SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Sari - 1 december 2009 18:58

Det här är min tolkning av Mojo Monday 115-skissen.

Jag har använt mig av The Greeting Farm-stämpelsetet "ME TIME".


This is my interpretation of the Mojo Monday 115 sketch. I've used the The Greeting Farm stamp set "ME TIME".

 


 

  



Relalalaxa... Vad tänker ni på när jag skriver det?

Ja, just d... Näe, jag menar JUST D...

Det svenska hiphop-bandet var ju mästare på att snirkla till det med sina texter...


Relalalaxa is the song title of a Swedeish hip hop band by the name JUST D.

The title refers to relaxing. And with The Greeting Farm Anya in her bathrobe and hair in towel I came 2 think of relaxation.

U can scroll down 2 listen 2 the song!


När jag beställde stämplar från Laserfrossa var jag i ett låt-titel-humör, varför jag beställde just ordet Relalalaxa... :-). Och tillsammans med The Greeting Farm-Anya i badrock och badhandduk, kunde det ju inte bli mera rätt, tyckte jag :-).


Här kommer texten till alla er superstressade människor (inklusive mig, alltför ofta...):


RELALALAXA
relalalaxa tryck på paus å softa
för det gör man ju för sällan alldeles för ofta
skäl för bråttom finns det för gott om
så låt mej nu istället rabbelibabbla nåt om
motiv för att relalaxera
å det känns bra b höver vi flera
nej sjunk ihop å tona ner å låt en just d loop bedöva er

varför slösa sin tid i en trist fabrik
när man får jordnötter själv å nån annan blir rik
då får jag hellre sparken tar en kasse till parken
slår mej ner på marken å öppnar en stark en
för vem orkar bry sej om sitt kneg
när det gäller deg finns det alltid en väg
ingen situation e för extrem
så glöm dina problem å
relalalaxa kom å lugna ner dej
relalalaxa

relalalaxa broder varva ner på takten
för stress e den taxa man får betala för jakten
på pengar, kärlek eller vad det nu e
så softa ner på tempot precis som just d
vi ligger lågt och vi tar d lugnt
å lyssnar om nån annan vill tala till punkt
för vi vet så väl att vi har råd att vänta
å tids nog kasserar vi in allt med ränta

knog å kneg ska man reducera
vegetera mera bli sunkifierad
för allt du lovat ordna till imorgon
kan du lika gärna fixa till i övermorgon
så ta en lur det e skönt eller hur
för att ta det slött det ligger i vår natur
så lägg dej nu ner i närmsta säng
å digga vår refräng
relalalaxa kom å lugna ner dej
relalalaxa


Här är videon:



Av Sari - 1 december 2009 15:50

Nu r d dax för Mojo Monday 115.


Ni deltar väl i tävlingen?

Själv gjorde jag inte det förra veckan.

Kortet ligger i o f s färdigt här hemma, men eftersom jag inte var nöjd med den, lät jag bli att posta den...


Vi får väl c vart inspirtionen leder mig idag...


Länken till Mojo Monday.

Av Sari - 1 december 2009 15:42




  


Ville bara tala om att Scrap & Hobbys blogg kommit igång!

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards