låna lite för att testa det idag, och jag blev tok-förtjust!

Jag har använt det för att puffa till skägget på tomten här...

Supertacksam för hjälp!  



























Kanske finns det här.

Av Sari - 11 november 2009 21:37

Jag var på pysselträff hos U idag. Vi var två till, så vi bildade en trevlig grupp på 4 personer.

Jag jobbade på med mina runda scallop-kort.

Jag hade inte något specifikt mål uppsatt, utan tänkte mest jobba med julkort.


Här är de:


Först ut är ett kort jag gjorde sist. Jag kunde ju inte låta bli att göra ett härligt julkort med ugglan från The Greeting Farm.


           


Eftersom jag hade fler Tingtura-änglar uppstämplade och även bitar av Hero Arts härliga snöflinge-bakgrundsstämpel, tänkte jag köra en repris från igår. Jag använde dock svart kortbas för att bryta av det hela.


  


God Jul-bokstäverna kommer från en stämpel jag beställt från Laserfrossa. På nätet kallas alfabetet för Greer, medan det på Quickutz-språk kallas för Abigail.



Här är en härlig October Stamps-snögubbe. Jag har satt dit bruna småstickers på vitt papper och sedan klippt ut dem en och en. Jag har fäst dem med skumtejp.


     


Här är samma snögubbe, med med annat färgtema.


  


U och jag bara älskar orange. Så för att hylla hennes fantastiska vardagsrum samt för att knyta an till snögubbens härliga orange näsa, skrev jag med orange stickersbokstäver denna gång :-).



Jag fick låna härlig Fluffy stuff av M. Jag kände att jag bara måste få tag i denna produkt själv. Om det finns någon därute i gamla Svedala som vet var jag kan få tag i detta, kan ni väl tala om det för mig... Jag är helt desperat... För visst blev det häftigt!????


   


Det här var dagens första kort. Jag ville bryta av det blå-vita temat från igår. Det blev svart-vitt.


 


Här är samma tomte, med helt gröna kläder...


 


Jag fick låna A's härliga god jul-stämpel att ha på insidan av kortet. Visst r d fint? Och det passar ju så himla bra med scallopkanten också!


 


Här är en söt liten Fairy Doodle-stämpel. Ett enkelt och ljust vinterkort.


 


Här har jag använt mig av en härlig liten Hero Arts-stämpel.


  

Av Sari - 11 november 2009 08:58

Kortinspiration


Jag hittade precis en ny och härlig blogg, åtminstone för mig :-).

Jag var ju bara tvungen att kolla in den.

Och när jag såg att det fanns utmaningar där, var jag såld. Att jag sedan kunde lägga dit gårdagens Tingtura-julkort, var bara grädden på moset.


  


Kolla in Kortinspiration-bloggen du med!

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards