SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Sari - 1 augusti 2009 22:16

SO STINKIN' CUTE - HUGO O LIVA - SCRAPLYCKAN


Kolla in Hugo och Liva på pottorna... Visst e d för söta!

Pysselkompisen Agneta fick mig att tycka om dem...

Jag köpte stämplarna för några veckor sedan och färglade motivet direkt... Men utav någon konstig anledning har jag inte fullbordat det...

Men nu, nu r d klart!

Enkelt så d förslår!


Och visst passar frasen So stinkin' cute! bra till motivet!!!! Den kommer från Hero arts elefant-clear stamps!


Nu skall jag skriva ned alla fraser och ord jag har på alla clear stamps-paket, så att jag vet vilka jag har :-).


Av Sari - 1 augusti 2009 19:46

EN AKTIV DAG IDAG


Jag kan tyvärr inte visa mina fyra kort jag gjort idag, då de skall visas i Kortmakarens blogg i vecka 35 respektive 41.

Så vi får ge oss till tåls allihop.

Men kul har det varit.


Det blev dock inte så mycket städat i resten av huset... men jag har allt hunnit med att laga mat (härliga ugnsbakade grönsaker och kyckling samt tsatsiki som sambon vispade ihop) och komma ikapp med mina uppdrag hos Kortmakaren!

Och det känns ju skönt.

Speciellt när skolan snart börjar igen och jag tonvis med frågor som skall besvaras förutom en bok som skall läsas och analyseras.

Av Sari - 1 augusti 2009 14:37

EMBOSSAD PRICKIG BAKGRUND


Här har jag lekt med Kortmakarens helt underbara stämpel prickig bakgrund.

Jag har valt att embossa den i antingen rosa/vitt, vitt, svart eller clear.


Vad tycks?

Visst e d läckert?

Av Sari - 1 augusti 2009 13:39

SOLIGA HÄLSNINGAR - EMBOSSAT OCH PRICKIGT


Hamnade i ett clear embossing-stim...

Fick en idé när jag på måfå stämplade upp lite runda stämplar som jag fyndade på Kortmakarens makalösa måndags-rea.

Med ett träd på så kunde jag få fram både kulle och sol...

Hahaaa...


Jag har använt clear embossingpulver på både gult, brunt, grönt och blått papper.


De små nyckelpigorna har jag klippt ut från höstsvampskollektionen - som bör lanseras vilken dag som helst...

Soliga hälsningar - en stämpel från tidigare i sommar. 

Olika prickiga mönster:

  • Prickig bakgrund - rund.
  • Prickig bakgrund - stor.

Hero arts Raindrop background-stämpel fick också tjänstgöra i solstrålarna.




Av Sari - 1 augusti 2009 11:50

ARBETSYTA OCH HURTSAR

Min tanke är att alltid ha mycket arbetsyta när jag pysslar. I verkligheten blir det inte så.

I ännu ett försök att lyckas satsar jag på att stapla mina saker på höjden... d v s saker som:


  • saxar
  • lim
  • pennor
  • häftkuddar
  • brads
  • knappar
  • bling
  • uppstämplade motiv
  • blommor 
  • stämpeldynor
  • clear stamps
  • cuttlebug dies
  • punchinella
  • små träklossalfabetsstämplar m m...

Avsikten är således god...

Av Sari - 1 augusti 2009 11:49

RULLHURTS FÖR STORA STÄMPLAR


Under bordet förvarar jag mina stora stämplar, både på träkloss och de som är av skum.


Av Sari - 1 augusti 2009 11:16

PLATS FÖR SPILLPAPPER, KARTONGARK OCH BOKSTAVSSTICKERS


Vän av ordning som jag är, vill jag givetvis ordna upp spillpapper, kartongark och bokstavsstickers efter färg.

Därför har dessa tre kategorier fått var sina utdragbara dokumentlådor för att underlätta för mig. 

Av Sari - 1 augusti 2009 11:10

PLATS FÖR PAPPER OCH ANDRA SLAGS DEKORATIONER

Här har jag samlat en del av mina diversedekorationer och mina 12*12-papper.


Jag hade länge velat ha ett redigt dokumentskåp med utdragbar ram för mina papper.

Jag provade först en lång mappvagn som såldes på IKEA, men eftersom den var så lång och jag inte hade så mycket plats fick den trängas med mina fötter under bordet...

Jag tyckte också att det var för långt för att få överblick, förutom att den var för lågt ned.


Så när jag fick syn på den här rackaren på Blocket slog jag till.

Den var färdig med jalusi och allt. Jalusin ville jag ha för att skydda papperena mot solljuset!


För att få plats med papperen och ramen fick sambon jobba lite med att flytta ned och borra nya hål.


Därtill köpte vi ett hjulset på IKEA för att den skall vara rullbar. Det underlättar både städning och framtida ommöblering :-).

Hjulen har ju lås på sig, så d behöver inte vara krångligt med ett rullande skåp...


I bokhyllan till höger har jag som sagt en massa olika dekorationer;

knappar, Scrapbrukets saker, jul, halloween, vellum, rub-ons m m.


I facken över pappersskåpet samsas en del småaskar och -saker.

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards