SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Sari - 9 oktober 2010 23:40

Nu är jag hemma igen efter en heldag hos Reprint. Vi började med att göra ett smycke med hjälp av en s k memory frame och två glasskivor.

Jag valde att hålla det enkelt med ett ena papper med bokstäver, helt enkelt för att jag gillar texter och ord. 


  


Den som hade tid, fick också försöka hinna med en tag, och eftersom jag älskar tags, kunde jag inte motstå denna utmaning, Därför manade jag på mina stressade fingrar ännu mera.

Jag jobbade in både Rusty Hinge och Peeled paint samt Vintage Photo från distressdyne-serien.

Därefter stämplade jag med fyra olika textstämplar från Reprint.



  


För att avsluta det hela, kunde jag inte motstå att använda mig av attitydbarometer-stämpeln - som visar på om jag är a bitch, lover, child, mother, sinner eller saint.

Jag misstänker att den oftast kommer att peka på bitch... Kanske sinner - om jag nu tänker på de sju dödssynderna och mitt ständiga godissug :-).


Och för att slippa skriva mitt namn med taskig handstil, klippte jag ut dem ur ett papper från Graphic 45.


  


Glöm nu inte att hålla utkik i webbshopen på alla fräscha produkter vi fått med hem i helgen :-).

Av Sari - 9 oktober 2010 06:00


Som jag velat göra det här projektet. Den där konen har bara tittat på mig och utmanat mig. När jag till slut fann halloweenpapper med vit text på svart bakgrund, kände jag att det var dags att sätta planen i verket.

Jag hade ju inte idén fullständigt klar i huvudet innan jag började, men jag lät fantasin guida mig i rätt riktning.

I've been wantíng to make this project for a long time. And the cone has been staring at me and challenging me. When I fínally found the background paper I thought it was time to get things started.

I didn't have the idea compleately ready before I started. Instead I let my inspiration guide me in the direction it wanted.

  

  


Jag har använt mig av den stösta pappkonen jag fann hos Scrap & Hobby. Jag hade tidigare förutsett att det skulle gå åt minst två papper för att täcka hela bakgrunden. Jag har också använt mig av reapapper bara för att de nya halloweenpapperena inte fanns att tillgå i butiken.

I've made use of the biggest paper cone I could find at Scrap & Hobby. Just a little bit more than 2 papers was what it tool.


  


  


Jag har använt flera stämplar från The Greeting Farms Creepy Crew-serie; Tuesday, Thursday samt Sweet & Toxic-tjejen och killen.

I've used several of the stamps from the Greeting Farm's Creepy Crew series; Tuesday, Thursday and the set of Sweet & Toxic.


  

        


Spindlarna kommer från mitt härliga halloween-""stash"... Hemmet brukar ju vara överpyntat till Halloween... Min definita favvohögtid!!!!


Spindelnätet är framstansat med en stor Martha Stewarts Spider web band-stans.

De vita prickarna på det orange dekorbandet är helt klart en av mina många prick-bands-favoriter. Kolla själv in utbudet här.

The spiders are taken from my lovely Halloween stash... My  home usually is over decorated at Halloween - my definite favourite Holiday.


I've punched out the spider web with a big punch from Martha Stewart.


The white dots on the orange decorative band is one of my favourites.


  

  


För att få det extra pampigt valde jag att bröta på med massor av blommor. Jag har något purpurfärgat i botten tillsammans med en lejongul/brun spretig blomma. Sedan har jag limmat på en röd gardenia. För att få alla spretiga rosenknoppar på plats, placerade jag dem först under hela huvudblomman, lyfte bort den och fixerade dem med dubbehäftande tjocktejp för att de inte skall röra på sig. För att bryta av allt, har jag också monterat dit två bruna rosor, som jag snurrat till ändarna på för att få lite mera volym till blomsterarrangemanget.


In order to make it extra grand, I chose to put on a lot of flowers. I have a purle coloured flower at the bottom, followed by a sprawly lion yellow/brown flower. After that I've mounted a red gardenia on top.

In order to get all the sprawly rose buds in place - I first decided on pre placing them under the gardenia - and then removing the latter one. I mounted them with double sided thick tape - just to make sure they won't scatter about.

I've also put a couple of brown roses - just to make it pop even more.

  

  


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards