SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Sari - 28 mars 2009 21:26

SCRAPBOOKINGTRÄFF I HÖGSÄTER

Det var jättekul att lära känna lite nytt folk, bl a

... förutom  många andra som jag inte kommer ihåg namnet på.


Jag blev glatt överraskad av att få veta att det är ett stadigt gäng som träffas varje onsdag för att pyssla tillsammans...

Det vore roligt att hitta några att pyssla med på regelbunden basis här i Götet också! Nu har jag ju börjat i liten skala med Agneta och Alle... :-).


Bara för att förmedla känslan av hur trevligt vi hade det, tänkte jag bjuda på några bilder.


På den första bilden ser ni hur mycket saker jag (och väldigt många andra) tar med sig för att kunna pyssla... :-).


Den röda hurtsen är min förvaring för saxar, pennor, lim, snören, crop-a-dile m m... Jag tycker att det är mer praktiskt att stapla sakerna på höjden, istället för att breda ut sig på bredden...

Hurtsen finns att köpa på Bauhaus i olika storlekar. Jag har byggt ihop den här utifrån det behov jag tror mig ha. Varje del kostar 30 kr. Den finns också i plåt, men är något dyrare... Därutöver kan det finnas någon färdigmonterad variant i plast, som kan vara något billigre än 30:-/st... Och därefter kan du bygga på mera om du inte är nöjd...


Den andra bilden visar den syn som Annelie kunde njuta av när folket pysslade som bäst...


Och den tredje bilden visar ägarinnan för Scrapbruket, Annelie


Av Sari - 28 mars 2009 21:07

LO OM SOMMARBLOMMOR ÅT SCRAPBRUKET

Jag ville ta fram färgera på det här fotot, utan att krångla till det med mönstrade papper... Så när jag kom på att Annelie har Bazzils polka dot-papper var saken enkel! Det var ju bara till att försöka hitta rätt färger att ko-ordinera med.

Vit botten, purpur på det. Sedan gult och grönt. Scallopbården är stansad med en Fiskars-stans.

Jag satte dit tre olika bitar papper från The Secret Garden-papperspaketet från Papermania.

Jag ville också lyfta fram en annan färg - min absoluta favoritfärg, orange i ordet blommor. Jag valde att förstärka det genom att sätta dit en chip sticker från Ambrosia sticker shapes.


Av Sari - 28 mars 2009 21:01

LO OM DÖSKALLEHÄNGSLEN ÅT SCRAPBRUKET

Det fanns en LO-utmaning att ta sig an... Jag skred direkt till verket...


När jag fick syn på att pojken hade röda döskallehängslen, var jag ju bara tvungen att använda döskallepapperet som jag hittade på Pysselakuten i Vänersborg.

De lösa döskallarna kommer från Kortmakarens pirat-kit.

Doodle-chip-stickersen och bården kommer från Basic Grey. Den förstnämnda är från ett annat paket med chip-stickers och bården tillhör fullstorleks-stickersarket Element stickers - Ambrosia.



 

Jag vann tävlingen med denna LO...

Jätteskoj! Det var länge sedan jag vann något...


Av Sari - 28 mars 2009 20:55

LO OM EN POJKE FÖR SCRAPBRUKET

Här har jag arbetat med de starka färgerna som finns på fotot, grönt, blått och rött.


Jag har använt helt underbara chip(board)-stickers för att dekorera LO:n.

Jag blev störtförälskad i dinosauriestickersena som kommer från Basic Grey.


Våffelpapper i rött piggar upp och plockar upp den röda bilen.


Ugglorna och den gröna pappersremsan och tagen kommer från ett papperspaket vid namn Papermania Secret Garden.


Den bruna bården är stansad med en Fiskars bårdstans...

Jag har satt ett vitt papper i bakgrunden, så att strecken skulle bli tydligare mot den blå bakgrunden.

Av Sari - 28 mars 2009 20:52

EN RESA UPP TILL HÅVERUD...

Ja, det var lätt att ta sig till Uddevalla... Och även till Vänersborg.

Jag fick tipset om att butiken Pysselakuten fanns där...

Jag kikade in och hittade en reakorg... Där fanns det lite roliga saker.


Väl framme hos Annelie, fick se mig omkring i hennes lilla butik. Jättemysigt och välsorterat!

Vi snicksnackade om det mesta och det var nog inte tyst många minuter. Det finns ju sååå mycket rolig att prata om när det kommer till scrapbooking och kortmakeri.


Vi höll på att pyssla till sena natten... Fast vi började ju inte förrän vid tolv-tiden...


Dagen därpå vaknade jag till synen av två rådjur i trädgården. De sparkade upp snön för att leta efter ekollon.

Strax efter att rådjursparet gett sig iväg, kom tre andra honor.


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards