SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Sari - 8 november 2010 19:57

Vintage, vintage, vintage... Det är det enda jag tänker på (förutom på ugglor, Tim Holtz och en massa annat roligt förstås...)...


Jag ville bara visa er alla fina vintage-bilder som finns i en butik nära dig...


tomtar....



manligt...


änglar...



nostalgi...


flickor




Av Sari - 8 november 2010 15:45

Min inspiratörskollega hos Scrap & Hobby, Lina, har en blogg-godis på sin blogg som kan bli hur rolig som helst att följa...

Ju fler som lämnar en kommentar, desto fler saker åker det med i löddan...

Här har du länken till Linas blogg, om också du vill delta :-).


Av Sari - 8 november 2010 12:40

Äntligen har vi fått in den underbart vackra ängelstämpeln från Reprint och nya tjocka stansarna från Tim Holtz och Sizzix!


Vad sägs om ängelstämpeln... En riktigt klassisk kollagestämpel vid namn Sweet little angel:



Snögubbe med flinga - Winter wonder



Renar - Reindeer flight



Kantstans med hus - Townscape



Kantstans med snöflingor - Snow flurries



Vilken är din favorit?

Av Sari - 8 november 2010 06:37

Hmmm... Jag är lite osäker på vad jag tycker om den här stjärnan - men kanske kan ni hinta mig om hur jag skall tänka... Med fina dubbelsidiga papper blir den säkert en hit!!!





En krans med utstansade blommor. Tänk så vackert det kan bli med inkade kanter, fina blingstenar m m... Jag skulle dock hellre välja ett riktigt kraftigt papper eller allra helst ett tjockt wellpapp som botten till kransen, för jag tycker nog att det ser ganska rangligt ut med ett tunnt papper...

Gör din egen släktklenod (heirloom = arvegods, ärvd pjäs, släktklenod (... alltid lika kul att lära sig betydelsen av nya engelska ord...)) utav papper och foton på dina nära och kära - eller varför inte fina vintage-bilder som finns i många scrap-butiker denna säsong (pssst... tänk Scrap & Hobby :-)... )

En sån fantastisk idé!!! Och duktige Beate hjälper oss att göra dem...

En gammeldags dekoration i form av en vante av filt. Och nu får ni både sy och använda Tim Holtz Fragments, förutom själva stansmallen från Spellbinders... Jipppiii!!!

Gör en origami-omega-stjärna - lite sövande video kanske, men jag tror att det kan bli fräckt när det väl är klart...

En julgran - gjord av en HIMLA massa cirklar... i all sin enkelhet... Jag tror banne mig att jag gillar den!!!


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards