SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 27 november 2010

Av Sari - 27 november 2010 08:28

Tina Turner 2008Det var min födelsedag igår. Japp.


Jag och Anna Mae Bullock (mer känd som ROCKmormor Tina Turner) - och många fler (här är en lååååång lista), är födda den 26 november :-).


...


Dagen var sig lik på många sätt... Jag jobbade på som vanligt på Scrap & Hobby. 


(igår fick jag förresten reda på att jag får förlängt tjänstledigt, vilket gör att jag kan fortsätta jobba på Scrap & Hobby... HURRAAAAAAA!!!!!)


För att lyxa till det lite, bjöd jag på tårta på jobbet och fick en görfräck ihopflätad grön växt i present.


När jag kom hem, väntade två stycken kort på mig. Den ena var i cellofankuvert och den andra var i ett kuvert från en supergenerös bloggbesökare som ville göra mig glad :-).


Här ser du hur fina kort Primaexperten Lina och mångpysslaren Sandra gjort.



Här ser du Linas egen bild av kortet hon skickade till mig... Gulle dig, tjejen :-). Du rockar fett!






















Och här är några bilder på Sandras kort.


...


Tänk att det finns så osjälviska människor som bara vill ge och ge... Något för mig att ta efter, antar jag :-).

Detta får mig att tänka på filmen "Pay it forward"... Helt underbart sorglig...






















Båda har de distressat och använt sig av stämplar från the Greeting Farm :-). Den första stämpeln heter Wednesday och ingår i Creepy Crew-serien, och den andra tjejen heter Sweet Anya.


...


Jag fortsatte att fira min dag genom att planera för dagens kortmakarmara genom att smälla i mig marängswiss, titta på Idol, gråta i kapp med Linnea och bläddra till Skavlan efter Idol, för att se en skymt av Robbie Williams.

Små, små saker i livet som gör en både glad och ledsen ibland.

Av Sari - 27 november 2010 01:15

Imorgon är det första advent. För att fira detta, ville jag ha något jag själv dekorerat i hemmet. (Jag blev faktiskt insprierad av en kund som ville göra något hemmagjort - så det tackar jag för...)


Jag gjorde det enkelt för mig genom att jobba med de finfina craft-papperen från Canvas Corp och My Minds Eye (Haunted).


  


Jag stansade ut en kant på dem alla, för att ge ett finare intryck.

Jag stansade också ut olika cirklar som jag monterade på varandra för att skapa runda etiketter att sätta siffrorna 1, 2, 3 och 4 på. Siffrorna kommer från ett av Tim Holtz olika grungeboard bokstavs- och sifferset.


För att kunna flytta ned etikettbandet efter behov, valde jag att ha en öppnings- och stängningsfunktion likt en korsett.


  


Tänk nu på att vara försiktig med levande ljus. Lämna dem inte utan uppsikt!!!

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards