SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Sari - 24 november 2010 07:50

Här kommer min video på finska. Jag kände ett sånt enormt sug efter att göra finska julkort, och varför inte också göra en youtube-video när jag ändå höll på... 


Ni som inte kan finska, kommer givetvis inte att förstå ett jota, men kanske gillar ni kortet i alla fall... Och kanske kan det vara roligt att höra mig pladdra på mitt modersmål... :-). Och om någon tycker att jag pratar fort, så gör jag det. Jag är själv lite förbluffad över HUR fort det går ibland... :-).


....


Tässä nyt ensimmäninen videoni suomen kielellä. Minulla oli kova halu tehdä suomalisia joulukortteja, ja miksei tehdä myös youtube-video.


Av Sari - 24 november 2010 07:27

Jag har ju lovat att göra mina juldekorationer själv i år... Vi får väl se hur det går med det i verkligheten... Julkorten skall ju också göras... Och jag har inte hunnit med värst mycket så här långt...



GERMAN BELL ORNAMENT


Här kommer en handledning på ett tyskt klockhänge -en s k german bell ornament.


Ta ett kvadratiskt papper i valfri storlek och vik det på hälften. Upprepa på andra sidan. Vik sedan diagonalt. Upprepa på andra diagonalen.

Nu kommer det kluriga... Ta varje hörn och låt dem mötas vid mitten-skåran. Det blir många vikningar, 8 stycken närmare bestämt :).

Vecka ut papperet igen, och vik sedan ihop alla sido-bigningar tills du får en pyramidliknande "klocka".

Gör ett hål i mitten av botten, häng något vackert där och förslut hela klockan med ett vackert band eller något liknande upptill.

Lycka till!


Kolla på videon ett par gånger till om du känner dig osäker...

 

SNOWFLAKE STAR ORNAMENT - JULSTJÄRNA AV PAPPER



Ända sedan förra året, har jag velat göra en julstjärna i papper. Den finns i olika storlekar, och oftast är den gjord utav dubbelsidigt tunt papper. Den kallas bl a för snowflake star ornament... Och här finner du en handledning till den:




PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards