SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sari - 26 oktober 2009 10:47

Jag insåg plötsligt att jag hunnit utöka min stanskollektion med dessa härliga alternativ från Martha Stewart :-)!


  


Jag har följande:

Drippi goo

Spider web - around the page - sidostans

Spider web - around the page - hörnstans

Doily lace - verkar ju vara superpopulär då den tar slut överallt... :-)

Scallop dot - den med vågkant och litet hål...

Picket fence

Flourish - den som ser ut som en mustasch... Superfint resultat... kolla här:

Martha Stewart Flourish edge punch M284009
De två sista stansarna hittar du hos Scrapbruket.
Av Sari - 26 oktober 2009 10:44

Jag köpte på mig lite varor från Scrapbruket när jag ändå var där i helgen :-).

Här ser du dekorband och brads med halloweentema, förutom små etiketter att göra ett album eller tags utav.

Därtill finns de genomskinliga stämplarna som Daisy & Dandeliono gör...

Den här gången heter serien Pumpkin and Aubergine.


  


De tre papperspaketen fick inte riktigt plats... :-). Men paketet ser ut så här:


Av Sari - 26 oktober 2009 08:36

Jag hittade den här härliga halloweenhäxan...



Den är helt gratis, förutsatt att du länkar till  henne och visar vad du gjort med den :-).


Det är väl en sjysst deal!



Av Sari - 26 oktober 2009 07:58

Jag tror att jag har bloggat om d här förut, men det kan gott och väl nämnas en gång till.

The Toymaker ger dig utskriftsvänliga askar, kort med mera.

Flera olika teman berörs.


Ta dig en titt.


En lååååååång titt.


För det finns mycket att titta på :-).


Jag var ju helt nipprig förra året närjag hittade dem...


Ett tips!

Om du vill skriva ut något och använda det... Klistra det på ett lite kraftigare papper först och klipp sedan ut asken, kortet eller vad det nu må vara, om du inte kan skriva ut på kraftigt papper från början förstås :-). Det blir stabilare och roligare då :-).



Av Sari - 26 oktober 2009 07:48

Här är en handledning på hur du gör ett julgrans-pop up-kort...


Av Sari - 26 oktober 2009 07:38

Nu blev jag ju  helt nipprig.


Ett s k teepee-card - ett indiantältskort...

Tydligen kan det också kallas för Christmas tree card, Triangular place card...





 

Här är några länkar som visar hur du kan göra:




JAG HAR LÅNAT BILDEN FRÅN DAISY & DANDELION - BARA FÖR ATT INSPIRERA ER...


 

LATHUND FÖR MÅTTEN:

  • 3 ark i måtten 4" * 4" tum (du kan välja olika färger om du vill) (10 * 10 cm - det blir ett litet kort... Jag har testat med ett som mäter 15*15 cm... d kändes lite bättre... )
  • ½ ark med måtten 3,75" * 3,75 " tum
  • 1 ark med måtten 2" * 3" tum

Det skulle ju passa superduperbra till the Cat's Pajamas-stämplarna med cowboy och indian-tema - Having a pow wow och Cats Pajamas Clearstamps stämplar katz katt hund cowboys indiansIt's a western thing.


Cats Pajamas Clearstamps stämplar katz katt hund cowboys indians


Tänk att göra en liten scen med massor av hus o figurer bakom o framför varandra... Hur fräckt som helst!

Av Sari - 25 oktober 2009 22:46

Kolla in den här länken om du vill lära dig lite annorlunda vikningar :-)!


Av Sari - 25 oktober 2009 22:44

ÅSA MERVING har fixat ihop en liten halloweensak...

Superfräck!

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards