SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under september 2010

Av Sari - 25 september 2010 05:45

Det är ju det här med namn och stilar. Steampunk är ju en stil som kan vara antingen ljuvt romantisk med vackra damer från 1800-talet med metallinslag från industriella revolutionen, eller så kanske det kan vara något som det här. Riktigt ruffigt och mörkt, med inslag av grunge.

För om vi tänker oss bakåt i tiden, så fanns väl vare sig elektricitet eller något annat högteknologiskt i var mans hem... Allt var mer eller mindre mörkt och murrigt.

You can scrapbook or make cards according to different styles. I suppose you could say that Steampunk is a wonderfully romantic style with ladies from the 19th Century, combined with mechanical gadgets from the industrial revolution.

Perhaps it could be something llike this card, really dark and murky, with elements from the grunge look. 

If we think back, we find few or none evidence of electricity and other high tech stuff in every day homes. It was all dark and gloomy.

Så här kommer en bjärt liten tjej och muntrar upp oss i mörka tider.

And just to break things off - I bring you a cheerful little girl to brighen us up in dark times.

Jo, och jag vet att det är i tidigaste laget att visa upp julkort, men någon gång måste man ju börja :-).


Vad tror ni att hon (Cheeky Rockabilly) är - naughty eller nice (naughty = elak, stygg, dum, oanständig, (små)snuskig)?

Oh, and I know that it might be just a little bit too soon to start showing Christmas cards, but you've got to start somewhere :-).

What do you think she (Cheeky Rockabilly) is - naughty or nice?

  

 

Jag har rivit och ruffat till kanterna rejält till detta projekt. Och därtill har jag stämplat med både text- och musikstämpeln från Artemio. En bit snöre fick agera som dekoration, precis som en bit wellpapp. Jag har också embossat snöflingor med vit färg och framhävt dem med distressdynorna. En liten kakservett bakom Cheeky Rockabilly finns också där bak som en brytning.


I've been tearing and ruffing up the edges pretty hard on this project. I've also used both the text and the music stamp from Artemio. A piece of string and corrugated paper also serve as decorations. I've embossed white snowflakes - and enhanced them by making the paper darker with different distress ink pads. There's also a small cookie doily behind Cheeky Rockabilly, just to break things off.

  

 

Ni som minns mitt teljuskort, minns kanske att jag inte fick med mig några blommor den gången. Det här kortet gjorde jag samma dag - varför det även på denna saknas blommor. Men det var ju ett roligt tillskott med snöflingestansarna :-).


If you think back, perhaps you recall my tea light card not having any flowers. This card is made on the same day, why it's also missing flowers. But I do think, that it was a fun way to decorate the cards with the snowflake punches!

  

       

Av Sari - 24 september 2010 22:36

Nu finns det härliga nyheter hos Scrap & Hobby igen. Ta en titt under deras nyhetsavdelning vecka 38 - så skall du se på härliga stansar och andra saker :-).


De här godingarna fick följa med mig hem idag...


Av Sari - 23 september 2010 08:23

Jag håller på att sammanställa information inför en s k Distress-skola hos Scrap & Hobby.

Under tiden söker jag efter inspiration och hittar alltid något nytt och roligt hos Beate från Splitcoast stampers.


Här är en s k Retiform technique - vilket betyder att man har linjer i kors - som ett nätmönster.

I'm currently planning for a Distress ink school. In the meanwhile I'm searching for some inspiration, and I always end up finding it at Beate from the Splitcoast stampers.


Here she shows the retiform technique.


  


Av Sari - 22 september 2010 09:28

Varje år är det marknad i Sävedalen. Hela köpgatan bjuder på olika evenemang och vi här på Scrap & Hobby erbjuder följande:


50 % på pärlor och vissa smyckesdelar.

30 % på silversmyckesdelar.

50 % på diverse scrapbookingsaker.

20 % på stämplar från Reprint (inte jul).



LÖRDAG



Distressdyneskola:

Du får lära dig att jobba med distressdynorna på många olika sätt.


Julkort för barn:

Varför inte starta pysselsäsongen genom att låta ditt barn göra ett julkort.



SÖNDAG


Pappersrosor:

Gör dina egna pappersrosor med våra blomstansar.



Distressdyneskola:

Du får lära dig att jobba med distressdynorna på många olika sätt.


Våra öppettider:

lördag 9-16

söndag 11-15


Välkommen till oss på Scrap & Hobby!


// Maria och Sari

Av Sari - 21 september 2010 06:05

Kom på kurs hos Scrap & Hobby och lär dig att jobba med distressdynorna.

Distressprodukterna är ju ett härligt tillskott till scrap-, kortmakeri- och pyssel- och altervärlden. Det blir så fina effekter, antingen om man bläckar ned kanterna för att skapa ett djup, skapar en egen och annorlunda bakgrund eller bara maskar in olika motiv.

Man kan göra otroligt mycket med dessa dynor, varför jag utlovar er minst tio olika sätt att jobba med dem :-).


den 20 oktober - mellan 18:15-21:15 har vi en kurs i hur du lär dig handskas med bläck-blandnings-verktygen samt de olika distressfärgerna.


Kursen kostar som vanligt 295 kr.


Läs gärna mer på vår hemsida om våra övriga kurser och villkor. Kursinformationen finns i en menyrad under själva loggan.

Av Sari - 20 september 2010 07:25

Ny vecka innebär en ny veckans vara hos Scrap & Hobby.

Nu kan ni fylla på lagret med stämplar från Reprint, eftersom vi drar av 20 % på priset. Det gäller både omonterade stämplar och clearstamps i alla teman förutom jul.


För dig som handlar genom webbshopen, drar vi av rabatten manuellt.


Erbjudandet gäller under vecka 38.


Välkommen att fynda.


Här är stämplarna som inkluderas av rabatten. Skriv bara reprint i sökrutan i webbshopen - eller kom till butiken :-).


Av Sari - 19 september 2010 06:15

När jag såg de härlga fladdermössen blev jag allt lite "batty" (galen, tokig). Jag visste dock att jag ville prova på att göra ett stafflikort med dem :-).


When I saw the lovely bats - I went just a little bit batty. But what I did know, was that I wanted to try and make an easel card with them :-).

 

      

 




Av Sari - 18 september 2010 06:34

Som jag har längtat efter dessa halloweenpapper. Jag blev ju helt galen - ja, jag lovar... helt gaaaalen - när jag såg de flockade papperena från My Mind's Eyes - Haunted-kollektion... Jag som älskar Halloween var verkligen i himmelriket när jag fick klappa på dem. Och det här är riktiga KLAPPA-PAPPER :-).

Därtill finns det en lite mer lekfull halloweenserie - som heller inte går av för hackor :-). Den heter Blackbird och kommer också från My Mind's Eye. 

Så nu finns det mycket roligt inför Halloween...:-) För du har väl inte glömt att vi har Graphic 45s Hallowe'en in Wonderland-kollektionen också...???


Därtill finns det finfina julpapper i butiken nu. Allt har vi inte hunnit få upp i webbshopen ännu, men vi jobbar på det. Därtill finns det fina metalldekorationer som du kan se nedan.


Bettina, en av våra stammisar, råkade befinna sig i butiken när leveransen kom, och jag var inte sen med att fråga om hon ville hjälpa mig att lyfta fram alla produkter. Det var faktiskt väldigt praktiskt att ha någon som visade papperena medan jag höll i kameran.


Jag ber redan i förväg om att jag pratar fort. Och då menar jag FORT (Man är väl inte skytt för inte... hehheh). Sån här blir jag när saker och ting har med Hallowen att göra :-).

Men det är väl för väl att det finns en pausknapp när man behöver hämta andan :-).


Här kommer nyheterna i videoform (2 stycken). Det har ju funnits en och annan av er läsare som önskat fler videor som visar varorna i butiken :-). Så håll till godo :-).



PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards