SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Sari - 1 oktober 2009 22:57

Här är mitt bidrag till Christels och min utmaning. Denna kan också tjäna som inspiration till blogg-godis-utmaningen lagom till min bloggs ettårsdag.


 

Här är asken utan lock. Jag har stansat ut staketet med Martha Stewarts stans. Jag har verkligen försökt att använda de flesta stämplarna från clear stamps-paketet :-). Jag har hittat de flesta produkterna hos Scrapbruket.


 

Här är en närbild av "blomman" på locket. Jag har stansat ut 4 scallopcirklar och sedan delat dem mitt itu. Därefter jag vikt dem åt lite olika håll för att skapa lite dynamik i dem.


 

Här är asken i sin helhet - från två sidor.


 

Här är två andra sidor.

 


  

Här ser du lockblomman lite bättre.

Av Sari - 1 oktober 2009 18:21

Kolla in sicket snyggt halloweenpapper det ena av dem har!

Av Sari - 1 oktober 2009 18:11

Kolla in vad kul man kan ha med lite halloweenstämplar och runda former...



Av Sari - 1 oktober 2009 05:52

Som ni märker blir d inte så himla mycket bloggande om vad jag gjort. Det beror inte på att jag inte vill, utan på att jag har så himla mycket att stå i för tillfället.


Skolan närmar sig sitt slut, med endast fem veckor kvar.

Det är en intensiv fas på jobbet, med extrautbildning, handledning, folk som är sjuka och annat. Det finns t ex inget utrymme att ens ta semester eller kompledigt för min del. Det är så att säga fullt upp.


Jag känner av stress-symptom som spänningshuvudtryck, trötthet och en jäktad känsla av att inte hinna med allt, vare sig på jobbet, i skolan, i hemmet eller med mig själv.


Jag skulle gärna vilja spänna av med pyssel, men jag är i en sådan fas att jag inte riktigt klarar av det. Inspirationen vill inte riktigt infinna sig och det känns som om jag försöker pressa fram något.


Därtill har jag tidiga mornar på jobbet, vilket inte passar mig just nu livet. Jag vill kunna vakna av mig själv vid halv åtta-tiden istället för att väckas utav mobilen vid halv sex-tiden.


Men huvudet är fullt av pyssel hela tiden.

  • Pysselträff på måndag, där jag skall visa olika vikningar på kort och kanske en ask.
  • Starten av en ny liten pysselgrupp med nya bekanta tycker jag låter trevligt. (Jag har redan fått respons av Pandora-Helena... Nu väntar jag på att Ida skall höra av sig. Finns det någon mer som tycker att d låter kul att träffas 4-6 gånger per termin - så är det bara till att läsa inlägget och skriva en kommentar eller skicka ett mejl till mig på thenorsugirl@hotmail.com.)
  • Hur skall jag använda mig av Scor-pal? Brädan är ju helt fantastisk, men jag måste få måtten att funka med skårorna... :-).
  • Halloween närmar sig... Vad skall jag hitta på med alla produkter jag redan har...? Min favvvotid på året vill jag ju inte missa på grund av stressen...
  • Och så söker jag efter inspirationsvideor på youtube m m.

Jag får c om jag tar en tur till Magnolia på lördag. De skall väl viga in sina nya lokaler. Det kunde vara skoj att komma iväg en sväng, samtidigt som jag tror att det kommer att påverka mitt stresskonto negativt.


Några positiva faktorer bidrar till en positiv positiv känsla. 

  • Jag skall till Arkivet på kurs och jobba med Tim Holtz-produkter.
  • Jag skall hålla i en annan kurs för Scrapbruket i oktober.
  • I november skall jag på kortmakarmara hos Kortmakaren.

Allt detta sammantaget är ett bevis på KASAM. Stressigt nu, men en förhoppning om att kunna hantera det. Ett syfte och mål med allting!

Roliga saker väntar men jag måste härda ut i några dagar till.

Och jag kommer att komma tillbaka... 

Kanske redan till  helgen.


Det finns hopp :-)...


Av Sari - 1 oktober 2009 05:15

Jag vill påminna er om chansen att vinna biljetter till stämpel- och scrapbookingmässan den 17-18 oktober. Läs på under följande inlägg och följ instruktionerna, så har även du en chans att vinna en biljett...

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards