SARIS PYSSELBLOGG

Direktlänk till inlägg 26 april 2010

FÖRVARING FÖR MARTHA STEWART-STANSAR OCH GUIDAD TUR I PYSSELRUMMET

Av Sari - 26 april 2010 07:40

Efter mässan brukar jag vara trött. Så även efter denna mässa.

Jag får, vad jag kallar, mässbaksmälla.

Jag vill pyssla, men det vill sig inte riktigt. Jag är helt enkelt trött. Så det blir till att vila under större delen av dagen.


Men innan jag insåg att jag var för trött för att pyssla, ville jag i alla fall få ordning på mina stansar från Martha Stewart. Jag satte sambon i arbete och vips så var det färdigt.

Jag tog vara på mina gamla tavellister som vi hade i sovrummet tills vi ändrade om det till ett pysselrum :-). Eftersom jag har svårt för att slänga saker, så hade jag sparat dem, och äntligen kom de till användning igen. 


Jag började i o f s med att leta efter nya tavellister på nätet, för jag mindes inte riktigt hur långa de var. De som fanns på IKEA nu, var inte mer än 50 cm breda, och jag behövde upp till 82 cm breda.

Genom Blocket fick jag reda på måttet på de gamla listerna... 79 cm.. Så jag tänkte att det får väl duga...

Och det måste medges att det kändes riktigt bra att slippa åka iväg och lägga ut minst 600 kr för tre tavellister som skulle ha varit 1 cm bredare.


Så nu står alla MS-stansar där, prydligt uppradade - utan att de tar flera djupa hyllplan i anspråk. Det gillar jag!


Jag fortsatte att rensa bland mina saker, få undan det som jag inte behövde just nu samt att planera för VAD och HUR jag skall ha med mig för saker till Kortmakarmaran hos Kortmakaren till helgen.

Mycket saker blir det...


Kanske hade hjärnan spårat in på ordning och reda, och inte tillät mig pyssla förrän det var klart :-)!!!


Här kommer i alla fall videon:


 
 
Marika "ioma"

Marika "ioma"

26 april 2010 09:09

OJ vad jag blir avis när jag ser sådana pysselrum :-/
Ekonomin tillåter bara att köpa papper o sånt när jag verkligen behöver det.
Jag har två stycken hela 12x12papper och inte ett enda cardstock :-/
Vad jag önskar och drömmer om ett sådant pysslrum som du har.

Sååå snyggt och såååå kul det måste vara att pyssla i det rummet!

Grattis!

http://lantzhobby.wordpress.com

 
Pandora

Pandora

26 april 2010 10:28

vad fint du gjort! lite förändringar såg jag... dags att komma hem till dig igen tror jag :-) eller om du kommer till mig... men det får bli i juni när jag pluggat klart, för fram till 28/5 är det mycket. Kul att se dig igår!

http://pandorasask.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sari - 1 januari 2011 07:41

Jag vill bara påminna er om att jag flyttat till en annan bloggvärd. Behåll gärna denna, då det finns en massa godbitar i denna. Jag tänker inte flytta allt till den nya bloggen, utan behåller dem här.   ...   I just want to remind you of the...

Av Sari - 1 januari 2011 07:00


(fritt överatt från texten till höger...)   Hej allihopa! Gott nytt år! Kan ni fatta att det är år 2011? Här på farmen är vi lika glada för det  nya året som för våra nya stämplar. Nu går de att finna på TGFs hemsida (men även hos...

Av Sari - 31 december 2010 11:02

Jag är ledsen att behöva krångla till det för er, men jag har fått byta blogger-adress. Jag hade tydligen en svårjobbad gammal version som jag inte kunde klippa och klistra i som jag ville. När jag gjorde en ny blogg åt Scrap & Hobby (ja, vi kommer a...

Av Sari - 31 december 2010 07:00


Någon som är giftassugen? Eller känner du kanske någon som skall gifta sig? Behöver du göra ett gulligt kort? Varför inte använda dig av dessa stämplar... De kommer båda från ett set som heter just I do. Visst är de söta!!! På f...

Av Sari - 30 december 2010 05:15

Nu när det snart är ett nytt år, tänkte jag sammanfatta mitt pysselår 2010, som i mitt tycke varit ett mycket händelserikt och roligt. Förbered dig på ett riktigt långt inlägg... :-). Det började med att jag fick chansen att hjälpa Maria på...

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards