SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Sari - 15 maj 2009 20:08

ETT ANGI B-HALLOWEENKORT

Det här var det första kortet jag gjorde utav alla de olika halloweenstämplarna jag införskaffade härom dagen...

Inte särskilt märkvärdigt kanske...

Men kul var det att återgå till favorit-halloween-färgerna!


P.S

Häxans ansikte är väl på gränsen till vad jag klarar av... Jag menar vissa stämplar har ju bara ett par ögon... Och ser superskumma ut...

Den här är halvvägs där... ett streck för näsa...


Så förlåt, Annelie, om du nästan fick hjärtsnörpen... :-).


Av Sari - 15 maj 2009 20:01

JAG SKALL TILL BORÅSTRAKTEN IMORGON...


För att se på Eurovision Song Contest och hälsa på min andra Annelie-väninna. Min första faktiskt :-). Annelie från Scrapbruket är min andra Annelie-väninna. (Och själv heter jag också Annelie... i andra namn... :-) )


Annelie 1 och jag träffades någon gång i början på 1990-talet och började genast diskutera musiksmak... Vi gillade båda Dirty Dancing-låten -Do u love me-, och sen var vänskapen ett faktum.


Och för att fira att hon flyttat till en ny bostad, påbörjat fas två i sitt liv samt träffas för första gången i år - ja, det är sant :-(-... så tänkte vi slå på stort!

Nog om detta...


Så givetvis måste jag göra ett kort... som på något sätt affirmerar hennes nystart i livet!


Det blir ett gate fold card... med lila och rosa...

Längre än så har jag inte kommit...

Av Sari - 15 maj 2009 19:14

DUKTIGA MARION PÅ YOUTUBE ÄR I GÅNG IGEN

Kolla in hennes fina album...

Och lägg märke till den stora tejpmaskinen med dubbelhäftande tejp som hon använder... En sån har jag precis beställt från USA idag... :-).

Den kommer väl lagom till när jag skall på kortmakarmaran hos Kortmakaren den 6 juni!


Och sen skall det bli tejpa av...


Dessutom upptäckte jag till min glädje att även hon använder bred dubbelhäftande tejp på rulle... Det ser precis likadant ut som det som jag fyndade för ett tag sedan för 10 kr rullen!!!!


Och dessutom tjänar den här videon som en kul motiverare till att ta ut alla virkade band jag köpte som en besatt i början av min s k pysselkarriär...

Jippii!!!



Av Sari - 15 maj 2009 18:33

LITE TIPS PÅ HUR DU KAN ANVÄNDA CRAFTER'S COMPANION-PRODUKTER

 

Här kommer lite bild för bild-anvisningar...

Kanske kan de få dig att bli kär i din bräda på nytt... :-).


Här är ännu en video med mängder av tips.

Av Sari - 15 maj 2009 18:28

ROCK-A-BLOCKS STAMP BLOCKS - ETT ALTERNATIV TILL CLEAR BLOCKS


Erkänn att det ser smidigt ut!


Här är en annan länk:





Av Sari - 15 maj 2009 14:15

http://www.crafterscompanion.com/index.asp?PageAction=Custom&ID=7

CRAFTERS COMPANION TOP SCORE MULTIBOARD


Här har du en bra demonstrationsvideo för grunderna och fördelarna med Top Score Multiboard. Du får se x antal sätt att vika och göra kort på. I uppföljningsvideon går hon in på boxar m m.

Allt är väldigt pedagogiskt upplagt. Uppfinnaren själv, sitter här och demar, lugnt och sansat.


Det här måste vara en uppgraderad version av brädan... för den som jag har saknar torrembossing-funktionerna. 


Och sen kom värstingväskan med en massa andra möjligheter...

Och den svischade bara förbi mig på mässan i våras... Jag fattade inte vad det handlade om.


Nu skulle jag gärna velat fått lägga vantarna på den... men jag hittar den ingenstans... Jag får väl leka lite detektiv... :-)


Under tiden vill jag hitta den bortstädade top score-skivan... med bigare... :-).

Jag vet ju att jag har städat undan den... men minns inte var jag lagt den...


Kanske skall jag äta lite blåbär... för man sade i ngt doktorprogram att blåbär förbättrar minnet... :-).


Av Sari - 15 maj 2009 12:40

CRAFTERS COMPANION ULTIMATE CRAFT AND SCRAPBOOK TOOL 2


Här har du en annan video som visar på bredden av möjligheter med den här brädan...

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards