SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg under januari 2010

Av Sari - 17 januari 2010 19:29

Ett enkelt kort... i lite dovare färger...


    

Av Sari - 17 januari 2010 19:25

Ett enkelt kort i skrämmande halloweenfärger.



Tanken var inte att tjuvstarta min favorithögtid, men så blev det på något sätt ändå, när jag valde att färglägga håret grönt :-).


     


Kortbasen är utstansad med Spellbindes Nestabilities labels eight.


PSSST!

Nu när jag tittar på bloggen som helhet, ser jag ju att jag använt mig av samma färger till kortet... Det enda som saknas är lite turkosblått... hahhah...


Av Sari - 16 januari 2010 23:59

Här är Rock star Anya. Jag ville få ett avbrott från alla bruna kort, men det kändes som om jag hade kommit bort från mitt bjärta jag... Det satt nämligen långt inne att känna sig färdig med det här kortet.


Ännu ett stafflikort :-).


 


Jag ville tuffa till henne lite, så jag satte dit en döskalle-dekoration.


 


Några blommor och rosor gör ju susen...


  

Av Sari - 16 januari 2010 23:57

Det här kortet slet jag bra länge med. Jag hade ingen vision klar när jag började. Men jag visste att jag ville stansa fram två olika mattor med Topiary-stansarna från Martha Stewart.


 


Jag ville också få användning för en lite större blomma den här gången.


      

Av Sari - 16 januari 2010 23:54

Den här Ian-figuren tycker jag ju är himla söt. Jag bara älskar hans keps.



 


Det här är ett helt vanligt kort. Jag har stansat fram det ljusbruna papperets form med ett hörnstans-set från Martha Stewart. Stansarna heter Topiary.

Den bruna blomman och rosorna har jag hittat hos Scrap & Hobby.

Kvistarna är stansade med en annan Martha Stewart-stans. Den är inköpt hos Scrapbruket.


  

Av Sari - 16 januari 2010 23:50

Här är mitt första kort för idag.

Miss Anya. Jag valde att färglägga hennes täck-väst i, för mig, annorludna färger, för att ge mig själv en utmaning.


Det blev återigen ett stafflikort, bara för att jag gillar det formatet!


 


Jag fortsätter att jobba med blommor och kvistar.


Blommorna kommer från You Do hos Scrap & Hobby. De blå och de bruna kvistarna har jag stansat ut med Martha Stewarts stans Branch.

Den har jag hittat hos Scrapbruket.


   


          

Av Sari - 16 januari 2010 23:33

Hej Kerstin!

Jag har hittat mina röda backar på Ö&B. De kostade väl 10 el 20 kr styck. Jag tyckte att d var käckt och billigt. Och så r d stapelbara oxå - så att d inte r så skrymmande när man väl tömt dem på innehål :-).


Lycka till med din blogg! Du skall se att med lite övning och vana blir det bra. Jag har också varit nybörjare, sedan har det blivit en livsstil.


Jag gillar också att inspireras av andra... :-).


PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

ARKIV

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards