SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 6 november 2010

Av Sari - 6 november 2010 19:46

Nu har jag bestämt mig...

Det skall bli självgjorda juldekorationer hemma hos mig i år... Så känns det nu i alla fall (jag vill ju gardera mig utifall att jag inte orkar me't... ;.)... ).

Tänk vad roligt det kunde vara att verkligen ta vara på alla vackra julpapper och göra något kreativt med dem, istället för att alltid köpa färdiga plastsaker...


...


Här är två alster - så visst har jag kommit en bit på väg...


En väggdekoration med ett härligt vintage-jultema:


  


Jag är fortfarande lika förtjust i idén att först kladda ned wellpappen med vit och mässingfärgad krackeringsfärg, för att sedan fortsätta med olika mönstrade papper.


  


I det här fallet följde jag en skiss som Arkivet har under november månad. Häng på du med :-)!!!




Jag var på ett generöst metalldekorationshumör idag, så jag valde att ladda på med flera olika saker... bl a skruvbrads, röda stora hjärtbrads, metall-löv och en härlig metallblomma, hinge clip och den finfina röda påsniten (brad-en).


  


Papperen kommer från Inkido och Craft Corp, och jag måste säga att jag verkligen gillar att blanda olika mönster med varandra!!!


Hjärtpapperet är ju ett av mina favoriter i år. Därtill är notpapperet helt underbart... För att inte tala om de randiga och prickiga kraft-papperen.


Jag fick också använt Martha Stewarts kantstans Doily Lace, vilket känns bra, när man ändå kånkat med sig stansar av olika de slag till en pysselträff. Tänk att dessa saker kan väga så mycket... :-).


Och ja visst ja... Den fina bilden på ängeln kommer från ett nytt ark med vintagebilder.


För att få bokstäverna att lyfta lite mera, har jag ritat lite med en vit penna.


  


...


Här är alster två för den här dagen ...


Jag ville så gärna lära mig att göra ett fräckt specialvikt kort, varför jag valde den som kallas för double side step card.


  


Jag valde att använda fler av kraft-papperen och wellpappen samt en annan vintagebild. Tänk så lätt kortmakeriet blivit i och med dessa vackra färdiga bilder... Inget bök med stämplar eller färgläggning... :-).


  

För att hålla ihop kortet, gjorde jag hål igenom hela kortet - med min underbara crop-a-dile - och sedan trädde jag igenom ett snöre. Smidigt va!!!???


Du hittar allt material hos Scrap & Hobby.


  



Av Sari - 6 november 2010 01:00

Äntligen fick jag tummen ur och började med mina julkort... För att starta mig själv valde jag att göra enkla kort med ett av Reprints fina julstämplar...



Kortbas, ett utstansat papper från Spellbinders, ett embossingkuvert / strukturkuvert, lite distressfärg och wellpapp är i stort sett allt som behövs...


Jag visar dem som en film den här gången...



.....


I denna film visar jag på skillnaden mellan Cuttlebugs och Sizzx Big Shots skärplattor och hur du kan använda dem till t ex Spellbinders Grand Nestabilites Labels four.



Om du blev sugen på ett set med sådana stansmallar, är det bara till att kontakta Scrap & Hobby på info@scrapohobby.se, så fixar vi det.

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards