SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 16 december 2009

Av Sari - 16 december 2009 10:44

Ännu ett stafflikort. Det blev snabbt en favorit, så här i juletider :-).


        

Här har jag blandat olika saker hej vilt. Martha Stewarts granrisstans, Kortmakarens (Deleesias) Sirlig vinterhälsning, The Greeting Farm-stämpeln Princess Anya, Cuttlebugs embossingkuvert med snötema samt lite bling för att piffa till det hela.



Därtill har jag stansat ut den stora vita biten med en stans för minialbum från Quickutz och de andra bitarna har jag använt Spellbinders label-stansar till.



Den som känner till storleken på stämplar med mera, inser snabbt att det här är ett större stafflikort än de andra två jag gjorde igår.

Här har jag skurit till ett papper med måtten 12"*6". Sen har jag bigat på bredden vid 3" och 6".

Jag har gjort framsidan något mindre än 6"*6" - för att skapa en ram av det papper som redan finns när kortet ligger ned.

Av Sari - 16 december 2009 00:17

Ett härligt stafflikort till - samma kväll...

Det här är Deleesias härliga Mer Sirlig Jul-stämplar som Kortmakaren säljer.


 


Jag håller det enkelt genom att jobba med de färger som motivet är färglagt med.


 


En söt liten nisse skall väl vara med och pryda kortet, tycker jag :-).  


Skär till ett papper i måtten 8" * 4" och biga på bredden vid 2" och 4".

Skär till en framsida som mäter 4" * 4" och dekorera efter smak och tycke.

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards