SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under maj 2009

Av Sari - 17 maj 2009 18:11

GÖR EN EGEN LITEN HANDVÄSKA I PAPPPER...


Couldn't u just die...

Den kommentaren tror jag kommer från en film med Bette Midler och Lily Tomlin...


Kolla in den här söta lilla handväskan... Man borde väl kunna rita upp en  mall till denna själv... eller?

Och kanske ta med en uppvikt botten med i beräkningen... ?


Vi får c.

Söt r den i vilket fall...


Och så får man användning för sina alcohol inc-flaskor...

Av Sari - 17 maj 2009 14:42

VY ÖVER SJÖN I ALMENÄS I BORÅS

Och när jag ändå hade kameran uppe, tog jag några bilder över sjön.

Det var ett vackert väder i ett Borås, som det vanligtvis regnar i, enligt ryktena :-).

Men det blev snabbt kallt att sitta där och läsa utan jacka.

Så jag for vidare till Viskafors...

Av Sari - 17 maj 2009 14:40

EN FIKA UTE PÅ ALMENÄS BAD OCH CAMPING

Jag hade lite tid över för en snabbfika ute i Almenäs i Borås.

Jag hade med mig en bok som jag tänkte läsa medan jag fikade.

Jag köpte blåbärspaj för jag tänkte att det kunde vara bra att bygga upp minnet lite...

Men halvvägs in i pajen, tappade jag skeden mellan brädorna på bordet.

Så det blev inte mer paj efter det.

För jag iddes inte hämta en ny sked.

Kanske skulle jag inte äta mera.

Eller så var minnesbanken full-laddad :-).

Av Sari - 17 maj 2009 14:29

DESIGNATS SKISS... 7GYPSIES - ZANZIBAR


Här är ett kort med två av de helt underbara papperen som 7gypsies gjort... De här har ett s k Zanzibar-tema...


Jag ville göra ett superenkelt kort.

Av Sari - 17 maj 2009 13:44

DESIGNATS SKISSINSPIRATION


Jag blev förtjust i den enkla layouten...

Den kan man ju variera i all oändlighet...

Jag tror att jag skall sätta igång på en gång :-).


Av Sari - 17 maj 2009 13:06

FANCY PANTS DESIGN - ACRYLIC STAMPS - FRESH MOD


Jag måste erkänna... Jag var bara tvungen att ta med hem följande superfina genomskinliga stämplar... 

Ett 12*12-tums clear stamps-paket från Fancy Pants design - Fresh Mod.

Fancy Pants



Av Sari - 17 maj 2009 13:00

HAPPY HALLOWEEN - COSMO CRICKET - HAUNTED

Annars brukar det vara mycket snack och liten verkstad, men idag kanske blir lite annorlunda...

Här är mitt första kort...

Med halloweenstämplar från Cosmo Cricket - Haunted.

 Cosmo Cricket - Haunted Collection - Acrylic Clear Stamps - click to enlarge

Jag har skapat ett bakgrundspapper med skelettstämpeln och därefter stämplat upp en svart pumpa på orange papper...

Och fladdermusen... den jobbade jag med på två sätt...

Jag gjorde först en liten bård med delar av fladdermusen... och sen stämplade jag upp den och mattade med vitt för att få den att lyfta från bakgrunden :-).


Av Sari - 17 maj 2009 11:54

INSPIRATION TILL HALLOWEEN FRÅN MAGNOLIA

Halloween närmar sig...

Men visst, först kommer sommaren...

Och sensommaren...
Men sen börjar det närma sig Halloween...

Och jag laddar upp redan nu... :-).


Jag hittade de här clear stampsen på Magnolia...


Cosmo Cricket - Haunted Collection - Acrylic Clear Stamps - click to enlarge

Cosmo Cricket - Haunted - Clear stamps


Redan förra gången, för dryga halvåret sedan, fick jag upp ögonen för de  här sötnosarna... Men då beslutade jag mig för att vänta till det närmare till Halloween... Och det är det ju nu... :-).


Jag får c vad jag hittar på med dem...


Jag hittade också papper i samma serie...:

Cosmo Cricket Haunted 12 x 12

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards