SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under mars 2009

Av Sari - 29 mars 2009 14:27

PÅSK-BLOGG-GODIS HOS PHOENIX CRAFTS

Snacka om härligt blogg-godis... Jag blir ju helt gaaaaalen när jag ser Tim Holtz-produkter!



http://jennifer-phoenixcrafts.blogspot.com/2009/03/easter-blog-candy.html


Sista dagen att delta är den 12 april!

Av Sari - 29 mars 2009 13:58

HMMM - VAD SÄGER MAN OM DEN HÄR FRAMTIDEN?

Alle har nappat på en utmaning... jag gör likadant...



UTMANING

Gör så här:

1) Gå in på google.se (bildsök)

2) Sök på datumet du fyller år (t.ex. 28 mars)

3) Ta andra bilden och ladda upp!

4) Bilden du ser är din framtid



Jag fick fram en bild om utegolf...

Hmmm... och jag som aldrig provat på långgolf... Det vore givetvis roligt... men jag misstänker att det är dyrt...

Men å andra sidan kan jag ju ta vara på naturen som golfandet innebär... Kanske kan jag ta mig ut och promenera och fota naturen runtomkring mig! 


Av Sari - 29 mars 2009 07:54

QUICK GLUE PEN

Jag hörde någon nämna att limmet som SCRAPBRUKET har, Quick glue pen var SUVERÄÄÄNT att använda... så jag tänkte testa jag med..., även om jag redan hade 2 st blå limpennor...


Och hör och häpna... Jag tycker att den var lättare att jobba med än den blå limpennan...


Den fäster direkt, och funkar som en bra ersättning till snail-typen av dubbelhäftande tejp...

Så nu är det superenkelt att limma papper på varandra...

Bara till att ta av locket, dutta och sätta på locket igen...

Och det sitter... Easy peasy... :-).

Jippiii...

Lätt att använda, och det bästa av allt... den är BILLIG hos Scrapbruket!!!


Av Sari - 29 mars 2009 07:36

FISKARS BÅRDSTANS...

Jag måste bara säga att jag älskar att jobba med min Fiskars bårdstans... Det blir ju hur fräcka detaljer som helst...



Kolla in min LO som jag gjort åt Scrapbruket...

http://sarispysselblogg.bloggagratis.se/2009/03/28/1531606-lo-om-doskallehangslen-at-scrapbruket/

Av Sari - 29 mars 2009 07:21

FANNY DESIGN - BLOGG-GODIS FRÅN UDDEVALLAS COUNTRY SCRAP...

Visst är det härligt med människor som vill dela med sig...

Här kommer lite godis från Fanny Design som haft butik i Uddevalla.

Hon kommer att öppna upp igen, fast lite utanför Uddevalla...

Butiken kommer att heta Country scrap... http://www.countryscrap.se/. Webb-butiken är redan öppen!

Och det bästa av allt är, att de har Tim Holtz-produkter!!!



Och så till blogg-godiset...

Lite mer pysselsaker har man ju inte dött av... Tvärtom.... Det kan vara roligt att inspiereras av saker som man inte har själv... :-).

http://fannydesign.blogg.se/

Sista dagen är idag - så skynda dig att lämna en kommentar...



Av Sari - 28 mars 2009 21:26

SCRAPBOOKINGTRÄFF I HÖGSÄTER

Det var jättekul att lära känna lite nytt folk, bl a

... förutom  många andra som jag inte kommer ihåg namnet på.


Jag blev glatt överraskad av att få veta att det är ett stadigt gäng som träffas varje onsdag för att pyssla tillsammans...

Det vore roligt att hitta några att pyssla med på regelbunden basis här i Götet också! Nu har jag ju börjat i liten skala med Agneta och Alle... :-).


Bara för att förmedla känslan av hur trevligt vi hade det, tänkte jag bjuda på några bilder.


På den första bilden ser ni hur mycket saker jag (och väldigt många andra) tar med sig för att kunna pyssla... :-).


Den röda hurtsen är min förvaring för saxar, pennor, lim, snören, crop-a-dile m m... Jag tycker att det är mer praktiskt att stapla sakerna på höjden, istället för att breda ut sig på bredden...

Hurtsen finns att köpa på Bauhaus i olika storlekar. Jag har byggt ihop den här utifrån det behov jag tror mig ha. Varje del kostar 30 kr. Den finns också i plåt, men är något dyrare... Därutöver kan det finnas någon färdigmonterad variant i plast, som kan vara något billigre än 30:-/st... Och därefter kan du bygga på mera om du inte är nöjd...


Den andra bilden visar den syn som Annelie kunde njuta av när folket pysslade som bäst...


Och den tredje bilden visar ägarinnan för Scrapbruket, Annelie


Av Sari - 28 mars 2009 21:07

LO OM SOMMARBLOMMOR ÅT SCRAPBRUKET

Jag ville ta fram färgera på det här fotot, utan att krångla till det med mönstrade papper... Så när jag kom på att Annelie har Bazzils polka dot-papper var saken enkel! Det var ju bara till att försöka hitta rätt färger att ko-ordinera med.

Vit botten, purpur på det. Sedan gult och grönt. Scallopbården är stansad med en Fiskars-stans.

Jag satte dit tre olika bitar papper från The Secret Garden-papperspaketet från Papermania.

Jag ville också lyfta fram en annan färg - min absoluta favoritfärg, orange i ordet blommor. Jag valde att förstärka det genom att sätta dit en chip sticker från Ambrosia sticker shapes.


Av Sari - 28 mars 2009 21:01

LO OM DÖSKALLEHÄNGSLEN ÅT SCRAPBRUKET

Det fanns en LO-utmaning att ta sig an... Jag skred direkt till verket...


När jag fick syn på att pojken hade röda döskallehängslen, var jag ju bara tvungen att använda döskallepapperet som jag hittade på Pysselakuten i Vänersborg.

De lösa döskallarna kommer från Kortmakarens pirat-kit.

Doodle-chip-stickersen och bården kommer från Basic Grey. Den förstnämnda är från ett annat paket med chip-stickers och bården tillhör fullstorleks-stickersarket Element stickers - Ambrosia.



 

Jag vann tävlingen med denna LO...

Jätteskoj! Det var länge sedan jag vann något...


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards