SARIS PYSSELBLOGG

Alla inlägg den 22 september 2009

Av Sari - 22 september 2009 19:18



(Bannern ovanför har inte med Cat's pajamas-stämplarna att göra...)


Oh boy!

Nu skall här göras härliga alster...


The cat's pajamas-stämplarna får mig att bli alldeles jollrig.


Jag har längtat efter dem i säkert två år!

Ingenstans har jag kunnat finna dem... här i Sverige vill säga...

Men äntligen!

Äntligen!


MJAU säger jag bara!

Eller skall jag säga .... M E E E E O O O O W?


Jag bara längtar efter dem!

Jag hoppas att de hinner hit före torsdag - då jag återigen har en ledig dag :-)!


Skynda dig till Scrapbruket och sök på PAJAMAS!


Av Sari - 22 september 2009 18:59

Nu har jag funderat under dagen...


Jag tycker att det skulle vara superskoj att starta en kortmakargrupp i studiecirkelform. Men frågan är hur stort intresset är...


Min tanke är att vi kan fråga något studieförbund om lite bidrag till gemensamt material m m. Om inte annat så räcker väl pengarna till fikat :-).


Vi håller till hos varandra för att spara in på lokalkostnader samt komma ut från våra hem för att träffa likasinnade:-). Jag kan mycket väl tänka mig att åka 6-10 mil till en träff, och jag samåker gärna.


Antalet tillfällen kan landa på 4-6 gånger per termin, eventuellt oftare om hängivet intresse finns. Jag är öppen för det mesta :-) - det gäller bara att få det att funka med allas olika lediga tider :-).


Det är valfritt om man vill visa upp någon vikning eller ny teknik vid varje tillfälle, men givetvis är det ett ypperligt tillfälle att lära sig något samt lära ut något.


Den som är intresserad kan kommentera inlägget, så får vi se hur stort intresset är.


Jag kan tänka mig att 6-8 deltagare - kan vara lagom.


Jag kan ta på mig att organisera det hela.


Tänk så skoj det kan bli :-).

Av Sari - 22 september 2009 18:26

Jag kände för att klura ut hur man gör det s k recessed window-kortet på riktigt.

Jag mätte och finurlade en bra stund.

Pysselkompisen Agneta hejade på...


Och till slut lossnade det.


Och jag använde givetvis en härlig uggla som motiv.

Den var ju redan färglagd menar jag...


    


Ugglan sitter i en fördjupning - vilket skapar en intressant känsla för kortet.

Lite mer än en vanlig vikning :-).


Och så vågade jag mig på att använda en pappersros för första gången.


Ordet hej är skrivet med Quickutz BLOSSOM - i mellanstorleken.

Jag bara älskar det typsnittet!


Först tänkte jag matat på med en ram med blått glitterpapper - men då skulle kortet ha blivit alldeles för turkosblått... Jag ville behålla den bruna tonen...

Så jag kompromisade. Jag tog vara på en remsa av det blå papperet och stansade ut en scallopbård i ett rosa papper med en fiskars-stans.

Av Sari - 22 september 2009 13:02

Jag tänkte att jag påminner er om möjligheten för två personer att vinna var sin tvådagars entrébiljett till mässan den 17-18 oktober i år.


För att kunna delta vill jag att du påminner andra om mässan på din blogg, genom att lägga in mässans banner och skriva om det på din blogg.


  


Därefter ska du skriva en liten kommentar här hos mig under detta inlägg. Tänk på att också lämna en länk till din blogg.


Sista dagen att lämna kommentar på är 4 oktober 2009.


Jag låter en slumpgenerator dra fram två lyckliga vinnare.


Lycka till!

Av Sari - 22 september 2009 12:40

Hmm...

Idas fundering gav mig en idé... som jag kombinerar med det jag hört på senare tid...

...


Låt mig berätta...


Min pysselkompis Agneta har flera pysselkompisar. De har en studiecirkel där de testar på olika sorters hobby-förgreningar - som t ex kortmakeri, ljusdekorationer, väggkransar m m.


När Ida kommenterade att hon skulle vilja utöka sitt eget pysslande med kortmakeri, och uttryckte att det skulle kosta för mycket pengar att skaffa sig "allt man behöver" - så fick jag en idé...


Varför inte dra ihop ett gäng tjejer - el killar med för den delen... :-) - som pysslar med lite av varje och turas om att låna ut sina grejor till varandra. På så sätt får alla som vill testa på olika tekniker - utan att d kostar skjortan. För inte behöver väl alla ha allt?



Av Sari - 22 september 2009 07:42

Kolla in den här käcka vikningen...

Till basen behöver du ett 12*12-tums papper.

Sen kan du dekorera precis hur du vill...



Av Sari - 22 september 2009 07:40

Kolla in den här videon...

Bra demo tycker jag!

Definitivt något att pröva!


Av Sari - 22 september 2009 07:25

Jag glömde ju att jag gjorde några halloweenkort i helgen...

Här är de :


  

Ramen till Trick or Treat kommer från något Fiskars clear stamps-paket.

Uttrycket Trick or Treat samt godis-konerna kommer från 7Gypsies lilla halloween-clear stamps-paket.


 


Spindeln kommer från Inkadinkados halloween-set 98303.

Chills & Thrills kommer från 7gypsies halloweenset.

  

Spindelvävsrutorna kommer från Heidi Grace Halloween-set från 2007.
De svarta glittriga stickerserna kommer från K&Co, om jag inte minns fel...

PRESENTATION


Welcome to my blog. My name is Sari and I live in Gothenburg, Sweden. I love to make cards and other crafty stuff.

TRANSLATE

Fråga mig

74 besvarade frågor

JAG SKAPAR HOS

THE GREETING FARM

SENASTE INLÄGGEN

SÖK I BLOGGEN

BESÖKSSTATISTIK

BLOGGTOPPEN

Blogg listad på Bloggtoppen.se

YOUTUBE

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

ARKIV

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

JAG GILLAR...

BLOGGRUNDA

BUTIKER I GBG-OMRÅDET

INSPIRATION

UTMANINGAR

SKISSER

GRATIS - UTSKRIFTER M M

BUTIKER

BUTIKSBLOGGAR

VARUMÄRKEN

RSS


Skapa flashcards