SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Sari - 25 oktober 2009 22:46

Kolla in den här länken om du vill lära dig lite annorlunda vikningar :-)!


Av Sari - 25 oktober 2009 22:44

ÅSA MERVING har fixat ihop en liten halloweensak...

Superfräck!

Av Sari - 25 oktober 2009 18:42

Det börjar närma sig 1-årsdagen för min blogg. Jättekul tycker jag.

Och det är också roligt att så många fortsätter att återkomma hit :-). Tack för det alla trogna besökare.

Och tack för alla supergulliga kommentarer jag fått under årets lopp.


Nu är det knappa tre dagar kvar tills tiden går ut.

Om du har tänkt dig att delta, hoppas jag att du anmäler ditt intresse och länkar till ditt eller dina alster.


Kolla inlägget från den 30 september för att få mera information.


Jag hoppas att mina halloweenalster kan inspirera dig något :-).


                    



Av Sari - 25 oktober 2009 18:34

Här är två tags som jag gjorde med the Cat's Pajamas-stämplar.


  


Cats Pajamas Clearstamps stämplar katz katt hund cowboys indians


Poochie xmas clear set


  


Cats Pajamas Clearstamps stämplar katz katt hund cowboys indians


Candyland Christmas clear set


Här är inspiration från Sunflower studio. Och här är tips på placeringskort från samma tjej.

Av Sari - 25 oktober 2009 18:20

Och när jag ändå höll på gjorde jag en handväska av samma pappers- och stämpelserie :-).


        


Handledning:

Man kan göra handväskkort på flera sätt - här kommer en enkel beskrivning...


Skär till ett cardstock som är 10 cm brett och full-långt - d v s 30,4 cm.

Biga på 10 cm, 12 cm, 14 cm, 24 cm, 25 cm.


Vik in alla bigningar enligt dragspelsmodellen.


Om man vill kan man behålla den sista delen (locket) på 5,5 cm - eller så kan man sätta på ett eget lock - med t ex ngt utstansat...

Du kan också runda till hörnen och behålla den som en bas - för extra stabilitet.

Sen är det bara till att dekorera efter smak och tycke. Jag brukar ta bort en halv centimeter på sidorna för att ge det dekorativa papperet en fin ram.

Av Sari - 25 oktober 2009 18:15

Jag kunde inte motstå att göra ännu ett s k double /two slider card... ett dubbel-glid-kort med halloweentema.

Och varför inte göra ett sådant med stämplarna och ögonpappert från Daisy & Dandelion - Pumpkin and aubergine?


Tanken här är att det är en inbjudan till ett maskeradparty och att man skall inspireras att klä ut sig till antingen ett skelett eller Dracula... :-).


                

Av Sari - 25 oktober 2009 18:05

Och här har jag totat ihop en lite högre ask.

Jag gillade idén med det s k belly-bandet så jag gjord ett till.

Och ögonpapperet kom till sin rätt i lockkanten.

Och det svartvita rutpapperet... I love it!

                                

Av Sari - 25 oktober 2009 18:03

Här är en halloweenask som jag fick lite inspiration till när jag var hos Scrapbruket-Annelie.

           

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards