SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sari - 22 oktober 2009 07:40

Kort som är speciella tycker jag om.

Jag har länge tänkt tanken att spara på fodral m m som brads och annat småkrafs kommer i.

För då kan jag ju göra sådana här kort...


Av Sari - 22 oktober 2009 04:46

Jag testade att göra ännu ett 2 slider card, men den här gången med jultema.

Jag kände för att arbeta med The cat's pajamas-stämplarna som omväxling.

Det här kortet gav mig en hel del bekymmer... i en och en halv timma.

Men det hela berodde på att jag varit lite för slarvig när jag skurit upp glid-kortet.

Till slut blev det ett riktigt trevligt kort.


Jag har använt Martha Stewarts stans Doily Lace för att få till kanterna på det vita papperet.


Jag ber om ursäkt för suddigheten på fotona...


          


Kolla här om du vill se kortet jag gjort åt Kortmakaren med halloweentema.

Och här är handledningsvideon till hur du själv kan göra ett sånt här kort :-).

Av Sari - 22 oktober 2009 04:34

Här har jag använt mig av tre olika Martha Stewartstansar för att visa på hur de kan komplettera varandra.


Spider web


Drippy goo


Picket fence hittar du hos Scrapbruket - förutsatt att den inte tog slut på mässan i helgen förstås :-)!


  



Av Sari - 22 oktober 2009 03:40

Jag tänkte samla olika kortgallerier här. Om ni känner till några superduperbra sådana, länka gärna till dem genom en kommentar :-)!


Splitcoast stampers



Av Sari - 22 oktober 2009 03:00

Jösses! Jag kan bara säga jösses! En sån blogg! Och så mycket kreativitet! Jag blir alldeles häpen!


Kolla in den här superbra handledningen och det fina tri shutter card-kortet!


Craftiblog har mera att erbjuda. Ta dig en titt! Jag måste säga att jag blev glatt överraskad av utbudet!

De visar bl a upp quilling.

Kolla bara in d här kortet, och det här, och det här, och det här.


En s k Fall Side Step card... En helt otrolig vikning... Den verkar vara superrolig att göra!


Ett, i mina ögon, oväntat vackert kort med en forntida fisk... Kolla också in Martha Stewart-stansen med zig zag-mönster och embossing...


Och kolla in den här 3D-blomman.


O en sån snygg tag/ett snyggt bokmärke!


Och kolla in den här roliga tolkningen av tri shutter card-kortet! Så himla najs att d inte finns ord för d!


Ett roligt giraff-kort.


Blomkrukekort.


Fan fold flower sample.


Gesso resist-teknik... med handledning i samma inlägg om du vill fördjupa dig.


Ett kort med öppning och blomma fäst med fiskelina.


Ett annorlunda sätt att använda Martha Stewart-stansen...




Shadow box greeting card-handledning. Ett shadow box greeting card-kort med vintertema.



Av Sari - 22 oktober 2009 02:27

Här använder duktiga Beate från Splitcoast stampers Creatopia-maskinen för att torrembossa och för att skära till en dekorativ kant.


Av Sari - 22 oktober 2009 01:52

  


Kolla in d här!


Xyron Creatopia .... en utopi för skapare...




Den kan fixa till d med klister med olika funktioner (permanent, tillfällig, tyg-lim) - i mycket större format än en vanlig Xyron (hela 12 tum!!!).

Därtill kan den klistra material som är upp till en halv tum tjocka material.

Apparaten fortsätter att förvåna, då man kan byta insats och få en skärmaskin och en embossingmaskin (det finns sex olika mönster; djur, prickar, swirlar, hjärtan och blommor). 


Och den kan också laminera!


Och i videon som visar SHAPEZ, inser jag att maskinen - med rätt insats - även kan användas för att stansa ut olika bokstäver och figurer - både med tjocka dies från t ex Sizzix och tunna dies från t ex Quickutz.


Jag säger bara WOW! Det här låter ju för bra för att vara sant! Så det får vi allt undersöka närmare :-).





Något om Border Patternz - scallop, stjärnor, hjärtan, prickar, blommig, tassar






Fabric refillz - Japp, du läste rätt... du kan få limmet att fästa på tyg!




Cutz... upp till sex olika patroner samtidigt - rak skärning, kort-skärning, scallop, "pinking", "postage and deckle".





Att kall-laminera pappersark:



Shapez - det är med denna insats som du kan stansa med både tunna och tjocka dies från t ex AccuCut, BossKut, Cuttlebug och Cuttlekids, Ellison, Fiskars, Sizzix, Spellbinders, Quickutz:




Patternz - med hela 12-tums-bredd:






Att limma tjockare material...



Efter att ha sett alla videor, måste jag säga att maskinen verkligen är en allt-i-ett-maskin!

Jag menar, den kan laminera och stansa ut, förutom att embossa, klistra och skära.

Vilken annan maskin klarar det? Och med tjocka material?


Och här finns mera info om samma apparat.


Det verkar som om grundpriset för apparaten med diverse tillbehör landar på 1500 kr. Givetvis ingår inte allt.
Men jag måste säga att jag gillar idén med att ha en grund till många funktioner. Det blir ju lite grand som med en hushållsassitent - d v s tillbehör som du kan köpa till efter behov :-). Alla vill t ex inte ha en köttkvarn, men möjligheten att köpa den finns...

Här finns en sida med ungefärliga priser på tillbehören.

Och här hittar du priset på lim-tillbehören. Det kan bli rätt så dyrt att limma på det här sättet :-(...



Av Sari - 21 oktober 2009 18:48

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards