SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under januari 2009

Av Sari - 6 januari 2009 14:14

JA, NU HAR JAG VÄL ÄNDÅ FÅTT FNATT...

Som jag har pysslat de senaste dagarna... Det e ju inte klokt :-). Flera kort har blivit gjorda och inspirationen bara flödar... Det måste ju betyda att jag är frisk... Jippiii!!!

Nåja, åter till verkligheten... Den här blomstämpeln som Motivet säljer visade sig vara superskön att stämpla med och dekorera... Förutom att tomrummet gärna samlar på sig färg när man skall stämpla det... Hmmm - några tips där ute på hur man ser till att det inte blir så kletigt... Jag köpte även två andra stämplar från Motivet... och de lyckas jag inte alls få snyggt stämplade då det blir en massa streck runt om motiven...



Av Sari - 6 januari 2009 13:08

I'M HAVING LOTS OF STAMPIN' FUN WITH the mojo monday card...

 










 It's a nice layout and I challenged myself 2 use the blue colour quite a lot...


http://mojomonday.blogspot.com/


Av Sari - 6 januari 2009 00:48

BLOM- OCH VÄNSKAPSKORT MED MOTIVET-STÄMPEL


Det här är den andra stämpeln jag provade på utav de fem jag beställde ifrån Motivet vid jul.

Visst är blomman fin...?

Jag trodde dock att den skulle varit lite mindre, så att jag kunde gjort lite Andy Warhol-liknande kort med den... Men jag klagar inte, inte alls... Den e ju superfin alldeles ensam, eller vad tycker ni?

Jag tänkte göra ett enkelt kort för en gångs skull... så att inte känns överarbetat...

Jag har en förkärlek till glitterlim... Det blir så fint bling i motivet... Kanske tjötigt för vissa, men jag gillar det... definitivt :-).

Av Sari - 5 januari 2009 23:47

MERA BLOGG-GODIS... YAMMY...



Den här gången är det Ewonne på sin blogg Genom mina ögon http://ewonnes.blogspot.com/ som lottar ut en riktigt välproppad blogg-godispåse... Helt fantastiskt... Självklart blir man sugen... Gratis är gott... och visst måste jag erkänna att mycket vill ha mer... :-).
Med tanke på allt jag redan har borde jag inte trängta efter mer... Men visst gör jag det... Det finns ju såååååå mycket nytt ute och även en massa gammalt som jag inte hunnit bekanta mig med ännu...

Det vore superkul att vinna något...

Man har t o m den 11 januari på sig... Så passa på du med!


Av Sari - 5 januari 2009 23:34

OMTAGNING AV FÖRE DETTA BILDER...


Jag stod inte ut utan att testa om d gick att få bättre kvalitet på bilderna på bloggen... Jag tillförde mera belysning ovanifrån för att c om d funkar...


Av Sari - 5 januari 2009 23:20

HERO ARTS ASIATISKA BLOMMOR - MED BLING...

Jag glömde ju av att jag tänkt blinga till blommorna lite... Eftersom de är stämplade och glittrade med svart tänkte jag lyfta upp dem lite med röda bling-stenar...

Det känns genast lite bättre ... :-).


Men vad alla bilder blir mörka... Vad skall jag hitta på för att få dem tydligare? Hmmm. Det blir till att fundera vidare... :-).

Av Sari - 5 januari 2009 20:54

HERO ARTS ASIATISKA BLOMMOR


Jag fick ju så fina stämplar från Kortmakaren när jag var där och köpte x antal paket med nya clear stamps... :-).

Jag har bara väntat på att rätt slags inspiration skall slå mig i skallen... Och när jag mindes hur kul det var att jobba med distress ink så tänkte jag prova på det igen...



Det som jag dock saknar i min stämpelsamling är lämpliga ord och uttryck... Det blir lätt enformigt med samma sak hela tiden... :-(.


Av Sari - 5 januari 2009 15:57

YES - LITE BLOGG-GODIS HOS SUNBLIZZ...


Tänk om d blir jag som vinner... vad kul d vore...

Det som finns i godispåsen är:

  • lösa blommor
  • blom-rub-ons... tror jag
  • en vit penna
  • en liten stämpeldyna
  • hjärtgem... superfina


Men d verkar inte som att d kan bli jag som vinner ngt - då jag inte ens kan lämna en kommentar... hmmm... vet inte riktigt vad som kan vara felet... d funkar bara inte...


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards