SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Sari - 9 januari 2010 17:11

Äntligen kom Travel Anya från England. Man kan ju säga att hon har rest hit :-). Jag hoppas att hon hade en trevlig resa :-).


  


Jag har inspirerats till stor del av Hannas härliga halloweenkort från den 10 oktober 2009.


Jag har också jobbat med lite annorlunda färger (för mig alltså), och jag måste medge att jag gillar det. Det blir en skön kontrast till alla bjärta färger.

Och orsaken till att det blev de här färgerna, var att jag redan hade färglagt Travel Anya i förväg...


    

Av Sari - 9 januari 2010 11:39

Här kommer mitt andra kort som är gjort med stansar från Martha Stewart och stämplar från Daisy & Dandelion.



giftset birthday clearstamps


Jag testade på att använda två olika Martha Stewart-stansar till fotomattorna.

Den ena heter Topiary.



Den andra heter Loops.


Martha Stewart Punch Around The Page LOOPS 42-60007 M284305 M284105W


...


Här är kortet i sin helhet.


...


Ni som följt mig, vet att jag riktigt trängtat efter att lära mig att dekorera korten lite mer med både blommor, metalldekorationer och annat.

Kolla bara in underbart begåvade 13-åriga Hanna göra Magnoligakort som värsta proffs1! Kolla in hennes härliga halloweenkort från den 10 oktober 2009.

Jag är på väg nu, känns det som. Kanske har jag lärt mig bemästra tekniken till slutet av det här året :-).

Allting har sin tid och plats, sägs det ju...

 

...

 



Jag har också använt mig av blommor från Hero Arts, som Scrapbruket får in nästa vecka. Jag hade några rosor sedan innan, så de klämde jag också dit med Glue Dots.


Jag har dessutom använt den mångsidiga kviststansen från Martha Stewart.


Martha Stewart Punch Branch kvist - M230367


....

Jag testade dessutom på något nytt idag, nämligen att blinga till en gul brad genom att lägga på glitterlim.

Jag fick idén när jag hittade en annan färdigglittrad brad i mina gömmor...

Jag tänkte att istället för att köpa en massa nya glittrade brads, kanske jag kunde testa att blinga till dem själv...

Och det funkade!

Det är den nedersta blommans brad jag experimenterat med.


Därtill har jag satt x antal halvpärlor på kortet, bara för att ge det ett helhetsintryck.


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards