SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Sari - 10 januari 2010 20:09

Fler nyheter från Spellbinders att vänta...

Här är två andra.


S4-241-JUMBO-SCALLOPED-PETITE




Av Sari - 10 januari 2010 20:02

Bara kolla in de här helt UNDERBARA uggle-stansarna som Spellbinders släpper... I just love them!

... Jag tror t o m att man skulle kunna göra ett kort med en uggleform - genom att få kortet att hålla fast genom att inte stansa igenom hela vingen...

Jippiii, en sån idé!!!


S4-271-NESTED-OWL


Är man riktigt händig och har gott om tålamod, kan man ju t o m göra en sån här...


086

Av Sari - 10 januari 2010 17:28



Jag blev så glad för Stinas förfrågan om jag kunde visa hur jag gör mina double slider card-kort, så jag skred genast till verket.



Här är några foton på kortet.



  


Här ovan ser du själva glider-delen.

Nedan har du hela kortet.



Nu när jag tittar på kortet efteråt, inser jag att det nog blev lite VÄL rörigt med alla färger... Men å andra sidan så r d ju inga problem att göra ett nytt kort, nu när jag har min prototyp färdig!

        


Så här ser kortet ut när flikarna är utdragna lite grann...


    


Här har jag inte fått på snörena ännu...


 


Och här saknas öljetterna..


  

Av Sari - 10 januari 2010 13:02

Här är en påminnelse om ett härligt sätt att göra ett kort, genom att man gör en fördjupning för motivet och på så sätt får en ram runt det.

Amerikanska Claudia för Magnolia visar det här.

Av Sari - 10 januari 2010 12:34

Så här kan du göra en käck kasse som du sen kan dekorera! Inlägget kommer från amerikanska Claudia som är med i Magnolias designteam.

Av Sari - 10 januari 2010 10:56

Här visar Jojo - medlem i DT för Magnolia Sverige - hur man gör egna rosor av papper.

Check it out!

Supernajs!



PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards