SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Sari - 1 augusti 2009 11:08

PLATS FÖR CLEAR STAMPS


Jag återgick till den gamla ordningen med att ha mina clearstamps i en korg. Den är lätt att ta ut och jag behöver inte leta i olika pärmar.

Mina Hero arts-clear stamps förvarar jagi en av arbetsytans röda hurtsar. Mer om det sen.

Av Sari - 1 augusti 2009 11:03

PLATS FÖR MINA EZ-MOUNT-STÄMPLAR


Istället för att ha alla stämplar i pärmar i olika sorters plastfickor m m valde jag att sortera dem enligt märke, t ex:

  • AAA

  • Angi B

  • Doodle Factory

  • Kortmakaren

  • Motivet

  • October stamps

  • Stämpleboden


På så vis slipper jag att känna press över att jag inte har ledig yta att ställa pärmen på...

Nu är det ju bara till att dra ut en låda och rota fram det jag behöver.


Onödigt att nämna givetvis, är att Kortmakaren behöver mer än en hel hurts för sig själv, för alla sina filurer, Tomas, jul, ord och fraser, blommor, kräftskiva, skog, himmel o hav m m...


Av Sari - 1 augusti 2009 11:01

PLATS ATT STANSA MED MIN CUTTLEBUG


Och här finns d gott om plats för stansande... 

De flesta av mina dies finns i bokhyllan i cd-fodral. 

Av Sari - 1 augusti 2009 10:59

PLATS FÖR SMET OCH KLET


Här kan jag slabba bäst jag vill, med både Tim Holtz distressdynor, refillflaskor, dabbers, mini mister-flaskor, perfect pearls m m.

Av Sari - 1 augusti 2009 10:53

STÄDAT O FINT I PYSSELRUMMET


Dags för ny uppdatering av pysselrummet...

För varje månad som går kommer jag på andra sätt att förbättra förvaring och medtagning av saker till pysselträffar.

Men mycket kvarstår, om ni jämför med tidigare inlägg...


Först en rundtur.


Vi har valt att byta bort det stora sovrummet till dator- och pysselrum eftersom vi tillbringar så mycket av vår tid härinne.


Pysslet upptar ju säkert 90 % av ytan... ooops...


Den första bilden visar upp min datoryta, hörndelen med papper samt arbetsytan... 

Där ser ni alla mina röda hurtsar...

Jag provar för tillfället att ha dem i fönstret...

Dels för att jag har ont om väggar samt för att ljuset kommer så starkt in i ögonen...


Den andra bilden visar också arbetsytan, och hörnet av den stora bokhyllan som förvarar en massa olika saker...


Den tredje bilden visar resten av den stora bokhyllan med mina olika arbetsstationer. 


Den fjärde bilden visar en bokhylla där diverse saker placerats. Där får faktiskt sambons dvd-filmer och datorspel också plats :-).






Av Sari - 1 augusti 2009 08:45

ORDNING OCH REDA KANSKE GER MIG PYSSELRO


Hela hemmet är i stort behov av en storstädning... 


Jag har en tendens att snabbstäda stora delar av året...

Papper och diverse stoppas in där de får plats tills det säger stopp...


Lagom till sommaren brukar jag få ett ryck och vilja rensa ut gammalt bröte, skänka bort det till Emmaus eller bara slänga skiten.

Den lusten har inte riktigt velat infinna sig... Men det innebär inte att jag inte har försökt att göra pysselrummet ultimat...


Och i takt med att jag skaffar mig mer saker av liknande jag haft tidigare el helt nya saker, känner jag att jag vill organisera dem. Detta är också orsaken till att mina små hurtsar i plast ökar i antal.

Jag måste medge att det var ett underbart ögonblick när mina ögon fick syn på de där röda plasthurtsarna som man kan bygga på höjden. 


Men åter till ordningen...

Ja, just det... 


ORDNING!


Nu har jag i all fall rensat upp platsen som blev en dumpningsplats. Eftersom jag kommit ifrån Tim Holtz-produkterna (distressdynor, påyllningsflaskor, alkoholbläckflaskorna m m), tillät jag mig att stöka ned den ytan fullständigt. 

Det blev bara mer och mer saker där, ju fler projekt jag gjorde...


Till slut kom jag inte in i småskåpen...


Men nu r d återigen en arbetsyta för målning och annat kladd...

JIPPII!


Även ytan där jag stansar med min groda (Cuttlebug) är upprensad.


Det känns både skönt och tomt på samma gång!


Och min forna stämplingsyta är också upprensad... Tack vare att jag sorterat in alla ez-foam-stämplar...

YES!


D börjar bli ordning på torpet!


Bara några få ytor kvar...


Sen tänkte jag fota allt och blogga om d... :-).


Av Sari - 1 augusti 2009 07:31

SÅ TOMT SÅ TOMT...


Men så tomt d r här under augusti månad...

Jag antar att jag får pyssla på lite...

Av Sari - 1 augusti 2009 07:21

VILL DU VINNA EN MARTHA STEWARTSTANS/-PUNCH?


Om du vill, tycker jag att du skall hasta till Scrapbrukets blogg:


SCRAPBUKET har  äntligen fått in MARTHA STEWART punchar (titta på nyhetsbrevet på våran hemsida; http://www.scrapbruket.com/nyhet_visa.asp?id=96


och firar detta med att lotta ut en MARTHA STEWART EDGEPUNCH (vilken det blir - kommer att bli en överraskning).

Skriv en kommentar till detta inlägg och länka till eran blogg/hemsida för att vara med i utlottningen.

Lämna in din kommentar innan midnatt den 22 augusti.

Vinnaren publiceras den 23 augusti.

 LYCKA TILL!!!

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards