SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Sari - 18 december 2009 19:55

Nu är jag knappt halvvägs klar med pysselalmanackan för år 2010. Jag måste ta en paus och bara vila.

Men jag tänkte låta er se lite grand av vad jag pysslat med sen igår kväll.



Framsidan håller jag enkel.

Almanackan blir rätt så tjock, eftersom jag använder cardstock under månadsbladen.


           


Jag har fördelat månaderna med rosa fickor med flärp.



Jag har gjort ett uppslag per vecka. Jag har skrivit dit ett härligt ordpråk eller uttryck på varje vecka. Därtill har jag märkt ut högtiderna, så att vi inte missar dem. Därtill har jag lagt till dagar som t ex 28 november = kattens dag...



Ovan ser du att Kronprinsessans födelsedag infaller den 14 juli, varför jag också gjort en passande tag till detta.

Månadsflärparna sitter på en illrosa pappersbit, som bildar en ficka. På så sätt är det smidigt att lägga till mera smålappar allt eftersom.


Av Sari - 18 december 2009 17:14

Om ni tror att jag dött, har ni fel. Jag lever i allra högsta grad (för att pyssla :-))!

Jag har fullt upp med att pyssla färdigt en kalender.

Jag har knåpat ihop sidor för varje vecka med datorns hjälp, med ordspråk, roliga högtidsdagar och allt. Så det tar sin lilla tid...

...

Och sen skall allt dekoreras...

...

Och bindas ihop med BIAn.

...

Ett kärt jobb, måste medges...


...


Men nu skall jag klippa TGF-stämplar...

...

Och sen skall jag hinna laga mat någonstans däremellan...

....

Och därefter göra ett eller flera stafflikort...

...

Schemat är späckat, som ni förstår :-).

Av Sari - 18 december 2009 17:09

Jag skäms nästan för att säga det, men jag har äntligen fått hem en ny laddning med the Greeting Farm-stämplar. De är så himla söta så att jag spricker. De är min egen julklapp till mig själv :-).


  • Rock the farm
  • Space Ian
  • Hello Ian
  • Reeta
  • Wild West Anya
  • Teacher Anya
  • Batter Ian
  • Rock star Anya
  • My guy Ian

...


Jippiiii! Nu blir det att stämpla av... Helgen är räddad!!!

Av Sari - 18 december 2009 13:19

Om du är ute efter att stansa ut sirliga och fina kvistar till dina alster, vill jag rekommendera Scrapbruket. De har ett suveränt sortiment på Martha Stewart-stansar.


Martha Stewart Punch Branch kvist - M230367

Och just nu finns x antal fern- eller kvist-stansar kvar. Skynda fynda, för priserna är helt ok de med!

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards