SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 11 september 2010

Av Sari - 11 september 2010 06:00

Det här är det första jag gjorde på pysselträffen i Nol. Anordnaren Lina - den finaste av alla pärlor i världen - hade järnkoll på läget. Det är som hennes kompis Petra säger - hon kan banne mig både steka blodpudding och scrappa på skärbrädan samtidigt...

Inte nog med all planering som flöt som smort, hon hann dessutom skapa en massa überfina alster under tiden. En annan kämpade som ett djur för att få till något över huvud taget...

Så tack till dig än en gång, Lina!!!

This is the first thing I made at the scrap event in Nol. The girl who arranged the whole thing - Lina - the finest among pearls - really had it all in her grip. Not only did she manage everything, but also make some of the most beautiful creations I've seen.

I on the other side had to struggle to come up with anything at all...

But I'd like to thank you once more, Lina - for giving us all a wonderful experience.


Här har jag gjort en tag med tjejen från the Greeting Farm. Jag använde mig av en del av emballaget till pappersblommorna som dekorerar tagen.

Klockan in bakgrunden på tagen har jag glittrat med Diamond Stickles.

I've made a tag with the girl from the stamp set Sweet & Toxic from the Greeting Farm. I used the tag that came with the paper flower decorations. The clock in the middle has been glittered with Diamond Stickles.


  

Äntligen fick jag användning för flera halloweenstansar från Martha Stewart på ett och samma alsterl, nämligen spindelvävs-bandet, spindeln och även gräset... Ja, jag väver in det under halloween, eftersom jag tycker att man skulle kunna ha det som Frankensteins hår om man så ville :-).

And finally I got the chance of using several Halloween punches from Martha Stewart in the one and same project. I used the Spider web band, the spider and even the grass... And yes - I do bunch them all together - just because i see a possibility for the grass to serve as the hair for Frankenstein if I'd want to...


  

Jag har färglagt Sweet & Toxic-tjejen med Copicpennor. Jag försökte mig på lite häftig färgläggning i håret - och jag tror att det kan löna sig att fortsätta öva... :-).

Och kolla in döskallerosetterna... De är ju gööörfräcka...

Och för att blinga till spindelnätet lite, har jag både glittrat det med glitterstickles, men också picket fence för att få lite struktur på det hela...

I've coloured the girl from the Sweet & Toxic girl from the Greeting Farm with copic pens. I did try making the hair look a little funky - and I think that I have to practise some more...

And check out the skull hair bows... They rock!

And just to give the spider web band some extra bling, I put on some red half pearls. I've also put on both picket fence stickles and some diamond stickles to give it some structure.

  

  

Nedan ser du pappersblommorna tillsammans med en chipboard-klocktavla. Jag har också använt mig av några stickersbokstäver för att skriva ordet boo samt lite tissue tape för att få fram månaden oktober.


Beneath u can se the paper flowers I was talking about earlier. I combined them with a clock out of chipboard. I've also used different coloured stickers to write the word boo. A bit of tissue tape also came along, just to emphasize the month of October.


  

  

Här är spindeln som jag pratade om tidigare.And here's the spider I talked about earlier.
  

  


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards