SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Sari - 9 mars 2009 16:56

BÄSTA HALLOWEENHÄXAN

Ja, jag tror att jag tycker att det här är den bästa halloweenstämpeln jag har...

Älskar farten som stämpeln förmedlar...

Det här är min häxtag nr 1...

Jag har ju stämplat upp den flera gånger... så det kan hända att färgerna kommer att ändras med tiden...

Jag tänkte att jag gör en enkel tag den här gången...

Guldakrylkantad och svartinkad kant på en tag... Ett lila papper - som är torrembossat till hälften och en restbit av orange band... Har inte så mycket orange band som man skulle kunna tro :-(....

Svart bakgrund till det vita papperet och fyra öljetter i hörnen.

Av Sari - 9 mars 2009 16:17

HALLOWEENHÄXA - BARA SÅÅÅÅÅ LJUVLIG

Kolla vilken härlig häxstämpel jag ropade in på Tradera!

Den kom hem till mig idag... o jag var bara tvungen att dela med mig!!!!

Wow...

Måste komma på något fräckt sätt att göra kort på!

Den är ju bara för buusigt go'!

O kolla katten! Håller sig för glatta livet...

Kvasten uppböjd!

Helt U N D E R B A R!

Av Sari - 9 mars 2009 12:24

THE MORE THE MERRIER - 3 GRODOR

Ja, det fick bli så här!

Dymobanden är ju helt SUVERÄÄÄÄÄÄNA när det gäller att skriva långa texter på liten yta!
Gemet i höger hörn sitter där bara för att hålla ihop kortet och för att ni skall se hur kortet ser ut...

Jag har ju stansat fram ett sånt fint scallopband... Och på något konstigt sätt syntes inte bakgrunden av kortet på de tidigare korten... :-(.

Så, så här får det bli!


Superkul att jobba med stickers!

Det kan vara ett billigt alternativ om man vill ha variation på sina motiv...

Sen kan man ju glittra dem bäst man vill ..

Av Sari - 9 mars 2009 11:54

HJÄÄÄLP - HUR SKALL JAG FÅ PLATS MED TEXTEN...?

Här har jag arbetat med stickers som Kortmakaren säljer.

Jag älskar de här grodorna och tycker att det är jättekul att använda dem.

Jag har klistrat stickersen på ett vitt kartongark och sedan har jag klippt ut motivet.

Jag har jobbat med lite olika papper för att följa de färger som stickersen har...

Jag hade tänkt att vara lite vitsig och skriva -The more, the merrier-... Problemet är bara hur jag skall få plats med allt...

Och ordet merrier hade jag tänkt att skriva med Quickutz dies som heter just Merry... Men de bokstäverna är lite för stora...

Well, well.. Jag får väl ta och tänka ut något under dagen...

Måste till jobbet snart... eller rättare sagt en föreläsning om epileptiska anfall - i folkmun... EP-anfall...

Av Sari - 9 mars 2009 11:42

ÅÅÅÅH VAD JAG ÄLSKAR INTERNET!!!!

En gammal skolkamrat hörde av sig till mig via facebook... Ritva Kankare!

Vi umgicks när jag bodde i Hyvinge - Hyvinkää på finska.
Vi fortsatte att brevskriva ett tag efter att jag flyttat till Sverige.

Jag har flertalet gånger tänkt på henne men inte gjort något mer med det...
Nu kan vi ju börja brevskriva igen...

Jösses, så mysigt... Kanske kan jag få ordning på finskan också... För det är ju en sak att prata och en helt annat att skriva... BRA...

Då kanske jag kan få upp förmågan att förmedla vad jag verkligen vill här på bloggen, även på finska...

Ibland har jag ju försökt att skriva på både svenska, finska och engelska... Jag har sett några andra mångspråkiga personer göra detta... Inspirerande...

Av Sari - 9 mars 2009 09:49

KORT NR 1 - SCRAPBRUKET

Här är mitt första kort för Scrapbruket.

Jag har använt en stämpel från Papermania. Jag är lite osäker på vad den heter... för det står bara special edition på den, förutom numret PMA 9061000.


Jag har min vana trogen färglagt motivet med orange, grön och lila.

Kortbasen är från Papermania - med pearlescent-effekt, i färgen metallic bronze.


Jag har också använt mig av de superina specialpapper som jag fick från min väninna Anna på min 40-årsdag. Tack gumman! Jag har valt två olika färger och det orange papperet har jag inkat kanterna på - för att få det att lyfta bättre från det gröna papperet.  

Jag tyckte att de passade bra till den grönskiftande glittriga kortbasen!


Som avslutning valde jag att leta upp en stickers ur K&Co-stickers-serien samt att sätta fyra guld-blingstenar i de upphöjda små-solrosorna. Jag hoppas att ni kan se dem :-).

Av Sari - 9 mars 2009 08:28

BIGGAN-PIGGAN...

Birgitta, tjejen som jag träffade på Kortmakarens mara den 7 februari - fanns på mässan under båda dagarna. http://bigganpiggan.blogspot.com/

På lördagen såg jag bara en skymt av henne bakom alla i entrékön... Och vips så var hon borta!
Men på söndagen hann vi hälsa på varandra ordentligt. Flera gånger till och med!

Det var kul att höra att hon inspirerats av mig till att köpa en slags hurts att ha på bordet när man pysslar (speciellt bra på maror :-) )samt en crop-a-dile... - som är ett helt underbart verktyg som man gör hål med samt kan sätta fast öljetter med!

I just love it!!!!

Kolla in hur man använder den på Youtube!

http://www.youtube.com/watch?v=wyHffZ-e0Xc

Av Sari - 9 mars 2009 07:18

SCRAPBRUKET ÖPPNAR SIN WEBBUTIK DEN 12 MARS


Scrapbruket är en liten butik som håller i Håverud. http://www.scrapbruket.com/


Jag träffade ju Annelie, ägarinnan av butiken, på scrapkryssningen. Hon frågade om jag kude tänka mig att göra kort åt henne. Givetvis tackade jag ja...

Det är ju jättekul med utmaningar!

Och eftersom hon skulle till mässan igår, passade vi på att prata några minuter. Hon hade med sig lite saker för mig att pyssla med...

Så nu gäller det att öppna de kreativa slussarna...

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards