SARIS PYSSELBLOGG

Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

BIRTHDAY WISHES - FÖDESLEDAGSGRATULATIONER - DAISY & DANDELION - KORT FÖR SCRAPBRUKET - GRATTIS

Av Sari - 9 januari 2010 11:39

Här kommer mitt andra kort som är gjort med stansar från Martha Stewart och stämplar från Daisy & Dandelion.



giftset birthday clearstamps


Jag testade på att använda två olika Martha Stewart-stansar till fotomattorna.

Den ena heter Topiary.



Den andra heter Loops.


Martha Stewart Punch Around The Page LOOPS 42-60007 M284305 M284105W


...


Här är kortet i sin helhet.


...


Ni som följt mig, vet att jag riktigt trängtat efter att lära mig att dekorera korten lite mer med både blommor, metalldekorationer och annat.

Kolla bara in underbart begåvade 13-åriga Hanna göra Magnoligakort som värsta proffs1! Kolla in hennes härliga halloweenkort från den 10 oktober 2009.

Jag är på väg nu, känns det som. Kanske har jag lärt mig bemästra tekniken till slutet av det här året :-).

Allting har sin tid och plats, sägs det ju...

 

...

 



Jag har också använt mig av blommor från Hero Arts, som Scrapbruket får in nästa vecka. Jag hade några rosor sedan innan, så de klämde jag också dit med Glue Dots.


Jag har dessutom använt den mångsidiga kviststansen från Martha Stewart.


Martha Stewart Punch Branch kvist - M230367


....

Jag testade dessutom på något nytt idag, nämligen att blinga till en gul brad genom att lägga på glitterlim.

Jag fick idén när jag hittade en annan färdigglittrad brad i mina gömmor...

Jag tänkte att istället för att köpa en massa nya glittrade brads, kanske jag kunde testa att blinga till dem själv...

Och det funkade!

Det är den nedersta blommans brad jag experimenterat med.


Därtill har jag satt x antal halvpärlor på kortet, bara för att ge det ett helhetsintryck.


 
 
an

an

9 januari 2010 13:40

voi että harmi--nuo molemmat Marthan leikkuri-setit oli loppu--haluaisin ne molemmat---:)

http://ankortit.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sari - 1 januari 2011 07:41

Jag vill bara påminna er om att jag flyttat till en annan bloggvärd. Behåll gärna denna, då det finns en massa godbitar i denna. Jag tänker inte flytta allt till den nya bloggen, utan behåller dem här.   ...   I just want to remind you of the...

Av Sari - 1 januari 2011 07:00


(fritt överatt från texten till höger...)   Hej allihopa! Gott nytt år! Kan ni fatta att det är år 2011? Här på farmen är vi lika glada för det  nya året som för våra nya stämplar. Nu går de att finna på TGFs hemsida (men även hos...

Av Sari - 31 december 2010 11:02

Jag är ledsen att behöva krångla till det för er, men jag har fått byta blogger-adress. Jag hade tydligen en svårjobbad gammal version som jag inte kunde klippa och klistra i som jag ville. När jag gjorde en ny blogg åt Scrap & Hobby (ja, vi kommer a...

Av Sari - 31 december 2010 07:00


Någon som är giftassugen? Eller känner du kanske någon som skall gifta sig? Behöver du göra ett gulligt kort? Varför inte använda dig av dessa stämplar... De kommer båda från ett set som heter just I do. Visst är de söta!!! På f...

Av Sari - 30 december 2010 05:15

Nu när det snart är ett nytt år, tänkte jag sammanfatta mitt pysselår 2010, som i mitt tycke varit ett mycket händelserikt och roligt. Förbered dig på ett riktigt långt inlägg... :-). Det började med att jag fick chansen att hjälpa Maria på...

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards