SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under mars 2009

Av Sari - 13 mars 2009 08:44

ANNORLUNDA KORTVIKNINGAR

Jag älskar att anta nya utmaningar...

Så varför inte både lära sig något nytt och lägga ut en massa fräscha idéer till alla som kommer förbi??? :-).



Att vika kort på annorlunda sätt, som t ex Neverending card, pop up-card o s v - gör att jag bibehåller intresset för pysslandet.


Här hittade jag ett nytt roligt kort.


Personligen tycker jag att det blir rörigt med samma mönstrade papper över hela kortet... Jag skall nog försöka att göra den helt neutral och sedan klippa ut lämpliga dekorativa papper för att få fina effekter på det...

Av Sari - 13 mars 2009 08:24

JA, NU VÄNTAR JAG BARA PÅ BEKRÄFTELSEMEJLET FRÅN HILDAS RUM....

Så att jag kan lägga ut mina alster...

Först själva huvudutmaningen...

http://hildasrum.blogspot.com/2009/03/deltavling-3-alter.html


Och sedan bonusutmaningen...
http://hildasrum.blogspot.com/2009/03/bonustavling-4ett-litet-kort-med.html

Den här gången har jag gått utanför ramarna och använt mig av färger som inte är JAG... d v s mina favoritfärger...

Det var rätt så roligt det med!

PSSST....
För den som är extra nyfiken, kan jag berätta att jag använt mig av Kortmakarens filurenmotiv... :-).




Av Sari - 11 mars 2009 22:51

INGA KORT IDAG... MEN GOTT OM FÄRGLAGDA MOTIV...

Hela dagen har gått åt idag för att stämpla, färglägga och klippa ut dessa rackare!


Av Sari - 10 mars 2009 17:22

SWOOSCH VAD TIDEN FLYGER IVÄG...

Ja, här är häxan igen...

Jag vet inte om bilden är så himla bra... men färgläggningen är jag nöjdare med...

Det här kortet är modell större...


Av Sari - 10 mars 2009 16:22

Skynda dig till Med mina händer-Maries blogg och försök att vinna lite blogg-godis.!

Hon har en av de snyggaste bloggar jag sett!

Tiden går ut idag!

http://marie.robe.nu/nyheter.lasso#1510

Av Sari - 9 mars 2009 16:56

BÄSTA HALLOWEENHÄXAN

Ja, jag tror att jag tycker att det här är den bästa halloweenstämpeln jag har...

Älskar farten som stämpeln förmedlar...

Det här är min häxtag nr 1...

Jag har ju stämplat upp den flera gånger... så det kan hända att färgerna kommer att ändras med tiden...

Jag tänkte att jag gör en enkel tag den här gången...

Guldakrylkantad och svartinkad kant på en tag... Ett lila papper - som är torrembossat till hälften och en restbit av orange band... Har inte så mycket orange band som man skulle kunna tro :-(....

Svart bakgrund till det vita papperet och fyra öljetter i hörnen.

Av Sari - 9 mars 2009 16:17

HALLOWEENHÄXA - BARA SÅÅÅÅÅ LJUVLIG

Kolla vilken härlig häxstämpel jag ropade in på Tradera!

Den kom hem till mig idag... o jag var bara tvungen att dela med mig!!!!

Wow...

Måste komma på något fräckt sätt att göra kort på!

Den är ju bara för buusigt go'!

O kolla katten! Håller sig för glatta livet...

Kvasten uppböjd!

Helt U N D E R B A R!

Av Sari - 9 mars 2009 12:24

THE MORE THE MERRIER - 3 GRODOR

Ja, det fick bli så här!

Dymobanden är ju helt SUVERÄÄÄÄÄÄNA när det gäller att skriva långa texter på liten yta!
Gemet i höger hörn sitter där bara för att hålla ihop kortet och för att ni skall se hur kortet ser ut...

Jag har ju stansat fram ett sånt fint scallopband... Och på något konstigt sätt syntes inte bakgrunden av kortet på de tidigare korten... :-(.

Så, så här får det bli!


Superkul att jobba med stickers!

Det kan vara ett billigt alternativ om man vill ha variation på sina motiv...

Sen kan man ju glittra dem bäst man vill ..

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards