SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Sari - 12 april 2010 08:00

Det här är ett roligt kort. En front och några trappor vid sidan av för att skapa både intresse och djup samt flera ställen att sätta roliga saker på :-).

Kortvikningen kallas för Side step card.



Jag har använt mig av Clearstamp-setet Onion Footie från Daisy & Dandelion.



http://www.scrapbruket.com/visa_produkt.asp?id=872


Det bästa med den här typen av stämpelset är att de innehåller en massa små detalj-stämplar, vilket kan skapa ett intresse och djup till kortet.


     



Av Sari - 12 april 2010 00:00

På torsdag gäller det att göra sig pappersskärar- och bigningsredo, för då är det KORTVIKNINGSKURS hos Scrap & Hobby. Jag hoppas alla håller tummarna, så att jag inte blir sjuk igen...


Det här är en av vikningarna vi skall göra under kvällen.



Stämpeln heter Oliver och kommer från setet OA - Happy Day. Jag har färglagt det med Copicpennor.


  


Kortet heter Tri shutter card. Jag har inte kommit på något bra svenskt namn. Har någon annan gjort det?


   


Äntligen får jag till ett kort med enbart prickiga och randiga papper :-). De här papperena finns i en mängd olika färger hos Scrap & Hobby. Leta bland mönstrade papper, BoBuny prickiga papper, så kommer du till skattkistan :-).



Adressetiketten kommer från ett omonterat stämpelpaket från Reprint vid namn Luftballong. Paketet innehåller en mängd härliga stämplar.  



Här är en närbild på de härliga stora och små rosorna. De brun-beige kan köpas i knippen om fem eller tio och de små knopparna kan köpas i burk om tio knippen - d v s 100 knoppar totalt! Dem har vi dock glömt att lägga upp i webb-butiken :-(. Du hittar allt hos Scrap & Hobby.


     


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards